طلا رکورد قیمتی خود را خواهد شکست؟

طلا در بالاترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته، با تورم بالا و نوسانات کالاها در بحبوحه حمله احتمالی روسیه به اوکراین قرار گرفته است.

طلا رکورد قیمتی خود را خواهد شکست؟

طلا در بالاترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته، با تورم بالا و نوسانات کالاها در بحبوحه حمله احتمالی روسیه به اوکراین قرار گرفته است.

به گزارش عرشه آنلاین،طلای نقطه‌ای، قیمتی که طلا با آن در یک زمان خاص به فروش می‌رسد، صبح امروز به بالاترین سطح در هر اونس در چند ماه اخیر رسید. این یک افزایش بزرگ نسبت به ۱۸۰۰ دلاری است که طلا در ابتدای فوریه با آن معامله می‌شد و ممکن است برای دومین‌بار در تاریخ، فلز زرد از دو هزار دلار در هر اونس فراتر رود.

گفتنی است که قیمت این فلز زرد برای آخرین‌بار در آگوست ۲۰۲۰ به دو هزار دلار در هر اونس رسید.

با وجود این افزایش، یکی از استراتژیست‌های UBS باور ندارد که این افزایش قیمت دوام داشته باشد؛ یوبی‌اس شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی است.

جونی توس، استراتژیست فلزات گرانبها در این شرکت گفت: «ما انتظار داریم قیمت طلا تا پایان سال جاری کاهش یابد و فکر می‌کنیم که صعود قیمت طلا کوتاه‌مدت باشد.»

این شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی پیش‌بینی کرد که قیمت طلا در طول سال به‌تدریج کاهش می‌یابد و تا پایان مارس به ۱۷۰۰ دلار در هر اونس می‌رسد. تا ژوئن به ۱۶۵۰ دلار می‌رسد و سال را در حدود ۱۶۰۰ دلار به پایان می‌رساند.

عامل اصلی افزایش قیمت طلا، حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین بوده است. در هفته‌های گذشته رئیس‌جمهور روسیه به‌طور رسمی دو کشور جدایی‌طلب در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت و به نیروها دستور داد تا به این مناطق حرکت کنند.

همسو با حمله روسیه به اوکراین و بالا گرفتن تنش‌ها تحریم‌هایی از سوی ایالات متحده آمریکا و اروپا علیه روسیه وضع شد؛ تحریم‌ها سرمایه‌گذاران را به وحشت انداخته و سهام ایالات متحده را به حرکت درآورده است.

در زمان نوسانات بازار، طلا یک سرمایه‌گذاری مطمئن و دارایی مطلوب برای سرمایه‌گذاران است.

در دوره‌های تورم بالا، مانند تورم ناشی از همه‌گیری که اکنون در آن زندگی می‌کنیم، طلا به عنوان یک شرط مطمئن برای محافظت در برابر افزایش قیمت‌ها و بازارهای سهام غیرقابل پیش‌بینی تلقی می‌شود؛ زیرا این دارایی سابقه خوبی از خود در برابر تورم به جا گذاشته است.

نرخ رشد طلا نسبت به تورم در سال‌های اخیر کُند شده و نقش آن را به عنوان یک محافظ بلندمدت کاهش داده است.

درحال‌حاضر هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش قیمت ۳۴ دلار و هفده سنتی از ابتدای امروز تاکنون به هزار و ۹۷۰ دلار و ۶۸ سنت رسیده است.

منبع: خبرآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10729

ارسال نظر