تصمیم سرنوشت‌ساز کریمی برای استقلال

کریمی در یک اقدام انقلابی تمامی مشاوران استقلال در زمان فتح‌الله‌زاده را از کار برکنار کرد و با شانتاژ رسانه‌ای به دنبال خریدن محبوبیت در میان هواداران این تیم است.

تصمیم سرنوشت‌ساز کریمی برای استقلال

استقلال توانست مس رفسنجان را شکست دهد اما به دلیل پیروزی پرسپولیس مقابل گل گهر، استقلال رسما هیچ شانسی برای کسب عنوان قهرمانی ندارد. هواداران استقلال در ماه‌های گذشته، با تنش و چالش‌های عجیبی مواجه شدند. حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال به دنبال راهکاری برای رفع مشکلات استقلال است.

بیشتر بخوانید: کریمی تکلیف ساپینتو در استقلال را مشخص کرد

تیم فوتبال استقلال تهران در حالی که توانست مس رفسنجان را در هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر شکست دهد اما به دلیل پیروزی، پرسپولیس مقابل گل گهر آبی‌ها رسما هیچ شانسی برای کسب عنوان قهرمانی ندارند.

هواداران استقلال در ماه‌های گذشته با تنش و چالش‌های عجیبی مواجه شدند. این تیم ابتدای فصل با مدیریت مصطفی آجرلو بسته شد و قول های زیادی از این شخص جهت درآمدزایی و حتی قرارداد 500 میلیارد تومانی با حامیان مالی شنیده می‌شد که تمامی آنها پوچ از آب درآمد. آجرلو که با به راه انداختن کمپینی سعی بر این داشت تا سایر باشگاه‌ها از  جمله پرسپولیس را به جبهه خود علیه سازمان لیگ در ارتباط با تبلیغات محیطی بیاورد، نه تنها موفق به این کار نشد بلکه استقلالی‌ها را در این زمینه میلیاردها تومان به سازمان لیگ بدهکار کرد.

قرارداد عجیب با باشگاه شباب الاهلی امارات در خصوص بازگشت مهدی قایدی هم جای خود دارد که باعث شد بابت بازگشت قرضی این بازیکن به جمع استقلالی‌ها رقمی بیشتر از آنچه که به آنها از فروش قایدی رسیده بود، پرداخت شود. البته تا این لحظه هنوز قسط‌‌های بازگشت قرضی قایدی به این باشگاه اماراتی پرداخت نشده و مدیران استقلال دنبال توافق با همتایان اماراتی خود هستند.

پس از عملکرد فوق العاده ضعیف مصطفی آجورلو در مدیریت استقلال، با دستور مستقیم «حمید سجادی»، وزیر ورزش و جوانان، «علی فتح الله زاده» جایگزین مصطفی آجورلو در سمت مدیرعاملی استقلال شد.

فتح الله‌زاده گرچه در ابتدا نشان می داد که به دنبال راهکارهایی برای حفظ منافع باشگاه استقلال است و حتی توانست برخی از بدهی های سنگین در زمان آجرلو را پرداخت کند اما اختلافات او با ساپینتو و  ناتوانی در تامین منابع برای پرداخت مطالبات استراماچونی و افشاگری های حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی علیه او و هیئت مدیره باعث شد تا او هم با سرافکندگی در مقابل هواداران استقلال از سمت خود کناره گیری کند. فتح الله زاده که ادعای استقلالی بودن داشت با افشاگری های قربان زاده مشخص شد او حدود 5 میلیارد تومان از حساب باشگاه برای حفظ مسائل شخصی خود برداشت کرده و تا به امروز هیچ پولی به خزانه این باشگاه تحویل نداده است تا او هم همانند آجرلو متهم فساد مالی شود و با سرافکندگی از جمع آبی ها جدا شد.

حجت کریمی، رئیس هیئت مدیره استقلال با دستور وزیر جانشین فتح الله زاده شد. این فرد با رایزنی های گسترده وزیر ورزش با یکی از بانک ها موفق شد مطالبات استراماچونی و چند طلبکار باشگاه استقلال را پرداخت کند.

حجت کریمی در یک اقدام انقلابی تمامی مشاوران استقلال در زمان فتح‌الله‌زاده را از کار برکنار کرد و با شانتاژ رسانه‌ای به دنبال خریدن محبوبیت در میان هواداران این تیم است.

این فرد در زمینه ورزشی 2 رویداد مهم را به رقیب سنتی واگذار کرد. در ابتدا آبی‌ها دربی 100 را به پرسپولیس باختند و در ادامه نتوانستند عنوان قهرمانی فصل گذشته خود را تکرار کنند.

حجت کریمی در مسیر پیش روی خود باید 2 کار مهم را برای استقلال به سرانجام برساند: 1- تمدید قرارداد با ساپینتو که به گفته او خواسته‌های این سرمربی باعث شده تا به این لحظه چنین امری محقق نیابد. 2- مذاکره با باشگاه شباب الاهلی برای تمدید مدت قرضی حضور قایدی در استقلال که با توجه به درخشش این بازیکن در رقابت های لیگ برتر و عدم خوش وعده بودن آبی‌ها نسبت به پرداخت مطالبات به باشگاه اماراتی، این احتمال هم وجود دارد که قایدی فصل آینده را در لیگ امارات سپری کند. همچنین هنوز مشکل محبی با باشگاه سانتاکلارا پرتغال به طور کامل ب طرف نشده و هر لحظه امکان دارد این باشگاه پرتغالی هم از استقلالی‌ها به فیفا شکایت کند.

باید ماند و دید که آیا حجت کریمی می‌تواند در چالش‌هایی که پیش رو دارد، سربلند خاج شود یا همانند دو مدیر قبلی استقلال، با خفت از صندلی مدیرعاملی کنار خواهد رفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87113

ارسال نظر