توئیتر ناجی دوج کوین شد

قیمت دوج کوین (DOGE) به بالاترین سطح دو ماهه خود رسید.

توئیتر ناجی دوج کوین شد

خرید سهام توییتر توسط ماسک پس از آن صورت گرفت که وی در توییتر یک نظرسنجی در مورد متن باز بودن یا نبودن توییتر انجام داد. در این نظرسنجی، حدود ۷۰ درصد از کاربران اظهار داشتند که توییتر به اصول آزادی بیان و دموکراسی پایبند نیست. حال، بسیاری از کاربران می‌گویند که خرید سهام توییتر توسط ماسک می‌تواند به این معنی باشد که وی به دنبال تغییر الگوریتم توییتر بر اساس عقاید خود و خواسته‌های دنبال‌کنندگانش است.

اما این موضوع چه تأثیری بر دوج کوین دارد؟ همان‌طور که می‌دانید، ماسک و بسیاری از دنبال‌کنندگان او، از حامیان دوج کوین هستند. مدیرعامل تسلا اخیراً ویدیویی را در مورد این میم کوین توییت کرد که نشان می‌داد قیمت این ارز دیجیتال به طور تصاعدی افزایش می‌یابد و از تمام کوین‌های بزرگتر پیشی می‌گیرد.

به همین دلیل، بسیاری از کاربران انتظار دارند که ماسک، دوج کوین را با شبکه اجتماعی توییتر ادغام کرده و این ارز دیجیتال را به عنوان یک گزینه پرداخت به این شبکه اضافه کند. این میلیاردر قبلاً هم دوج کوین را به عنوان ابزاری برای پرداخت هزینه برخی از محصولات شرکت تسلا پذیرفته بود. در آن زمان، این اقدام ماسک منجر به رشد ۱۵ درصدی قیمت دوج کوین شد.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که به دنبال انتشار خبر خرید سهام تسلا توسط ماسک، قیمت DOGE حدود ۸٫۳۶ درصد افزایش یافت و از ۰٫۱۴۳۱ دلار به ۰٫۱۵۵ دلار رسید. علاوه بر این، پس از یک روند نزولی چهار ماهه، ارزش بازار این میم کوین نیز در کمتر از یک ساعت بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار افزایش یافت.

یک روز قبل از انتشار خبر این خرید، چند معامله‌گر هم پیش‌بینی کرده بودند که قیمت DOGE پس از شکستن مقاومت محدوده ۰٫۱۳ دلار، به ۰٫۱۸-۰٫۱۷ دلار خواهد رسید. حال، اگر گاوها بتوانند قیمت دوج کوین را بالاتر از میانگین متحرک ساده (SMA) ۲۰۰ روزه حفظ کنند، این میم کوین می‌تواند در روزهای آینده روند صعودی قابل‌توجهی را تجربه کند.

رویدادهای اخیر مرتبط با ایلان ماسک هم ممکن است عامل مهمی برای صعود دوج کوین باشند و از آن‌جایی که این میم کوین همبستگی بالایی با کوین‌های بزرگ‌تر دارد، تحت نظر گرفتن مومنتوم قیمت بیت‌کوین نیز برای اقدامات آتی دوج کوین مهم است.

در زمان انتشار این خبر، دوج کوین با قیمت ۰٫۱۵۲۱ دلار معامله می‌شود که حدود ۵٫۳۴ درصد رشد در ۲۴ ساعت گذشته و بیش از ۴٫۵ درصد رشد طی یک هفته اخیر دارد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 15152

ارسال نظر