سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال مطرح کرد؛

اتهام به استراماچونی، تکرار یک عادت زشت قدیمی

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال عادت زشت مدیران قبلی در بی آبرو کردن مربیان و بازیکنان شاکی را تکرار کرد.

اتهام به استراماچونی، تکرار یک عادت زشت قدیمی

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال عادت زشت مدیران قبلی در بی آبرو کردن مربیان و بازیکنان شاکی را تکرار کرد.

مصطفی معدنی ثانی افزود، در شرایطی که به نظر می رسد پرونده استراماچونی با پرداخت تمامی مطالباتش در حال بسته شدن است، ظاهرا این مساله به قدری برای مسئولان باشگاه استقلال سنگین آمده که دست از تخریب این مربی ایتالیایی بر نمی دارند.

کریمی که جایگزین فتح الله زاده در مدیرعاملی باشگاه استقلال شده و البته هنوز حکم هم نگرفته در تلاشی مذبوحانه برای تخریب شخصیت استراماچونی درباره او گفت که از چند هزار یورو هم نگذشته است. این عادت مدیران ایرانی چیز جدیدی نیست. آنها همیشه در تلاشند در پرونده های این چنین بازیکن یا مربی را مقابل هوادار قرار دهند. نمونه این اتفاق در مورد رادوشویچ هم رخ داده بود که باعث عصبانیت این دروازه بان شده بود.

مشخصا کریمی با این صحبت ها قصد دارد او را مقابل هواداران استقلال قرار دهد. البته که این تلاش نافرجام خواهد بود چرا که مربی ایتالیایی تیم خوبی ساخته بود و تا زمانی هم که سرکارش بود با تعهد تمام پای مسئولیتش ایستاد. هنوز هم بسیاری از هواداران استقلال معتقدند تیم خوبی که استراماچونی ساخته بود پتانسیل کسب جام های بسیاری داشت که اگر با بی خردی و بی کفایتی مسئولان فراری داده نمی شد، می توانست آبی ها را حتی در آسیا هم امیدوار کند.

چند سوال از حجت کریمی که این اظهارات غیرمسئولانه را بر زبان آورده می پرسیم با امید این که مدیران فوتبالی این عادت زشت را کنار بگذارند.

1- درخواست برای دریافت دستمزد به صورت تمام و کمال چه ایرادی دارد که او این چنین با لحن زشت از این رفتار یاد می کند؟ این که یک مربی مطابق قرارداد حرفه ای که بسته خواهان دریافت دستمزدش باشد چه ایرادی دارد؟

 

2- این که با لحن تمسخرآمیز می گویید او از 2400 یورو نگذشته احتمالا منظورتان این است که انتظار تخفیف داشته اید. یک بار درست و حسابی فکر کنید به این که این مربی چرا باید به شما تخفیف می داده است؟ مسئولان و مدیرانی که نه خوش قول بوده اند، نه به تعهدات شان عمل کرده اند و نه حتی حسن رفتار و تعامل با او داشته اند و مجبورش کرده اند که به دادگاه و فیفا شکایت کند چرا باید مستحق دریافت تخفیف باشند؟

3- کدام یک از مدیران و مسئولان ایرانی یک هزار تومانی از جیبشان به باشگاه تخفیف داده اند که از یک مربی خارجی که احتمالا هیچ وقت دیگر گذرش هم به ایران نمی افتد انتظار دارید که از پولش می گذشت یا تخفیف می داد؟ هنوز از یاد نبردیم که جانشین قبلی شما به جای صاف کردن همین پرونده در اولین اقدامش، چک های ده سال پیش را با مبلغ چند برابر نقد کرد تا پولش زنده شود. باشگاه استقلال پر است از پرونده کسانی که ذیل عناوین گوناگون زمانی به باشگاه کمک کرده اند و حالا اصل پول به علاوه سودش را یکجا می خواهند و یک صد تومنی هم تخفیف نمی دهند. در چنین شرایطی استراماچونی باید به استقلال تخفیف بدهد؟

4- وام سنگینی که دریافت کرده اید را مجبورید تمام و کمال در جیب استراماچونی بریزید. درک می کنیم که سخت است و دردناک. اما آیا تقصیر او بود که نرخ ارز دو برابر شد و بدهی شما سر به فلک گذاشت؟ فراموش نکنید این که شما چند ده میلیارد بیشتر به استراماچونی داده اید به حال او فرقی نداشته چون او همان مبلغ دلاری طلبش را دریافت کرده است. دق دلی گرانی ارز و خالی شدن خزانه باشگاه تان را سر او خراب نکنید.

در پایان دو پیشنهاد دوستانه هم برای حجت کریمی داریم تا انتقادهای مان بدون راه حل نباشد.

1- این که طلبکاران با بدهکار خود راه بیایند و تخفیف بدهند، سنت پسندیده ای است. برای جا افتادن این سنت پسندیده پیشنهاد می کنیم این کار را از خود شروع کنید. اگر در پایان دوران مدیریت خود طلبی از استقلال داشتید به باشگاه تخفیف بدهید تا دیگران هم از شما یاد بگیرند. اگر هم باشگاه طلب شما را نداد لطفا به جایی شکایت نکنید و اگر کردید و بعد از چند سال به پول تان رسیدید از خرده هایش بگذرید تا مدیران وقت از تخفیف شما حسابی کیف کنند. 

2- مدیران ایرانی با رفتار زشت و غیرمتعهدانه خود، به اندازه کافی چهره زشت و زننده ای از فرهنگ ایرانی را به خارجی های دنیای فوتبال نشان داده اند. چه خوب است حالا که به هر شکلی بعد از چند سال طلبش را پرداخت کرده اید، به جای غرولند طلبکارانه از او بابت تاخیر عذرخواهی کنید و بگویید که نقشی در خروجش از ایران نداشته اید و بابت به دادگاهی شدن این مساله متاسفید. این گونه شاید بخشی از ذهنیت زشتی که ناشی از رفتار ایرانی ها با او بوده پاک شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84992

ارسال نظر