واکنش عجیب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به پناهندگی یکتا جمالی | پای شبکه قاچاق انسان در میان است!

رئیس فدراسیون وزنه برداری به بحث پناهندگی دختر ملی‌پوش کشورمان واکنش نشان داد و آن را سازماندهی شده توسط شبکه قاچاق انسان خواند.

واکنش عجیب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به پناهندگی یکتا جمالی | پای شبکه قاچاق انسان در میان است!

علی مرادی در خصوص پناهندگی دختر وزنه‌بردار کشورمان گفت: اینگونه موارد نه برای ما بلکه برای دنیای ورزش اجتناب ناپذیر است. اگر روی این موضوع در المپیک اخیر نگاه کنید یکی از دختران به کشور دیگری رفت. ورزش در همه دنیا فراز و نشیب‌های خودش را دارد، از اینکه چگونه می‌توانیم جلوی این اتفاقات را بگیریم و یا مهاجرت‌ها کمتر شود باید انگیزه بیشتری برای ورزشکاران فراهم کرد.

مرادی همچنین گفت: به نظر می‌رسد این اقدامات کم لطفی است که به مجموع کشور و آن ورزش لطمه می‌زند؛ کسی که با همه خودخواهی خود این همه خاستگاه‌های دختران جدیدی را که به ورزش می‌آیند را نابود می‌کنند. اینها از ارزش‌های اخلاقی به دور است حالا چه پناهنده شود، یا بخواهد مهاجرت داشته باشد. فکر می‌کنم باید کمی به مسائل خود توجه کنند تا این مسائل را گسترده‌تر ببینند. این رشته در کشور جدید است، در سه سال و نیم به اندازه ۵۰ سال کار انجام گرفته است.

وی افزود: کسانی که در این رشته صاحب نام هستند و برخی در آنها پناهنده می‌شوند هنوز نمی توانسته اند یک مدال درست و حسابی بگیرند. ورزشکاران ما در سه سال و نیم مدال‌های خوب ورزشی گرفته اند و آنها باید حمایت شوند. ما حمایت می‌کنیم؛ کلاس آموزشی داوری و مربیگری را برای خانم‌ها بیشتر مقرر می‌کنیم. در صدد هستیم اردوها را بهتر برپا کنیم. ضمن اینکه در بحث برگزاری اردوهای تمرینی در سطح استان جلسه‌ای با حضور نایب رئیس زنان داریم تا بتوانند تمرینات بهتری داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که در موضوع یکتا جمالی موضوع سو مدیریت و توبیخ پیش آمده است؟ گفت: من به این موضوع‌ها بر نمی‌گردم چون حاشیه‌ای است. اگر هم چیزی هست باید تذکر داد و اگر نیاز به حمایت است باید انجام دهیم. تشویق و تنبیه کجاست. در خانواده هم اگر پدر تذکر ندهد وظایفش را انجام نداده است. ما نایب رئیس داریم که در بخش زنان کار می‌کند. نایب رئیس استان‌ها هم همین شکل است.

وی در ادامه گفت: ما تیم‌هایی را در موارد زیادی با نفرات زیاد حتی به آمریکا اعزام کرده بودیم. رفتند و آمدند و بدون هیچ گونه تنشی. این گونه اقدامات هر چقدر هم بخواهی شرایط را مهیا کنی، کسی که ته دلش می‌خواهد اتفاقی را رقم بزند کار خود را می‌کند. کسی که شب بخوابد و صبح زود بلند شود و ساعت ۸ به بهانه اینکه حال خانواده اش را بپرسد از مربی مربوطه زمان بخرد و نیت خود را به عمل برساند نمی‌تواند بدون برنامه ریزی از قبل این کارها را کرده باشد. یا کسی که مصاحبه کرده و می‌گوید او را از آلمان برده، پس برنامه ریزی داشته اند و سیستم ساماندهی برای این موضوعات مهیا کرده اند. احساس من این است که یک شبکه قاچاق انسان اینها را مدیریت می‌کند. سیستم، سازماندهی شده است.

وی در پایان افزود: امکان ندارد جوان ۱۷ ساله شب بخوابد و صبح تصمیم دیگری بگیرد. اتفاق خاص این بود که آنقدر تودار بوده که هیچکس مطلع نشده و شرایطی را به وجود آورده کسی نفهمیده است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22385

ارسال نظر