۱۵ سوال جنسی که پیش از ازدواج باید بپرسید

عدم تفاهم جنسی علت طلاق بسیاری از زوج های ایرانی بوده است. با توجه به افزایش اطلاعات در عصر جدید، سلایق جنسی نیز به سرعت تغییر کرده و می توان گفت که ما با نوعی تنوع جنسی فزاینده رویه رو هستیم.

۱۵ سوال جنسی که پیش از ازدواج باید  بپرسید

اگر چه طلاق دلایل متعددی دارد و شاید مسائل مالی و عدم تفاهم اخلاقی مهم ترین عوامل جدایی زوجین به شمار می آیند اما شاید در اکثر موارد همه اختلافات به نارضایتی جنسی طرفین از هم یا یکی از آن ها باز می گردد که باعث بروز تنش و اختلافات در حوزه های دیگر می شود. وقتی به شکلی عمیق به طلاق های زوجین ایرانی نگاه می کنیم متوجه می شویم که عدم تفاهم جنسی علت طلاق بسیاری از زوج ها بوده است. ادامه این مطلب از مطلبی از سایت خبر فوری گرفته شده است که در ادامه خواهد آمد:

عدم تفاهم جنسی علت طلاق بسیاری از زوج های ایرانی بوده است. با توجه به افزایش اطلاعات در عصر جدید، سلایق جنسی نیز به سرعت تغییر کرده و می توان گفت که ما با نوعی تنوع جنسی فزاینده رویه رو هستیم.

با توجه به افزایش اطلاعات در عصر جدید، سلایق جنسی نیز به سرعت تغییر کرده و می توان گفت که ما با نوعی تنوع جنسی و سکسی فزاینده رویه رو هستیم.

در این شرایط، عدم تفاهم جنسی خیلی زود خود را نشان می دهد. با توجه به اهمیت رابطه جنسی زوجین و تاثیرش در پایداری زندگی، عدم تفاهم جنسی می تواند خیلی زود باعث اختلاف زوجین و یا طلاقشان شود.

به همین دلیل، توصیه اکید مشاوران ازدواج به زوجین این است که قبل از ازدواج رسمی درباره تمایلات، دیدگاه ها و رفتارهای جنسی یکدیگر سوال پرسیده و از آن ها مطلع شوند.

با توجه به فرهنگ جامعه ما، صحبت درباره مسائل جنسی آن هم قبل از خوانده شدن خطبه عقد، امری رایج نیست و فرهنگ غالب خانواده ها این عمل را به لحاظ اخلاقی قبیح می دانند. این قبح به حدی است که حتی خود دختر و پسر هم ترجیح می دهند درباره آن صحبت نکرده و به محض مطرح شدن این مسائل، از شرم سرخ و سفید می شوند. اما نباید فراموش کرد که مسکوت گذاشتن این مسائل باعث دردسرهای مختلفی می شود و بعدها در زندگی مشترک، مشکلات فراوانی را ایجاد می کند.

 سوال جنسی و مسایل زناشویی

در نتیجه، صحبت از مسائل جنسی قبل از عقد رسمی لازم است. البته نباید فراموش کرد که صحبت واضح از این مسائل غیر از پرده‌دری است. صحبت زوجین درباره مسائل جنسی باید تابع اصولی کلی باشد.

اولا زوجین باید سوالات جنسی خود را محترمانه و با الفاظ غیرمحرک بپرسند تا نشان دهند صرفا جهت فهم سلایق جنسی طرف مقابل وارد بحث شده اند و قصد شهوت‌رانی ندارند. ثانیا، بهتر است سوالات مطرح شده کلی باشند و  فقط به قصد فهم نگرش‌ جنسی فرد پرسیده شوند. به همین دلیل، بهتر است طرفین از وارد شدن به جزئیات پرهیز کنند. با این حال، سوالات باید طوری باشند که از فرط کلی‌نگری به ابهام تبدیل نشوند. سوالات باید پاسخ مشخص داشته باشند و صریح مطرح شوند تا در نهایت به اطلاعات بدل شوند‌.

پرسش های جنسی زوجین چه زمانی مطرح شوند؟

زمان طرح سوالات جنسی زوجین بسیار مهم است. اکثر مشاوران معتقدند این پرسش ها باید قبل از عقد رسمی پرسیده شوند. با این حال، طرح این پرسش ها در جلسه اول و دوم خواستگاری هم غیرمعمول و نادرست است. مشاوران معتقدند پرسش های جنسی باید زمانی مطرح شوند که دو طرف یعنی زوجین از مراحل اولیه خواستگاری عبور کرده و تصمیم قطعی خود را برای ازدواج گرفته اند. معمولا بعد از پایان خواستگاری و قبل از مراسم عقد بهترین زمان برای طرح پرسش های مربوط به مسائل جنسی است.

