دوئل توییتری وزیر رئیسی و مدیر روحانی درباره استقراض

وزیر اقتصاد : در شرایطی که کشور با کسری بودجه بی سابقه تحویل دولت سیزدهم شده بود، به لطف خدا در مهرماه مخارج دولت بدون هیچ انتشار اوراق بدهی جدید تأمین شد.

دوئل توییتری وزیر رئیسی و مدیر روحانی درباره استقراض

پس از انکه سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری چندین بار تاکید کردشهریور ماه دولت شروع شد و دوستان پیگیری و تلاش کردند تا بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت‌ها را داشته باشیم که این کار انجام شد. در مهر هم این کار بدون قرض از بانک مرکزی انجام و حقوق و دستمزدها و هزینه‌های دولت پرداخت می‌شودعبدالناصر همتی، رئیس کل سابق بانک مرکزی و رقیب ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری  روز جمعه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی پاسخ داد دولت سیزدهم بااعمال فشار به بانک‌ها برای خرید اوراق بدهی دولتی که به معنای استقراض غیرمستقیم از بانک مرکزی است، اقدام به تأمین بودجه کرده است. همتی نوشته بود: «اعلام شد که از شهریورماه هیچگونه استقراضی از بانک مرکزی نبوده است. خوب است بدانیم تأمین کسری از طریق فشار به بانک‌ها وصندوق های آنها نیز منجر به اضافه برداشت سنگین از بانک مرکزی می‌شود، که شده است. نتیجه، استقراض غیر مستقیم و بسط پایه پولی است. آمارهای پولی پایان مهرماه مشخص می‌کند!»

bxByqXMpCP9I

امروز اماسیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی

شائبه فروش گسترده اوراق بدهی دولتی در مهرماه و اعمال فشار به بانکها و صندوق های بانکها جهت تامین بودجه را تکذیب کرد.او  نوشت: «در شرایطی که کشور با کسری بودجه بی سابقه تحویل دولت سیزدهم شده بود، به لطف خدا در مهرماه مخارج دولت بدون هیچ انتشار اوراق بدهی جدید تأمین شد.»

خاندوزی ۱۰ مهر ماه سال جاری نیز اعلام کرده بود که در شهریور ۱۴۰۰ برخلاف ۵ ماه اول، بدون ۱ ریال استقراضِ جدید از بانک مرکزی، حقوق‌ها (حتی زودتر از موعد) پرداخت شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1420

ارسال نظر