هنگام خرید موبایل به این ۷ نکته توجه کنید

گوشی‌های میان رده همه نیاز‌های افراد برای استفاده روزمره و شخصی را به طور کامل برطرف می‌کنند. شما می‌توانید از میان انبوهی از مدل‌ها و انتخاب‌ها در یک محدوده قیمتی که شرکت‌های مختلف ارائه می‌دهند، بهترین انتخاب را داشته باشید.

هنگام خرید موبایل به این ۷ نکته توجه کنید

 به دلایل زیادی از جمله همه گیری کرونا و احساس نیاز به گوشی هوشمند در کلاس‌های مجازی و نیاز به در ارتباط بودن و …، در جامعه امروزی گوشی را به یک بخش از خودمان تبدیل کرده است.

البته به دلیل محدودیت‌ها و کمبود جهانی تراشه، چالش‌هایی هم در این حوزه مثل بازار خودرو به وجود آمده که شما را ملزم می‌کند تا بهترین انتخاب را برای خرید یک گوشی هوشمند مناسب داشته باشید.


بیشتر بخوانید :ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های موبایل بازار | قیمت جدید انواع گوشی‌های موبایل سامسونگ، شیائومی و آیفون


قبل از خرید یک گوشی به دلیل ظاهر یا دوربین آن، به غیر از قیمت باید چندین نکته را در نظر بگیرید. تحقیقات درست و دقیقی مورد نیاز است، زیرا اگر انتخاب خوبی داشته باشید چندین سال از این نظر خود را بیمه کرده اید، چون به نوعی سرمایه گذاری است.

بازار گوشی‌های هوشمند می‌تواند با مدل‌های جدیدی که هر روز با هزینه‌های مناسب و مختلف عرضه می‌شوند، کاملاً گیج‌کننده باشد. اما شما می‌توانید قبل از انجام انتخاب نهایی تان نگاهی به فهرست راهنمای زیر بیاندازید تا ببینید کدام موارد مهم هستند.

باتری گوشی‌های هوشمند

آیا شما از آن دسته کاربرانی هستید که چندین برنامه را به طور همزمان باز می‌کنند؟ آیا طرفدار پلتفرم‌های پخش ویدیو یا بازی‌های آنلاین هستید؟ باید بدانید استفاده آنلاین بی وقفه باعث تخلیه سریعتر باتری گوشی می‌شود. اگر جزو این دسته از کاربران هستید، پس بهتر است سراغ گوشی‌هایی با باتری بزرگتر و بادوام مانند باتری‌های ۵۰۰۰ میلی آمپر به بالا بروید.

ویژگی های گوشی تلفن همراه

انواع حافظه در گوشی‌های هوشمند

گوشی‌ها در کل دو نوع حافظه دارند: RAM یا حافظه با دسترسی تصادفی و ROM یا همان حافظه فقط خواندنی. حافظه RAM به نوعی مکمل پردازنده گوشی شما است، سرعت گوشی و سهولت کارکرد آن را تعیین می‌کند. حافظه ROM همان چیزی است که اکثر مردم از آن به عنوان فضای ذخیره سازی یاد می‌کنند. این حافظه‌ای است که برای ذخیره اطلاعات سیستم عامل، برنامه‌ها و همه فیلم ها، عکس‌ها و آهنگ‌هایی که می‌خواهید در تلفن ذخیره کنید، استفاده می‌شود.

طراحی گوشی های هوشمند

بنابراین گوشی‌های با رم بالاتر، سریعتر و آن‌هایی که رام بالاتری دارند، فضای ذخیره سازی بیشتری دارند. امروزه یک کاربر معمولی باید یک گوشی هوشمند با حداقل ۳ تا ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت رام داشته باشد. برای افزایش فضای ذخیره سازی خود می‌توانید از کارت حافظه micro SD نیز استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید، برنامه‌هایی که در کارت حافظه ذخیره و اجرا می‌شوند کندتر هستند.