 سوال جنسی و مسایل زناشویی

مهم ترین پرسش های جنسی زوجین قبل از ازدواج

سوالات مطرح شده توسط زوجین بسته به سلیقه، تفکرات و ویژگی های خانوادگی و اجتماعی و فیزیکی آنها متفاوت است. بنابراین، نمی توان الگویی ثابت و کلی برای آنها مطرح کرد. با وجود این، می توان پرسش های زیر را به عنوان نمونه به زوجین معرفی کرد. پاسخ این پرسش ها می تواند تصویری کلی از آینده روابط زناشویی زوجین به نمایش بگذارند‌:

۱. میل جنسی خود را چگونه ارزیابی می کنید؟ میل جنسی شما از نظر خودتان کم است یا زیاد؟

۲. اطلاعات جنسی شما زیاد است یا کم؟ این اطلاعات را از کجا به دست می آورید؟

۳. آیا تا کنون به عکس های مستهجن یا فیلم پورن نگاه کرده اید؟ در مورد پورن چه تفکری دارید؟ آیا تماشای فیلم ها و عکس های جنسی و سایت های پورنوگرافی را حتی برای افراد متاهل مجاز می دانید؟

۴. اگر در زندگی با همسر آینده خود از نظر جنسی تامین نشوید، چه کار می‌کنید؟

۵. همسر ایده آل شما باید چه شرایط و ویژگی های جسمانی و جنسی داشته باشد؟ رفتار ایده‌آل جنسی برای شما چیست؟

۶. چه رفتاری را رفتار جنسی درست و بهنجار و چه رفتاری را انحراف جنسی می دانید؟

۷. از کدام رفتارهای جنسی بدتان می آید و حاضر به انجام آن نیستید؟

۸. فانتزی های جنسی شما چیست؟ مرز میان فانتزی جنسی و اختلال جنسی چیست؟ کدام رفتار را فانتزی و کدام را انحراف می دانید؟

۹. در دوران مجردی با نیازهای جنسی خود چه می‌کردید؟ چگونه این نیازها را برطرف می نمودید؟

۱۰. در هنگام ارتباط جنسی نقش فعال بر عهده کدامیک از طرفین باشد؟ آیا هر دو جنس باید به یک اندازه نقش فعال داشته باشند؟

۱۱. آیا خود را  از لحاظ جنسی فردی سالم می دانید؟

۱۲. به نظر شما چند بار برقراری رابطه جنسی در ماه یا هفته طبیعی است و نیازتان را برطرف می کند؟

۱۳. آیا از مشکلات جنسی خاصی (مانند نعوظ یا زودانزالی و …) رنج می برید؟ اصولا تعریف شما از مشکل، اختلال و انحراف جنسی چیست؟

۱۴. برقراری رابطه جنسی در چه ساعتی از شبانه روز بهتر است؟

۱۵‌. آیا به محض ازدواج قصد بچه‌دار شدن دارید؟ نظر شما درباره ابزارهای جلوگیری از فرزندآوری چیست؟

 سوال جنسی و مسایل زناشویی

لحن پرسش ها و روش اداره جلسه چگونه باشد؟

در آخر باید به یک نکته مهم اشاره کرد. سعی کنید در جلسه مربوط به پرسش های جنسی، رفتار مناسب و جدی داشته باشید تا طرف مقابل بحث را جدی گرفته و به پرسش ها پاسخ درست بدهد. همچنین، نباید پرسش های شما در حکم بازجویی از طرف مقابل باشد. بسیار دقت کنید که بار عاطفی و ارزشی به پرسش ها ندهید چرا که ممکن است طرف مقابل احساس گناه و عذاب وجدان کند و به پرسش ها پاسخ ندهد. برخی پرسش ها مانند پرسش ۲ و ۳ و ۸ و ۹ اگر با لحنی ارزشی پرسیده شوند ممکن است ظن قضاوت را تقویت کرده و باعث عدم پاسخگویی شفاف طرف مقابل گردد.

بنابراین، لحن پرسش و نحوه اداره بحث به اندازه محتوای پرسش ها مهم است و می تواند نتیجه گفتگو را به سمت درستی برده یا آن را منحرف کند.

 

منبع: روزیاتو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87308

ارسال نظر