سردار آزمون: ما برای برد بازی می‌کنیم

مهاجم ایرانی بایر لورکوزن با اعلام این که فصل بعد در این تیم بهتر خواهد شد عنوان کرد به مسائل سیاسی گروه B جام جهانی کاری ندارد و همراه بازیکنان ایرانی به دنبال صعود از گروه است.

سردار آزمون:  ما برای برد بازی می‌کنیم

مهاجم ایرانی بایر لورکوزن با اعلام این که فصل بعد در این تیم بهتر خواهد شد عنوان کرد به مسائل سیاسی گروه B جام جهانی کاری ندارد و همراه بازیکنان ایرانی به دنبال صعود از گروه است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت بایر لورکوزن، سردار آزمون، مهاجم تیم‌ملی فوتبال ایران پس از کش و قوس‌های فراوان با قراردادی پنج ساله به بایر لورکوزن پیوست. آزمون اولین ایرانی بود که در لیگ برتر روسیه حضور داشت. شش ماه پس از حضورش در لیگ اروپا بازی و گلزنی کرد. در عرض یک سال، کازان مجبور شد از طریق وب سایت رسمی خود اعلام کند که آزمون با وجود پیشنهادات آرسنال، لیورپول و قدرت‌های داخلی مانند زنیت در این باشگاه خواهد ماند.

گاهی اوقات اسم اسب‌هایم را فراموش می‌کنم  

سردار آزمون عاشق رقابت است. به هر حال فوتبال و بازی با ورق و قبلاً والیبال مورد توجه او بود، اما بزرگ‌ترین سرگرمی این جوان ۲۷ ساله، ۵۲ اسب مسابقه‌ای او است. او اولین اسب خود را ۱۰ سال پیش خرید. آزمون گفت:  اسب‌هایم آنقدر زیاد هستند که گاهی فراموش می‌کنم اسم‌شان چیست. قبل از بازی، من همیشه ویدیوهای اسب‌هایم را تماشا می‌کنم. اگر دوستان یا اعضای خانواده‌ام فراموش کنند برای من ویدئو بفرستند، واقعا عصبانی می‌شوم. من اسب‌هایم را دوست دارم و بعد از دوران حرفه‌ای‌ام زمان بیش‌تری برای آن‌ها خواهم داشت. سردار با خنده ادامه داد: بعد از این که به دنیا آمدم اول مادر و پدرم و بعد اسب‌های‌مان را دیدم! پدر و مادرم مزرعه بزرگی داشتند که اسب‌های پدرم، عمویم و پدربزرگم در آن‌جا بودند. علاقه بزرگ من اسب‌ها هستند. چیزهای زیادی در مورد آن‌ها می‌دانم و اولین اسبم را زمانی خریدم که ۱۷ سالم بود.

هر چقدر او به عنوان یک فوتبالیست موفق‌تر می‌شد، تعداد اسب‌هایش بیش‌تر می‌شد و والدین، خواهر، پسر عموها، برادرزاده و هم‌چنین بهترین دوستش اسب‌هایی به عنوان هدیه از سردار دریافت کردند.

من نمی‌خواهم مربی شوم

خانواده آزمون قبلاً جایزه‌ای بالغ بر ۲۵۰۰۰ یورو را در مسابقات خانگی اسب سواری دریافت کرده است. در ایران این پول زیادی است، اما در مسابقات استرالیا پول هنگفتی در انتظار خانواده است. اگر فوتبال در یک مقطعی تمام شود، آزمون می‌خواهد بیش‌تر روی اسب‌ها تمرکز کند و قهرمان شود. آزمون عنوان کرد نمی‌خواهد سرمربی فوتبال شود و بعد از پایان دوران فوتبالش به اسب و حضور در رقابت‌ها با اسب ادامه خواهد داد.

در گنبدکاووس، زادگاه آزمون در شمال ایران، مسیر رسیدن به فوتبال برتر اروپا به شدت سخت بود. با وجود این شرایط سخت او در نوجوانی به این رشته روی آورد و برای تیم ملی زیر ۱۵ سال ایران بازی کرد. البته سردار قبل از این زمان والیبال نیز بازی می‌کرد.

یکی دیگر از سنت‌های شگفت‌انگیز خانوادگی که تقریباً کل خانواده آزمون را به هم متصل می‌کند، والیبال است. پدرش بازیکن والیبال بوده است. این که سردار بالاخره تصمیم گرفت فوتبال بازی کند و به این ترتیب سمت والیبال نرود با هیچ مخالفتی روبه‌رو نشد. سردار در این زمینه گفت: من واقعاً والیبالیست خوبی بودم، اما همه به من توصیه کردند که فوتبال را انتخاب کنم. و زمانی که در یک تورنمنت بین‌المللی بهترین گلزن شدم و از روسیه پیشنهاد دریافت کردم، مسیر من روشن شد. از آن زمان، والیبال فقط برای تعطیلات بود.  

