جزئیات تازه از سیل تهران | افزایش کشته ها و مفقودان | تخلیه منازل امامزاده داوود و بسته شدن راهها + تصاویر و فیلم

سیل و رانش زمین در منطقه امام‌زاده داوود تهران خسارات سنگین برجای گذاشته است و عملیات برای نجات ادامه دارد.

جزئیات تازه از سیل تهران | افزایش کشته ها و مفقودان  | تخلیه منازل امامزاده داوود و بسته شدن راهها + تصاویر و فیلم

سیل شب گذشته در منطقه کن و امام‌زاده داوود(ع) تاکنون ۵ کشته و ۸ مفقود در پی داشته است؛ به گفته مسئولان بارندگی عصر امروز پنجشنبه نسبت به بارش شب گذشته شدیدتر است و به همین دلیل از ساکنان این محدوده خواسته شده فوراً منازل خود را ترک کنند. بامداد امروز سیل و رانش زمین منطقه "امامزاده داوود(ع)" تهران را در بر گرفت، حجم بالای گل‌ولای به داخل امام‌زاده نفوذ کرده و خودروها، زمین‌گیر شده‌اند. این حادثه حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد رخ داد که بلافاصله تیم‌های عملیاتی لازم به منطقه اعزام شدند.

 ۲۳ تیم عملیاتی، ۲ تیم آنست(جست‌وجو و نجات با سگ‌های زنده‌یاب) با استفاده از ۱۳ خودروی کمک‌دار، ۴ آمبولانس و ۳ خودروی نجات مشغول خدمت‌رسانی به متاثرین و جست‌وجو مفقودین هستند.براساس اعلام مسئولان حاضر در امامزاده داوود، بارندگی عصر امروز در این منطقه شدیدتر از بارندگی شب گذشته خواهد بود و به همین دلیل از ساکنان محدوده امامزاده خواسته شده است که به سرعت منازل خود را تخلیه کنند و به سمت نقاط امن از جمله شهر تهران بروند.

آخرین آمار از قربانیان و مفقودان سیل امام‌زاده داوود

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: دقایقی قبل پیکر یک خانم جوان توسط آتش نشانان از زیر بقایای سیلاب در محلات اطراف امامزاده داوود خارج شد.

وی ادامه داد: پیکر پیدا شده تحویل نیروهای امدادی و اورژانس شد.بر اساس این گزارش با خارج شدن پیکری جدید از زیر گل و لای سیلاب تعداد کشته شدگان سیل امام زاده داوود به ۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: تا کنون در این حادثه ۵ نفر جان خود را از دست داده اند و ۹ نفر مصدوم شدند.مرادی پور گفت: ۱۰ تیم سگ‌های زنده یاب در حال جستجو برای یافتن مفقودین احتمالی هستند.سیل و رانش زمین در منطقه امامزاده داوود تهران خسارات سنگین برجای گذاشت. رانش زمین در پی بارندگی بامداد امروز پنجشنبه در منطقه امامزاده داوود تهران هفت نفر مصدوم بر جای گذاشت.

دربند بسته شد؛ فقط این افراد اجازه رفت و آمد دارند

سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی و حوادث تلخ شب گذشته در محدوده امام‌زاده داوود (ع)، مبنی بر احتمال بارش باران و وقوع سیل در روز جاری، از ساعت ۱۶ امروز پنجشنبه، تیم های عوامل شهرداری و پلیس راهور اقدام به اعمال محدودیت تردد در موقعیت میدان دربند به سمت شمال کردند.

به گزارش عرشه آنلاین، وی با بیان اینکه در حال حاضر مسیر تردد به سمت دربند مسدود است، گفت: تنها ساکنان این مناطق امکان تردد از میدان دربند به سمت شمال را دارند و دیگر خودروها و وسایل نقلیه باید از این میدان دور زده از سمت جنوب خارج شوند.رییس مرکز اطلاع رسانی  پلیس راهور تهران بزرگ از شهروندان خواست به تذکرات و توصیه‌های مأموران پلیس راهور توجه کنند و از اصرار برای ادامه مسیر و تردد به سمت ارتفاعات دربند پرهیز کنند؛ چراکه این تصمیم برای صیانت از جان شهروندان در برابر حوادث احتمالی اتخاذ شده است.

فیلم هولناک از لحظه وقوع سیل در امامزاده داوود

جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور با اعلام این خبر، گفت: ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز وقوع سیلی در منطقه امامزاده داوود تهران رخ داد که حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف ایجاد کرد.وی افزود: گزارش‌های ما از صحنه از مصدومیت هفت نفر خبر می‌دهد که خوشبختانه حال همه آنها خوب است و اقدام‌های درمانی انجام شده و هر هفت نفر توسط آمبولانس اورژانس برای اقدام‌های درمانی بیشتر به مناطق پایین دست منتقل شده‌اند.مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران  نیز با اشاره به این که تا این لحظه، سیلاب منطقه امامزاده داوود ۸ مصدوم و دو کشته داشت، گفت: جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به این که تا این لحظه سیلاب منطقه امامزاده داوود ۸ مصدوم و دو کشته داشت، گفت: جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

شاهین فتحی دقایقی پیش اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، شاهد بارش شدید باران از اواخر شامگاه شب گذشته در استان تهران بودیم.

سیل در امازاده داوود

او ادامه داد: بر اثر این بارش‌ها در چند نقطه از استان تهران، به خصوص در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن «امامزاده داود» هستیم.

فتحی گفت: تمامی عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم‌های امداد و نجات در شهرستان‌های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی‌ها مشغول امداد رسانی به هموطنان هستند.

