تجمع بازاریان تهران در امین حضور / ویدئو

برخی کسبه لوازم خانگی در خیابان امین‌حضور دست به تجمع زدند. اعتراض اصلی مغازه‌دارانی که کرکره خود را پایین کشیدند، به طرح پیشنهادی وزارت اقتصاد برای مالیات بر تراکنش‌های بانکی مربوط می‌شد.

تجمع بازاریان تهران در امین حضور / ویدئو

 

خیابان امین‌حضور بستر تجمع برخی از کسبه لوازم خانگی بود. مغازه‌دارانی که نسبت به برخی از مشکلات صنفی و قوانین جدید مالیاتی اعتراض داشتند، امروز برای ساعاتی کرکره‌های خود را پایین کشیدند.رسانه‌های نزدیک به دولت، مالیات بر تراکنش‌های بانکی را دلیل اعتراض اصلی این صنف عنوان کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم روز یکشنبه در خبری از تجمع کوتاه کسبه امین‌حضور در واکنش به افزایش هزینه مالیات خبر داده است.

در توضیح این خبر آمده است: ساعتی پیش حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از کسبه‌ لوازم خانگی و الکترونیکی در اعتراض به افزایش مالیات، تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولین نسبت به این مهم و چرایی افزایش هزینه‌های مالیاتی خود شدند.بعد از پایان تجمع نیز، برخی فرماندهان ناجا با حضور در فروشگاه‌های معترض اعتراض آنها را استماع کردند. خبرنگار تسنیم که در خیابان امین‌حضور حضور داشته می‌گوید نیروهای یگان ویژه نیز بعد از برقراری آرامش کامل این خیابان را ترک کردند.خبرگزلری فارس هم نوشت :جمعی از مغازه‌داران خیابان‌های امین‌حضور و جمهوری تهران در اعتراض به طرح وزارت اقتصاد برای مالیات بر تراکنش‌های بانکی مغازه‌های خود را تعطیل کردند. در ویدیوها تجمع‌کنندگان از سایر مغازه‌داران می‌خواهند که مغازه‌ها را تعطیل کنند.

تجارت نیوز هم نوشت بر اساس این گزارش، نصب سامانه پایانه‌های فروشگاهی و طرح مالیات بر تراکنش‌ها یکی از پیشنهادهای وزارت اقتصاد برای جلوگیری از فرار مالیاتی است. در صورت تصویب و اجرای این طرح، ما‌به‌التفاوت گردش حساب‌های بالای پنج میلیارد تومان شامل مالیات می‌شود.

 

اعتراض کسبه اراک به طرح مالیاتی وزارت اقتصاد

در اراک نیز حدود ۲۰۰ نفر از بازاریان مقابل اداره مالیات در اعتراض به میزان مالیات‌ها تجمع کردند. مسئولان مالیات استان با حضور در بین کسبه به سوال آنها پاسخ دادند.

 طرح مالیات بر تراکنش‌ها پیشنهاد وزارت اقتصاد برای جلوگیری از فرار مالیاتی و کاهش چاپ پول بی‌پشتوانه است. قرار است در‌صورت تصویب، ما‌به‌التفاوت گردش حساب‌های بالای ۵ میلیارد تومان شامل مالیات شود.

 همزمان افزایش قیمت ارز در بازار غیررسمی باعث شد برخی علت اعتراض را قیمت دلار اعلام کنند. امروز با اینکه قیمت رسمی دلار حدود ۲۷ هزار تومان بود، اما در بازار آزاد به مرز ۳۳ هزار تومان رسید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25444

  • ناشناس

    وجدانا دیگه این حرکت دولت خوب بود کسبه خرده پا سر وقت میرن مالیاتاشونو میدن ولی کله گنده های بازار یه چیزی به سر ممیز میدادند همه چی رو ماست مال میکرد . برید به پرونده های سالای قبل مراجعه کنید متوجه خواهید شد .

  • ناشناس

    آقای رئیسی براساس وعده های که داد کل مشکلات مملکت را حل کرد الان ما در سویس زندگی می کنیم مرسی

ارسال نظر