چگونه وام ۲۰۰ میلیونی بگیریم؟

براساس اعلام بانک مرکزی سقف پرداخت وام قرض الحسنه در بانک‌های قرض الحسنه به ۲۰۰ میلیون و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

چگونه وام ۲۰۰ میلیونی بگیریم؟

براساس اعلام بانک مرکزی سقف پرداخت وام قرض الحسنه در بانک‌های قرض الحسنه به ۲۰۰ میلیون و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش عرشه آنلاین، دیروز براساس اعلام بانک مرکزی، سقف پرداخت وام‌های قرض الحسنه برای افراد ۲۰۰ میلیون تومان و برای شرکت‌ها به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. روز گذشته براساس اعلام بانک مرکزی، سقف پرداخت وام‌های قرض الحسنه برای افراد ۲۰۰ میلیون تومان و برای شرکت‌ها به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. همچنین دوره بازپرداخت این تسهیلات از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه افزایش پیدا کرد.

طبق پیگیری‌ها شرایط پرداخت این وام هنوز به بانک‌های عامل ابلاغ نشده است طبق گفته یک منبع آگاه پرداختی‌ها بعد از نوروز ۱۴۰۱ صورت خواهد گرفت. در گذشته وام‌های قرض الحسنه ضروری که ۵۰ میلیون تومان بود، براساس اعتبار سنجی و امتیاز حساب به متقاضیان پرداخت می‌شد و رتبه اعتباری افراد تعداد ضامن‌ها را تعیین می‌کرد. برای وام‌های قرض الحسنه کسب و کار که میزان آن ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده بود علاوه بر اعتبارسنجی و میزان گردش حساب، مستنداتی که وضعیت شغلی فرد را نشان دهد لازم بود.

این درصورتی است که روز گذشته براساس اعلام مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، این تصمیم از امروز در حال اجرایی شدن است و منعی برای اجرا وجود ندارد. این درخواست از خود بانک به بانک مرکزی ارسال شده است. بنابر این شرایط و نیاز‌های خاصی را منعکس کرده اند بانک مرکزی هم به سرعت این موضوع را تصویب کرد.

شمسی نژاد گفت: با این مصوبه دو بانک قرض الحسنه (مهر ایران و رسالت) برای شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دهند. اکنون نرخ معوقه بانک قرض الحسنه زیر یک درصد است. تسهیلات زمانی افزایش پیدا می‌کند برای آن اعتبار سنجی خاصی وجود دارد و مشکلی نیست ظرفیت ما بر اساس منابع ۸۵ تا ۹۰ درصد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12282

ارسال نظر