اگر این شرایط را دارید یارانه نمی‌گیرید |یارانه بگیران چگونه شناسایی شدند؟

معیار شناسایی دهک‌بندی چیست؟برای شناخت از اینکه معیار و شاخص‌های دهک‌بندی چه بوده و چه میزان این اطلاعات به روز است این خبر را دنبال کنید.

اگر این شرایط را دارید یارانه نمی‌گیرید |یارانه بگیران چگونه شناسایی شدند؟

معیار شناسایی دهک‌بندی چیست؟برای شناخت از اینکه معیار و شاخص‌های دهک‌بندی چه بوده و چه میزان این اطلاعات به روز است این خبر را دنبال کنید.

محمدرضا فرزین پنجشنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه یک در مورد دهک‌بندی مردم اظهار داشت: از ۱۰ سال قبل دهک‌بندی شروع شده و قرار بود یارانه‌ به گروه‌های پردرآمد داده نشود اما شناسایی آنها سخت بود.

بیشتر بخوانید :اگر یارانه نگرفتید این پاسخ ها را بخوانید |از حساب‌های مسدود تا اعتراض به دهک‌بندی‌

 

بهترین روش شناسایی با معیار PIT و نظام مالیاتی شخصی است اما چون در کشور ما این روش مالیاتی وجود ندارد از روش پراکسی مینتکس استفاده شده است.وی افزود: سامانه رفاهی چهار روش برای شناسایی افراد در نظر گرفته شده یکی درآمد ثابت افراد که یا حقوق‌بگیر دولت یا حقوق‌بگیر تأمین اجتماعی هستند، دوم ارزش خودرو، سوم میزان خرید از سیستم شاپرکی و چهار حساب بانکی افراد است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: جمعیت کشور طبق آمار ۸۵.۳ میلیون نفر هستند که از این تعداد ۷۸ میلیون نفر یارانه ماهانه و معیشتی دریافت می‌کنند و دهک دهم پردرآمدی شناسایی شده و حذف شدند و ۹ دهک دریافت می‌کنند.

پرداخت یارانه در طرح مردمی‌سازی یارانه به ۹ دهک بر مبنای داده‌های پایگاه رفاه ایرانیان بوده و ۱۰ درصد جمعیت کشور در دهک دهم قرار گرفته و مشمول دریافت یارانه نبوده‌اند.

اینکه معیار و شاخص‌های این دهک‌بندی چه بوده، چه میزان این اطلاعات به روز است و چه خطاهایی ممکن است در مسیر این دهک‌بندی رخ داده باشد را از یک مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرسیده‌ایم.

علی شهیدی، جانشین معاونت رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دهک‌بندی خانوارها بر مبنای اطلاعات پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، به روزنامه ایران توضیح داد: نزدیک به ۴۰ شاخص و مواردی همچون اطلاعات مسکن، خودرو، تراکنش بانکی، حقوق و بعضاً اطلاعات بورس در این شاخص‌ها مورد بررسی قرار گرفته و بر مبنای آن خانوارها ضریب خورده و در یکی از دهک‌های دهگانه قرار گرفته‌اند.وی ادامه داد: فقط برخورداری از یک یا دو شاخص در دهک‌بندی خانوارها دخیل نبوده بلکه مجموع اطلاعات اقتصادی خانوارها مبنای محاسبه دهک بوده است.

شرایط دریافت یارانه معیشتی

رییس جمهوری از پرداخت یارانه جدید برای مردم خبر داد؛ بر این اساس قرار شده بود برای دهک‌های یک تا سه، نفری ۴۰۰هزار تومان و برای دهک‌های چهار تا نهم، نفری ۳۰۰هزار تومان یارانه پرداخت شود.

همت قلی‌زاده، کارشناس اقتصادی درباره شرایط دریافت یارانه معیشتی نوشت: اگر حداقل یکی از شرایط زیر را دارید استحقاق دریافت کمک حمایت معیشتی نمی شوید.یعنی ۷۲ میلیون نفر (۲۳ میلیون سرپرست خانوار) که به حسابشان یارانه واریز شده هیچکدام از شرایط زیر را ندارند؟حتما شرایط رو نگاه کنید اعداد کمی عجیب و غریب است.

شرایط دریافت یارانه

شرایط دریافت یارانه

منبع: برترینها

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20295

  • ناشناس

    یعنی ۹۰ در صد مردم حتی یکی از این شرایط رو هم ندارن ؟! چون‌گفته اند که ۹۹ درصد مردم‌مشمول دریافت یارانه جدید هستند .

ارسال نظر