نحوه اعتراض به دهک‌‌بندی بیمه سلامت | کدام افراد بیمه رایگان می‌شوند؟

معاون توسعه مدیریت منابع اداره کل بیمه سلامت گفت: بیمه‌‌شدگان بعد از سه ماه بر اساس آزمون وسع طبق آماری که وزارت رفاه دهک‌بندی کرده است، تقسیم‌بندی می‌شوند.

برخی از بیمه شدگان بیمه سلامت از دهک بندی بیمه‌ای خود که به طور مستقیم با پرداخت حق بیمه ارتباط دارد، گلایه‌مند هستند.

کیانیان معاون توسعه مدیریت منابع اداره کل بیمه سلامت گفت: هم اکنون سیاست‌های بیمه سلامت به این صورت است که اگر فردی حتی بستری باشد و زمان بیمه او تمام شده یا به طور کل تحت پوشش بیمه نباشد، می‌تواند از همان لحظه به مدت ۳ ماه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرد.

او افزود: بیمه شدگان بعد از سه ماه بر اساس آزمون وسع طبق آماری که وزارت رفاه دهک بندی کرده است، تقسیم بندی می‌شوند.

کیانیان بیان کرد: یعنی بر این اساس، دهک یک تا سه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و دهک چهار موظف به پرداخت ۱۰ درصد، دهک ۵ و ۶ موظف به پرداخت ۲۵ درصد، دهک ۷ و ۸ موظف به پرداخت ۵۰ درصد و دهک ۹ و ۱۰ موظف به پرداخت ۱۰۰ درصد از حق بیمه هستند.

شریف زاده رئیس اداره بیمه گری و درآمد بیمه سلامت خراسان جنوبی نیز گفت: یکی از مواردی که باعث نارضایتی بیمه شدگان شده، این است که برای اعتراض به دهک بندی در سامانه وزارت رفاه درگاهی برایشان باز نشده است.

او بیان کرد: اگر فردی به دهک‌بندی خود برای بیمه سلامت اعتراض داشته باشد دستش به هیچ‌جا بند نیست و باید حق بیمه را مطابق با آن دهکی که وزارت رفاه مشخص کرده است، پرداخت کند.

شریف زاده ادامه داد: یکی از مطالبات ما این است که وزارت رفاه با ما همکاری کند و درگاهی برای اعتراض این افراد در سامانه باز کند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49892

ارسال نظر