خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دارشدن اقشار ضعیف

در صندوق ملی مسکن که مجلس شورای اسلامی قبل از عید تصویب کرد، اعتبار خوبی برای نهضت ملی مسکن تصویب شده تا که اقشار ضعیف صاحب‌خانه شوند.

خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دارشدن اقشار ضعیف

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از مأموریت‌های وزارت راه و شهرسازی «نهضت ملی مسکن» است چرا که دولت برای ساخت مسکن تصمیم جدی دارد.

رستم قاسمی که به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به گلبهار سفر کرده است، در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۷هزار و ۱۷۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید گلبهار حضور یافت و اظهارداشت: بر اساس قول رئیس جمهور و قانونی که مجلس تصویب کرده است، مقرر شد حدود ۴میلیون مسکن ظرف چهار سال ساخته شود.

وی با بیان این مطلب که درمدت فعالیت دولت خدمت‌گذار، در شهرها و شهرستان‌های مختلف کشور شاهد آغاز پروژه‌های مسکن هستیم افزود:  ۴۰۰ هزار نفر برای مسکن در استان خراسان رضوی ثبت نام کردند،منابع بانکی و اعتباری خوبی پیش‌بینی شده است، دولت برای ساخت مسکن تصمیم جدی دارد و در صندوق ملی مسکن که مجلس شورای اسلامی قبل از عید تصویب کرد، اعتبار خوبی برای نهضت ملی مسکن تصویب شده تا که اقشار ضعیف صاحب‌خانه شوند.

قاسمی از کلنگ‌زنی ۵۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: در برخی از استان‌ها سهم دوساله مسکن را آغاز کردیم که امیدواریم در این استان نیز بزودی بتوانیم سهم چهار ساله آن را آغاز کنیم.

وزیر راه و شهرسازی یکی از برنامه‌های دولت، رفع اشکالات طرح مسکن مهر اعلام کرد وافزود: دولت تنها به دنبال مسکن‌سازی نیست بلکه در کنار مسکن به سایر نیازهای زیرساختی مردم از جمله آموزش، درمان، فضای سبز و … نیز توجه دارد بنابراین هدف شهرسازی و توسعه خدمات شهری است که خوشبختانه برای آن اعتباری در صندوق ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

قاسمی با بیان اینکه اگر بخواهیم در مدت ۴ سال به عدد ۴میلیون مسکن دست پیدا کنیم باید در دو سال نخست، دو میلیون مسکن را تحویل بدهیم گفت: از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شهری که در طرح مسکن مهر ساخته شد، تنها زمین یک میلیون واحد آن متعلق به دولت و مابقی متعلق به خرده مالکین و مردم بوده است.

وی خاطرنشان کرد:آماده کردند زمین برای ساخت چهار میلیون مسکن کار ساده‌ای نیست اما در طرح نهضت ملی مسکن برای چهار میلیون مسکن، چهار میلیون زمین دولتی پیش‌بینی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است، گفت: همچنین ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن پیش بینی شده به خصوص برای بافت‌های فرسوده که به اهالی آن ودیعه داده می‌شود تا مسکن‌ها ساخته شود.

وی با اشاره به آغاز ساخت یک میلیون واحد در روستاها اظهارکرد: در شهرها بحث خودمالکی مطرح است که مالکان زمین، وام و تخفیف پروانه را دریافت می‌کنند و خودشان مسکن را می‌سازند، بخش دیگر نیز به انبوه‌سازان سپرده شده که در قالب قرارداد سه جانبه بین مشتری، بانک و انبوه‌ساز ساخته می‌شود.

بر اساس این گزارش، وزیر راه و شهرسازی قرار است از پروژه آزادراه مشهد - چناران (قطعه دوم) و تونل ورودی قطعه چهار (قطار حومه مشهد ـ گلبهار) بازدید کند؛ وی پیش از این هنرستان شهید قاسم سلیمانی در شهرجدید گلبهار بازدید و این هنرستان را افتتاح کرد.

همچنین عصر امروز نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان در اداره کل راه و شهرسازی به ریاست وزیر راه و شهرسازی تشکیل خواهد شد./تسنیم

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 14338

ارسال نظر