اجرای طرح جدید سهمیه بنزین براساس کارت ملی

«طرح بازتوزیع یارانه بنزین» از امروز (اول اسفندماه) در جزیره کیش آغاز شد و همه شهروندان دارای کارت کیشوندی اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو ، واجد دریافت سهمیه بنزین ۲۰ لیتری شدند.

اجرای طرح جدید  سهمیه بنزین براساس کارت ملی

با وجود اینکه زمزمه‌‌هایی از تغییر سهمیه بنزین به گوش می‌رسید ایرنا نوشت کمیته اطلاع رسانی «طرح باز توزیع یارانه بنزین » اعلام کرد: «طرح بازتوزیع یارانه بنزین» از امروز (اول اسفندماه) در جزیره کیش آغاز شد و همه شهروندان دارای کارت کیشوندی اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو ، واجد دریافت سهمیه بنزین ۲۰ لیتری شدند.پیشنهاد اجرای آزمایشی طرح اختصاص سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها در دو منطقه آزاد کیش و قشم در دولت مطرح شده است

بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی «طرح بازتوزیع یارانه بنزین» این طرح یکی از پیشنهادات عدالت‌گرایانه به منظور بهره مندی همه افراد جامعه از یارانه حامل های انرژی و تغییر مبنای یارانه بنزین از هر خودرو به هر فرد (چه صاحب خودرو چه فاقد خودرو) بود. این موضوع در ستاد اقتصادی دولت مطرح و مصوب شد برای روشن شدن ابعاد طرح، به صورت موقت و آزمایشی در برخی نقاط کشور اجرا شود.


بیشتر بخوانید : جزئیات سهمیه بنزین جدید | تصمیم جدید دولت برای سهمیه و قیمت بنزین |طرح وان چیست؟


 

بر اساس این گزارش همانطور که قبلا تاکید شده بود در این طرح مشابه گذشته قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان است و افراد فاقد خودرو که مصرف بنزین ندارند می توانند سهیمه بنزین یارانه ای خود را به دیگران انتقال داده یا به فروش برسانند.

سهمیه خودروهای عمومی کماکان مانند قبل به کارت سوخت آنها تعلق می گیرد .

با توجه به موفقیت تست فنی این طرح در بهمن ماه از امروز یعنی اول اسفند ، فعلا اعطای ۲۰ لیتر سهمیه به هر فرد در جزیره کیش به صورت آزمایشی آغاز شده که خبر خوبی برای خانوارهای فاقد خودرو و بهره‌مندی آن ها از یارانه انرژی محسوب می شود.

بر این اساس شهروندان جزیره کیش می توانند با همان کارت های بانکی در پمپ بنزین ها و با همان قیمت پیشین سوخت گیری کنند.

بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت ، در طول مدت اجرای آزمایشی این طرح ساکنان جزیره کیش همچنان می توانند از سهمیه های پیشین در کارت‌های سوخت خود نیز استفاده کنند.

در پایان اسفندماه نتایج اولیه این طرح به استحضار ستاد اقتصادی دولت خواهد رسید.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 9140

ارسال نظر