ماجرای تبلیغ جنجالی و توهین آمیز سوسیس گوشتیران با پوشش زنان بندری

انتشار تصویری تبلیغاتی از یکی از محصولات شرکت فرآورده های گوشتی گوشتیران جنجال برانگیز شده است. این تصویر تبلیغاتی که طرحی از یک کوکتل بندری با پوشش زنان بندری ایران است، خشم کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخته و آن ها این تبلیغ را توهینی به زنان دانسته اند.

ماجرای تبلیغ جنجالی  و توهین آمیز سوسیس گوشتیران با پوشش زنان بندری

انتشار تصویری تبلیغاتی از یکی از محصولات شرکت فرآورده های گوشتی گوشتیران جنجال برانگیز شده است. این تصویر تبلیغاتی که طرحی از یک کوکتل بندری با پوشش زنان بندری ایران است، خشم کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخته و آن ها این تبلیغ را توهینی به زنان دانسته اند. انتشار گسترده ی این تصویر در فضای مجازی و اعتراض ها به آن، واکنش گوشتیران را به دنبال داشت و این شرکت روز گذشته با انتشار بیانیه ای در صفحه ی رسمی اینستاگرام خود به ارائه ی توضیحاتی در رابطه با این موضوع پرداخت.

برخی واکنش ها به تصویر تبلیغاتی منتشر شده از شرکت گوشتیران در شبکه های اجتماعی:

* گوشتیران باید بابت این پوستر وقیحانه و توهین‌آمیزش تنبیه بشه. گوشتیران بابت تشبیه زن بندری به کوکتل باید هم از طرف مشتری و هم از طرف نهادهای مرتبط تنبیه بشه.

* تبلیغ توهین آمیز گوشتیران در جهت تبلیغ کوکتل بندری با استفاده از عکس زن بندری، نمونه ای از تحقیر زن و استفاده آن در تبلیغ اثرگذار برندهای مختلف در جهت فروش اجناس خود می باشد.

* کتاب‌های درسی و میزگردهای صدا و سیمای ایران، پُر است از ادعاهایی مثل «کالا انگاری زنان در غرب» و «استفاده ابزاری از زن در تبلیغات کالاها». اما زن ستیزی در تبلیغات داخل ایران، هر روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند.

تبلیغ سوسیس گوشتیران

* وقتی اصالت یه منطقه کشور بازیچه برای درامد زای یه کارخانه میشه. توهین گوشتیران به مقام زن و لباس سنتی زنان بندری ومردم هرمزگان.

* حقارت در تبلیغات یعنی برای فروش بیشتر به هرچیزی متوسل بشی! اینی که بهش توهین کردی قومیت و شخصیت زنان جنوب ایرانه جناب گوشتیران که قطعا بی جواب نمیمونه…!

* کار زشت شرکت گوشتیران در استعاره گرفتن از روبنده زنانه برای تبلیغ کوکتل بندری توهینی آشکار به بندرنشینان و جنوبی های با فرهنگ است. گرافیست و طراح و شرکت تبلیغاتی و ایده پرداز و مدیران صنایع و بیزینس ها باید حد و حدود خود را بدانند و به بهانه تبلیغ به سنت های مردم بی حرمتی نکنند.

واکنش شرکت گوشتیران به انتقادات

گوشتیران در بیانیه ی خود اعلام کرده این تصویر تبلیغاتی مورد تأیید این شرکت نبوده و بدون اجازه ی گوشتیران توسط طراح آن و در صفحه ی شخصی وی در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر شده است. شرکت گوشتیران همچنین بر پیگیری قضایی این موضوع تأکید کرده است.

تبلیغ سوسیس گوشتیران

بیانیه ی شرکت گوشتیران به شرح زیر است:

در رابطه با حواشی مربوط به انتشار یک طرح تبلیغاتی و انتساب آن به شرکت گوشتیران، به اطلاع مخاطبان عزیز می‌رسانیم که این طرح تبلیغاتی به هیچ وجه مورد تأئید این شرکت نبوده و در هیچ یک از صفحات رسمی گوشتیران تاکنون منتشر نشده است. سوم خرداد ماه از سوی واحد تبلیغات مخالفت با این موضوع به طراح شرکت تبلیغاتی که به صورت برون سپار این طرح را پیشنهاد کرده بود، اعلام شده و متأسفانه طراح مربوطه بدون کسب اجازه از شرکت این طرح را برای نظرسنجی از مخاطبان خود در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی لینکدین منتشر کرده که موجب بازنشر آن در سایر شبکه‌های اجتماعی شده است.

گوشتیران مجدداً با تأکید بر مخالفت با این طرح تبلیغاتی، در جهت صیانت از حقوق و اعتبار شرکت این موضوع را از طریق مراجع ذی‌صلاح قضایی پیگیری خواهد کرد.

اعلام جرم ستاد امر به معروف و نهی از منکر علیه یک شرکت بستنی‌سازی

این نخستین باری نیست که استفاده از زنان در تبلیغات برای شرکت های ایرانی دردسرساز می شود. در سال های گذشته نیز در پی انتشار کلیپ هایی تبلیغاتی از محصولات یک شرکت بستنی سازی داخلی که با حضور زنان همراه بود، شرکت مذکور به استفاده از اشارات اروتیک و سوء استفاده از زنان برای تبلیغ محصولات خود متهم شد و حتی ستاد امر به به معروف و نهی از منکر به دلیل انتشار این تبلیغات حاشیه ساز علیه این شرکت اعلام جرم کرد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90299

  • شهنوازشاهور

    کجای این تصویر،توهینه ،شاید این هم بهونه ای برای دست آویزی معاندین شده تا زنان ایرانی را تحریک کنند.

ارسال نظر