سیل در امازاده داوود

دربند بسته شد 

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران از شهروندان خواست به تذکرات و توصیه‌های مأموران پلیس راهور توجه کنند و از اصرار برای ادامه مسیر و تردد به سمت ارتفاعات دربند پرهیز کنند؛ چراکه این تصمیم برای صیانت از جان شهروندان در برابر حوادث احتمالی اتخاذ شده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران از انسداد مسیر منتهی به دربند خبرداد.

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: با توجه به هشدار هواشناسی و حوادث تلخ شب گذشته در محدوده امام‌زاده داوود (ع)، مبنی بر احتمال بارش باران و وقوع سیل در روز جاری، از ساعت ۱۶ امروز پنجشنبه، تیم های عوامل شهرداری و پلیس راهور اقدام به اعمال محدودیت تردد در موقعیت میدان دربند به سمت شمال کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسیر تردد به سمت دربند مسدود است، گفت: تنها ساکنان این مناطق امکان تردد از میدان دربند به سمت شمال را دارند و دیگر خودروها و وسایل نقلیه باید از این میدان دور زده از سمت جنوب خارج شوند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از شهروندان خواست به تذکرات و توصیه‌های مأموران پلیس راهور توجه کنند و از اصرار برای ادامه مسیر و تردد به سمت ارتفاعات دربند پرهیز کنند؛ چراکه این تصمیم برای صیانت از جان شهروندان در برابر حوادث احتمالی اتخاذ شده است.

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۳ روز آینده کشور

به نقل از ایرنا، بر اساس اطلاعیه مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه احتمال خسارت گسترده و زیاد در کشور وجود دارد.

طی این روزها، امکان جاری شدن روان و آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه ای همراه با خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل وجود دارد.

همچنین این سازمان در پی اعلام هشدار نارنجی توصیه‌هایی را نیز اعلام کرده است که شامل اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم جابه جایی عشایر کوچ رو، عدم صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در بستر رودخانه ها،‌عدم قرار گرفتن در مسیل‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگردها می‌شود.

به تمام دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو برای مقابله با بحران نیز آماده باش داده شده است.

پدرام قودجانی، رئیس مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران تهران گفته است که براساس هشدار سازمان هواشناسی ایران، وضعیت برای تهران «نارنجی» است و به همین دلیل «تهرانی‌ها باید امشب هوشیار باشند».

به گفته او به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران اعلام شده است که لایروبی مسیل‌ها و جوی‌ها را انجام دهند.

قودجانی هشدار داده است که امشب با توجه به احتمال بارش، احتمال بالا آمدن رودها، کانال‌های آب و مسیل‌ها وجود دارد وی از مردم نیز خواسته شده است تا روز یکشنبه به کنار رودخانه نروند و از کوهنوردی اجتناب کنند.

معاون عملیاتی فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تاکنون خسارت چندانی به فرودگاه‌های کشور در پی سیل اخیر وارد نشده و خللی در پروازها به وجود نیامده است.

وضعیت هواشناسی دیگر استان‌ها چطور است؟

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با اکونومیست گفت: در تشریح آخرین وضیت مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی از مرگ ۱۲ تن تاکنون در کشور خبر داد.

مهدی ولیپور درباره آخرین وضعیت عملیات امداد و نجات در کشور در مأموریت های سیل و آبگرفتگی اظهار کرد: پس از اعلام هشدار سازمان هواشناسی، سازمان امداد و نجات امدادگران را در چهار استان جنوبی و همچنین برخی دیگر از استان ها که احتمال سیل در آن پیش بینی شده بود به حالت آماده باش درآورد.رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خدمات امدادی ارایه شده از سوی این سازمان از ابتدای مردادماه تا به این لحظه اظهار کرد: در مجموع ۱۰ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد و آذربایجان شرقی تحت تأثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفته‌اند که در مجموع عملیات های امداد و نجات در ۳۶ شهرستان از این ۱۰ استان به اجرا درآمد.

ولیپور با بیان اینکه طی این مدت به ۳۶۶۷ نفر امدادرسانی شد، گفت: ۵۴۰ نفر نیز از سوی امدادگران به اماکن امن منتقل شده و از ۱۳۷ باب منزل مسکونی نیز عملیات تخلیه آب انجام شد.

۱۳۳۷ نفر نیز شامل ۶۳۳ نفر در استان سیستان و بلوچستان، ۳۰۶ نفر در استان فارس، ۱۴۹ نفر در استان قم، ۴۰ نفر در استان هرمزگان و ۹ نفر نیز در سایر استان ها اسکان اضطراری داده شدند.

ریئس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره شمار جانباختگان این حوادث نیز گفت: در مجموع ۱۲ نفر در پی جاری شدن سیل در روزهای اخیر جان خود را از دست داده‌اند که پنج نفر از آن ها در استان سیستان و بلوچستان و ۷ نفر نیز در استان تهران بوده اند. همچنین ۱۴ نفر نیز مفقود هستند.

طبق اخرین اخبار مدیر کل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود سامانه بارشی به مرزهای استان و آغاز بارش شدید باران خبر داد.

به نقل از ایسنا، علیرضا نیکروزر ضمن اعلام هشدار به مردم و مسئولین برای آمادگی مواجهه با بارش های شدید گفت: فعالیت سامانه بارشی در مرزهای استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

وی افزود: مطابق گزارش‌های داده شده، این بارش ها از منطقه «مله شوره» در مسیر ارتباطی «یاسوج به شیراز» با شدت آغاز شده است.

براساس گزارش‌ها از ایران ۱۸ استان این کشور درگیر سیلاب هستند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32995

ارسال نظر