تذکر مجلس به رییس جمهور / دستور لازم برای افزایش حقوق متناسب بازنشستگان را بدهید | رتبه بنید را اجرا کنید

رئیس جمهور دستور لازم برای افزایش حقوق متناسب بازنشستگان را بدهد

تذکر  مجلس به رییس جمهور / دستور لازم برای افزایش حقوق متناسب بازنشستگان را بدهید | رتبه بنید را اجرا کنید

تعدادی از نمایندگان مجلس به دولت پیرامون افزایش حقوق بازنشستگان و اجرای رتبه بندی معلمان تذکر دادند.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نطق‌های پیش از دستور و حین جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی، به رئیس جمهور و دولت سیزدهم پیرامون مسائلی مانند افزایش حقوق بازنشستگان و ابلاغ رای مجلس به دستگاه‌ها در این موضوع، و همچنین بحث اجرای رتبه بندی معلمان تذکر دادند.

محمد سبزی (نماینده مردم ساوه در مجلس) ضمن تشکر از قالیباف برای رسیدگی به وضعیت حقوق بازنشستگان گفت: رئیس جمهور باید هر چه سریعتر دستور لازم برای افزایش حقوق متناسب بازنشستگان را بدهد.

وی در این تذکر شفاهی به رئیس جمهور اعلام کرد: امیدواریم ایشان هرچه زودتر دستورات لازم در خصوص بازنشستگان را بدهند. همچنین از وزیر آموزش پرورش می‌خواهیم به این نکته توجه کند که در حال حاضر ۲۸۰۰ نفر معلم خارج از کشور داریم که برای پرداخت حق‌الزحمه آنها دستور قضایی و کتبی سازمان برنامه وجود دارد، اما تنها دستمزد برخی از آنها پرداخت شده است.

سیدمحمد پاکمهر (نماینده مردم بجنورد و گرمه) نیز در سخنانی پشت تریبون صحن علنی مجلس در تذکر شفاهی خطاب به دولت و وزیر آموزش و پرورش گفت: گناه تعداد کثیری از معلمان خدمتگزاران نهضتی، شرکتی، قراردادی، خرید خدمت، مهدکودک و پیش دبستانی که سال‌ها عمر و جوانی خود را در مناطق محروم و دورافتاده کشور صرف نظام آموزش تعلیم و تربیت کردند چیست، چرا این نیروها بلاتکلیف هستند.

وی ادامه داد: اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان پس از گذشت چندین ماه از تصویب آن اکنون به یک آرزوی رویایی برای معلمان تبدیل شده است و آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی تصویب شده با خواسته به حق و شایسته فرهنگیان عزیز فاصله دارد.

پاکمهر با انتقاد از دولت اظهار کرد: اجرای رتبه‌بندی معلمان به آرزوی رویایی برای فرهنگیان تبدیل شده است.

همچنین فاطمه مقصودی (نماینده مردم بروجرد) در صحن علنی اظهار کرد: چرا مدیریت صحیح در تدوین آیین‌نامه معلمان صورت نگرفته است، این موضوع باعث اعتراضات زیادی در میان معلمان شده است؟

وی در تذکر شفاهی خود گفت: عدم تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان باعث اعتراضات زیادی در میان معلمان شده است. چرا ما باید معلمان را تحقیر کنیم؟ معلمانی که هر چه داریم از این قشر شریف بوده، آیا این نشان دهنده ضعف شدید این وزارتخانه نیست؟

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32689

ارسال نظر