اسدالله اسدی دیپلمات زندانی در بلژیک به ایران بازگشت

عمان موفق به میانجیگری بین بلژیک و ایران برای حل مسئله شهروندان زندانی شد

اسدالله اسدی دیپلمات زندانی در بلژیک به ایران بازگشت

اسدی، دیپلمات ایرانی است که حدود ۵ سال در آلمان و بلژیک با اتهام واهیِ تلاش برای بمب‌گذاری در نشست گروهک تروریستی منافقین بازداشت بود.

حسین امیرعبداللهیان  وزیر خارجه ایران در توییتی نوشت: آقای اسدالله اسدی، دیپلمات بی‌گناه کشورمان که بر خلاف حقوق بین‌الملل و به‌طور غیرقانونی بیش از دو سال در آلمان و بلژیک بازداشت بود، هم‌اکنون در راه بازگشت به وطن است و به زودی وارد ایران عزیزمان خواهد شد. از تلاش‌های مثبت سلطنت عمان در این مسیر تشکر می‌کنم.

اسدالله اسدی

اولین تصویر از اسدالله اسدی در خاک ایران

وزارت خارجه عمان صبح امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عمان موفق به میانجیگری بین بلژیک و ایران برای حل مسئله شهروندان زندانی شد؛ افرادی که از سوی تهران و بروکسل آزاد شدند، امروز به مسقط منتقل خواهند شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری عمان، میانجیگری عمان در پاسخ به درخواست دولت‌های ایران و بلژیک برای کمک به حل و فصل مسئله اتباع دو کشور بوده که تلاش‌های عمان منجر به توافق دو طرف برای آزادی متقابل شد.

به موجب این توافق افرادی که آزاد می‌شوند، امروز جمعه از تهران و بروکسل به مسقط منتقل می‌شوند تا برای بازگشت به کشورهایشان آماده شوند.

در پایان این بیانیه عمان از روحیه مثبت بالای حاکم بر مذاکرات مسقط بین طرف‌های ایرانی و بلژیکی و اشتیاق آن‌ها برای حل و فصل این پرونده بشردوستانه قدردانی کرد.

اسدالله اسدی آزاد شد؟

همسر اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی زندانی در بلژیک در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر آزادی همسر وی از زندان با وساطت عمان در صفحه توییتر خود نوشت: خبر آمد، خبری در راه است.

شهروند بلژیکی آزاد شد

الکساندر دوکروو، نخست‌وزیر بلژیک امروز گفت که اولیویر وندکاستیل، شهروند این کشور که در ایران زندانی بود آزاد شده و در راه بازگشت به بلژیک است.

به گزارش لوموند، نخست‌وزیر بلژیک با ادعایی درباره وضعیت دوران بازداشت این شهروند بلژیکی گفت: اولیویر ۴۵۵ روز را در تهران در زندان و تحت شرایطی غیرقابل تحمل سپری کرد. بی‌گناه بود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، او امشب در کنار ما خواهد بود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88944

ارسال نظر