سردار آزمون چند سالی است که به یکی از بهترین گلزنان فوتبال روسیه تبدیل شده بود. او سه سال متوالی در آن‌جا با زنیت قهرمان شده بود، مرتباً در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد و خود را در سطح بین‌المللی در بالاترین سطح نشان داد.  

این مهاجم ایرانی در ادامه گفت: بعد از بازی کلن خیلی ناامید شدم که شکست خوردیم. متوجه شدم این بازی برای باشگاه و هواداران چه معنایی دارد و هر کاری انجام می‌دهم تا در دوئل‌های فصل بعد پیروز شویم. همه این‌جا به خوبی از من استقبال کردند. ما در تیم راحت هستیم و اخیراً در مکزیک نیز خیلی شرایط خوبی داشتیم. حالا می‌خواهم جواب این خوبی‌ها را بدهم و به تیم کمک کنم. من باید در همه جای زمین برای همه بازیکنان حضور داشته باشم. سال آینده می توانم خیلی بهتر بازی کنم. 

سردار قبل از شروع جنگ، روسیه را ترک کرد. وقایع اوکراین این جوان ۲۷ ساله را ناراحت کرده است. او در این‌باره گفت: من همیشه در روسیه احساس راحتی کرده‌ام و مردم همیشه با من خوب بوده‌اند. هرگز فکر نمی‌کردم چنین چیزی ممکن باشد. اما من سیاستمدار نیستم، بنابراین نمی‌خواهم زیاد در مورد جنگ صحبت کنم اما البته به عنوان یک انسان می‌گویم در این دنیا نباید جنگی صورت گیرد.

او کاپیتان دوم و سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی است. سردار آزمون یک فوق ستاره در تیم ملی ایران است. نه تنها بیش از ۴.۶ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام گواه این موضوع است، بلکه باید آزمون را برگ برنده ایران در جام جهانی دانست. ایران با وحید هاشمیان به عنوان دستیار مربی با آمریکا، انگلیس و ولز دیدار می‌کند که یک گروه جالب از نظر ورزشی و سیاسی است.

آزمون گفت: ما به همه بازیکنان از هر تیم ملی که باشند احترام می‌گذاریم. هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد، ما می خواهیم فوتبال بازی کنیم. ما باید سیاست را به سیاستمداران بسپاریم. همه ما با هدف صعود از گروه متحد شده‌ایم. رویای ما رسیدن به این هدف است.

ترکمن‌های زیادی در شمال شرق ایران زندگی می‌کنند. رابطه بین اقوام در ایران عالی است. ما ترکمن تبار هستیم، اما به ایرانی بودن‌مان افتخار می‌کنیم. ایرانی‌ها عاشق فوتبال هستند و بسیار پرشور هستند. من در هر بازی خانگی تعداد زیادی پرچم ایران را می‌بینم و مردم اغلب در اینجا  با من صحبت می‌کنند. این باعث خوشحالی من است.

او در ژانویه ۲۰۱۳ در سن ۱۸ سالگی به تیم روبین کازان بپیوندد. این یک حرکت جسورانه بود؛ به خصوص با توجه به این که تعدادی از باشگاه‌های بزرگ اروپایی به او نگاه می‌کردند، اما آزمون متقاعد شده بود که به روسیه برود. او درباره روزهای اول در روسیه گفت: افسرده بودم. خیلی سخت بود چون پدر و مادرم، دوستانم و هم‌چنین اسب‌هایم خیلی دور بودند. من تنها بودم ولی مبارزه کردم. 

او در پایان درباره صعود به لیگ قهرمانان با لورکوزن گفت:  لیگ قهرمانان بهترین رقابت باشگاهی است. ما واقعاً می‌خواستیم به مرحله گروهی برسیم و خوشحالم فصل بعد در لیگ قهرمانان هستیم. من همیشه رویای بزرگی دارم. با این بازیکنان جوان و با استعداد همه چیز ممکن است. فوتبال همین است، من آن را بارها و بارها تجربه کردم؛ با روستوف، بایرن را شکست دادیم. ویارئال فصل قبل به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید. پس چرا ما نه؟ به خصوص که لورکوزن ۲۰ سال پیش به موفقیت در لیگ قهرمانان رسید و من امیدوارم امسال سال ما باشد.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26891

ارسال نظر