زمان اجرای افزایش حقوق بازنشستگان و واریز مابه‌التفاوت حقوق فروردین

مستمری‌بگیران می‌گویند: باید مستمری افزایش‌یافته به اضافه مابه‌التفاوت ماه اول به موقع واریز شود تا بازنشستگان از نگرانی نجات یابند.

زمان اجرای افزایش حقوق بازنشستگان و واریز مابه‌التفاوت حقوق فروردین

افزایش مستمری بازنشستگان، توسط سازمان تامین اجتماعی مصوب و برای تصویب نهایی و ابلاغ به هیات دولت ارسال شده است.«حجت الله عبدالملکی» وزیر کار گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تصویب شده است و ما آن را به هیات دولت ابلاغ کردیم و ان‌شاالله به زودی در دستور کار هیات دولت قرار خواهد گرفت. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که دستمزدِ بازنشستگان برای اردیبهشت ماه افزایش پیدا کند و  این موضوع بیش از این طول  نمی کشد

بازنشستگان کارگری با اشاره به اظهارات وزیر کار به مناسبت هفته کارگر می‌گویند: وزیر وعده داده به احتمال زیاد، افزایش حقوق تا پایان اردیبهشت ابلاغ و اجرایی می‌شود؛ از هیات دولت انتظار داریم، مساله تصویب افزایش مستمری بازنشستگان کارگری را در اولویت کارهای خود قرار دهند؛ دولت در همین یکی دو هفته، مصوبه سازمان تامین اجتماعی را در دستور کار قرار داده و برای اجرا ابلاغ کند.

مروتی (بازنشسته کارگری) در این رابطه می‌گوید: دولت باید برای طی شدن مراحل اداری کار، تعجیل کند؛ بعد از بیستم اردیبهشت، پرداخت مستمری بازنشستگان کارگری براساس حروف الفبا آغاز می‌شود؛ بنابراین بهتر است قبل بیستم اردیبهشت افزایش مستمری در هیات دولت به تصویب و ابلاغ شود.

به گفته وی، اگر کار بیش از بیستم به درازا بکشد، پرداخت به موقع مستمری و افزایش‌های سال جدید به تاخیر می‌کشد؛ باید مستمری افزایش یافته به اضافه مابه‌التفاوت ماه اول به موقع واریز شود تا بازنشستگان از نگرانی نجات یابند.

ه گزارش عرشه آنلاین همزمان با این اظهار نظر وزیر کار عیوضی دبیر هیات مدیره کانون بازنشستگان استان تهران نیز گفت: بازنشستگان در انتظار دریافت حقوق افزایش یافته در اردیبهشت ماه هستند؛ تکلیف دستمزد مشخص شده است و حمله به آن، یک حرکت نابجاست.شخص وزیر کار تاکید داشتند که هیچ مانعی سد راهِ تسری مصوبات شورایعالی کار به بازنشستگان نیست و قطعاً در اردیبهشت ماه بازنشستگان حقوق جدید را دریافت خواهند کرد.

عیوضی می‌گوید: با توجه به اینکه نیمی از اردیبهشت سال جدید را سپری کرده‌ایم، بازنشستگان و مستمری بگیران انتظار داشتند زودتر از این، تکلیف افزایش مستمری‌ها روشن می‌شد؛ در حال حاضر، وزیر کار، مدیرعامل تامین اجتماعی و رئیس کانون عالی بازنشستگان، تاکید کرده‌اند که انشالله در اردیبهشت بازنشستگان حقوق افزایش یافته را دریافت می‌کنند. وقتی پروسه افزایش مستمری‌ها به طول می‌انجامد، نگران کننده شده و مدام حاشیه درست می‌شود. امیدواریم با توجه به نشست تعاملی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی که با وزیر کار و مدیرعامل سازمان هفته گذشته داشتیم، بحث حقوق بازنشستگان زودتر به نتیجه برسد. در همان نشست، شخص وزیر کار تاکید داشتند که هیچ مانعی سد راهِ تسری مصوبات شورایعالی کار به بازنشستگان نیست و قطعاً در اردیبهشت ماه بازنشستگان حقوق جدید را دریافت خواهند کرد.این فعال صنفی بازنشستگان کارگری  گفت باید هرچه سریعتر احکام حقوقی صادر شود تا بازنشستگان از نگرانی نجات یابند؛ 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19082

ارسال نظر