تنش در سیستان و بلوچستان | طالبان سرعقل بیاید

با عتوجه به تنش آبی که در استان سیستان و بلوچستان حاکم است، مردم به حقابه ایران از هیرمند نیازمند هستند؛ امیدوار هستیم با پیگیری‌های صورت گرفته، طالبان سر عقل آمده و حقابه ایران را بدهد.

تنش در سیستان و بلوچستان | طالبان سرعقل بیاید

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باتوجه به تنش آبی که در استان سیستان و بلوچستان حاکم است، مردم استان به حقابه ایران از هیرمند نیازمند هستند؛ و امیدوار هستیم با پیگیری‌های صورت گرفته، طالبان سر عقل آمده و حقابه ایران را بدهد.

اسماعیل حسن زهی، نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخطار رئیس جمهور به طالبان در سفر به استان سیستان و بلوچستان پیرامون حقابه هیرمند، بیان کرد: حقابه ایران از رودخانه هیرمند حق قانونی ما است و همین انتظار از رئیس جمهور می رفت که در بدو ورود این اخطار را به طالبان بدهد.

بیشتر بخوانید: پاسخ تند طالبان به اخطار رئیسی: چنین اظهاراتی تکرار نشود

نماینده مردم خاش ادامه داد: ما به این حقابه نیاز داریم و با توجه به تنش آبی که در شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، انتظار می رود این حقابه هر چه زودتر داده شود.

طالبان باید بر اساس پروتکل، حقابه ایران از هیرمند را بدهد

نماینده مردم خاش اظهار کرد: ما امیدوار هستیم طالبان سر عقل آمده و در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند. طالبان باید پایبند پروتکل بوده و حقابه ایران را بدهند. امیدواریم بر اساس پیگیری های صورت گرفته و اخطار رئیس جمهور هرچه زودتر طالبان حقابه ایران از هیرمند را داده تا مردم نیز از نگرانی خارج شوند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز گذشته بنده تماس هایی داشتم مبنی بر اینکه حدود ۷ روز است در قسمت هایی از شهر آب نیست، تصریح کرد: حقابه بیشتر به شهرهای شمالی استان و مرکز استان تعلق می گیرد. در جنوب استان نیز ساخت چندین سد از سنوات گذشته آغاز شده و با سفر رئیس جمهور بنا شد مورد بهره برداری قرار گیرد.

نماینده مردم خاش در ادامه با بیان اینکه ما در برخی از شهرهای استان با تنش آبی شدیدی مواجه هستیم، تاکید کرد: انتظار می رود رئیس جمهور کارگروهی برای تامین آب شهرستان خاش تشکیل دهد. چراکه این شهرستان جزو اولین شهرهای استان است.

حسین زهی گفت: نظام کارهای خوبی برای توسعه استان سیستان و بلوچستان انجام داده است اما ما در چند سال گذشته بیشترین تلفات تصادفات جاده ای را در زاهدان به خاش داشتیم. در حوزه آبرسانی، راه و بهداشت به ویژه در شهرستان خاش نیازمند توجه جدی دولت هستیم.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87969

ارسال نظر