دوربین گوشی‌های هوشمند

دوربین‌های گوشی‌ها هیاهوی زیادی به پا کرده اند و شرکت‌های مختلف در تلاش هستند تا با افزایش مگاپیکسل‌ها از یکدیگر پیشی بگیرند. اما اجازه ندهید که اعداد شما را گول بزنند. دوربینی با مگاپیکسل بیشتر به خودی خود تصاویر بهتری را به همراه نخواهد داشت. به غیر از میزان مگاپیکسل، عکس‌های با کیفیت خوب، تابعی از عواملی مانند سطوح ISO، دیافراگم و همچنین سرعت فوکوس خودکار هستند.اگر احتمالاً عکس‌های زیادی می‌گیرید، برای گرفتن نتایج خوب حتی در نور کم، به سراغ تلفنی با حداقل دوربین ۱۲ یا ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۰ بروید.

ویژگی های گوشی تلفن همراه

پردازنده گوشی های هوشمند

مانند دوربین‌های گوشی‌های هوشمند، در بازار تراشه و پردازنده‌ها نیز سر و صدای زیادی به گوش می‌رسد. احتمالا شما هم اصطلاحاتی مانند چهار هسته ای، هشت هسته ای، اسنپدراگون، مدیاتک و … را شنیده اید. اما بهترین راهنمایی ما این است که به سرعت پردازشی که بر حسب گیگا هرتز ارائه می‌شود توجه کنید.

هرچه سرعت گیگاهرتز بالاتر باشد، سرعت پردازنده نیز بیشتر می‌شود. اگر می‌خواهید ویرایش عکس یا فیلم یا بازی‌های آنلاین انجام دهید و ویدیو ببینید، پردازنده سریع‌تری را انتخاب کنید.

ویژگی های گوشی تلفن همراه

صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند

یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش ۵.۵ تا ۶ اینچی HD به بالا، معمولا گزینه ایده آلی برای انتخاب است. این اندازه صفحه نمایش به شما امکان می‌دهد از یک تجربه رسانه‌ای غنی لذت ببرید، در حالی که حمل آن نیز در جیب یا کیف شما آسان است. البته صفحه نمایش‌های بزرگتر از ۶ اینچ نیز در بازار وجود دارد، اما انتخاب شما باید بسته به نیاز شما باشد.

انواع سیستم عامل گوشی‌های هوشمند

عمدتا تنها دو سیستم عامل (OS) اصلی وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید، اندروید یا iOS. اگر iOS را انتخاب کنید، به طور پیش فرض یک آیفون اپل را انتخاب کرده اید. سایر شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند مثل سامسونگ، شیائومی، هواوی، ویوو و … روی سیستم عامل اندروید کار می‌کنند. البته این سیستم عامل دارای نام‌ها و نسخه‌های زیای است. اغلب سیستم عامل اندروید توسط سازندگان بهینه‌سازی می‌شود تا ویژگی‌هایی را اضافه کند که می‌تواند منجر به bloatware شود و در نتیجه سرعت گوشی را کاهش دهد؛ بنابراین قبل از تصمیم گیری، تلفن را امتحان کنید.

ویژگی های گوشی تلفن همراه

قیمت گوشی‌های هوشمند

همانطور که می‌دانید، گوشی‌های هوشمند دارای قیمت‌های مختلفی هستند. بدیهی است که قیمت گوشی‌ها با بالا رفتن زنجیره ارزش، از نظر سرعت پردازنده، حافظه، دوربین، نمایشگر و… بالا می‌رود.

گوشی‌های گران قیمت که با عنوان پرچمدار هم شناخته می‌شوند دارای تراشه و تجهیزات رده بالایی هستند. گوشی‌های اقتصادی را نیز که دارای پیکربندی متوسطی هستند، عموم مردم می‌توانند انتخاب کنند.

اما مهمترین نکته این گزارش، این است که به استفاده‌ای که از آن می‌خواهید داشته باشید دقت کنید. خرید یک گوشی با قیمت بالا که نتوانیم از همه خصوصیات آن استفاده کنیم، عقلانی به نظر نمی‌رسد.

گوشی‌های میان رده همه نیاز‌های افراد برای استفاده روزمره و شخصی را به طور کامل برطرف می‌کنند. شما می‌توانید از میان انبوهی از مدل‌ها و انتخاب‌ها در یک محدوده قیمتی که شرکت‌های مختلف ارائه می‌دهند، بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8589

ارسال نظر