رپورتاژ

راهنمای جامع خرید موس صورت

راهنمای جامع خرید موس صورت

علاقه بسیار زیاد بانوان به میکاپ و لوازم آرایشی باعث تولید محصولات گسترده ای در این زمینه شده است. با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی، تنوع محصولات بر اساس نوع پوست به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و محصولی که امروزه جای پنکیک و کرم پودر را گرفته است موس صورت نام دارد. موس صورت در دهه گذشته محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است؛ از این رو ما در این مقاله راهنمای جامع خرید موس صورت و تمامی موارد پیرامون این محصول را مورد بررسی قرار می دهیم.

موس صورت یا کرم پودر؟

در میان تمامی لوازم آرایشی، از کرم پودرها به مقدار بسیار زیادی استفاده می شود و یکی از دلایل این موضوع، برای پوشانندگی لک، جوش و زیرسازی آرایش است. کرم پودرها همانطور که از نامشان مشخص است بافت کرمی داشته و تقریبا چرب هستند. این محصولات معمولا برای تمامی انواع پوست مورد استفاده قرار می گیرد و تنها نکته قابل مهم، توجه به نوع پوست است.

معمولا افرادی که پوست چرب و مختلط دارند برای جلوگیری از چرب شدن پوست صورت، از کرم پودرهای بدون روغن یا به اصطلاح اویل فری استفاده می کنند اما یک راه بهتر برای چنین پوست هایی استفاده از موس صورت است. موس های صورت ساختار سبکی دارند و پوست را چرب نمی کنند؛ همچنین دارای پوشش خوبی هستند و به راحتی عیب ها و نقص های پوست شما را می پوشانند.

مزایای استفاده از موس صورت

 

موس صورت

موس صورت یک محصول جدیدی بوده که جایگزین کرم پودر و پنکیک شده است اما چه برتری هایی دارد که سبب ارجعیت این محصول می شود؟ همانطور که بالاتر گفته شد، موس صورت نسبت به کرم پودر سبک تر بوده و همچنین بافت آن خشک تر است. قدرت پوشانندگی موس صورت در مقایسه با کرم پودر بسیار بالاتر است و از طرف دیگر منافذ پوست را مسدود نمی کند؛ در حالی که پنکیک ها به دلیل بافت فشرده ای که دارند باعث مسدود شدن منافذ پوست می شوند و می توانند زمینه ساز جوش های التهابی شوند.

موس های صورت برای تمامی انواع پوست ها به عنوان زیرساز آرایشی مورد استفاده قرار می گیرند اما برای پوست های خشک بهتر است پیش از مصرف از انواع آبرسان و مرطوب کننده استفاده شود. شما می توانید برای آرایش روزانه خود از این محصول استفاده نمایید اما مزایای اصلی این محصول عبارتند از:

  • بافت سبک و نرم
  • پوشش مخملی
  • پوشش دهی بالا
  • مناسب جهت استفاده روزانه
  • جلوگیری از برق افتادن پوست
  • ماندگاری بالا

روش استفاده از موس صورت

موس صورت

پیش از استفاده باید از تمیز و پاکیزه بودن پوستتان مطمئن شوید. برای این کار ابتدا از یک شوینده مناسب استفاده کنید و پوست صورت خود را تمیز نمایید. اگر پوست چربی دارید از یک تونر برای کنترل چربی پوست کمک بگیرید که برای این کار می توانید یک پنبه را به تونر آغشته کنید و سپس به نقاطی که چربی بیشتر دارند (ناحیه T صورت) بمالید.

بعد از تونر پیشنهاد می کنیم از یک مرطوب کننده یا آبرسان روی پوست گردن و صورت خود استفاده کنید. برای انجام این کار تنها یک لایه نازک را روی پوست خود پخش کنید؛ چراکه استفاده زیاد از مرطوب کننده سبب چرب شدن پوست و در نهایت خراب شدن موس صورت می شود.

پس از انجام مراحل فوق، زمان استفاده از موس صورت فرا رسیده است. طرز استفاده از موس صورت با کرم پودر فرقی نمی کند و شما می توانید برای استفاده از موس صورت از انگشت، پد یا براش استفاده کنید. معمولا برای استفاده روزمره بهتر است که مقداری از موس صورت را برداشته و با انگشتان روی پوست صورت خود محو کنید. اگر قرار است به مهمانی یا یک مجلس خاص بروید، استفاده از پد برای پخش کردن موس صورت انتخاب مناسب تری است. معمولا آرایشگرها که تجربه بیشتری در این زمینه دارند از براش استفاده می کنند.

نکات مهم هنگام خرید موس صورت

هنگامی که قصد خرید هر نوع محصول آرایشی و بهداشتی را دارید، ابتدا باید یک سری نکات را رعایت کنید تا محصولی که تهیه می کنید کاملا مناسب شما و شرایط فعلیتان باشد. برای خرید موس صورت نیز باید 4 نکته را رعایت فرمایید که شامل:

1.انتخاب نوع مناسب موس صورت متناسب با پوست

موس ها در دو نوع مایع و پودری تولید شده اند که انتخاب نوع مناسب آن بر عهده شما خواهد بود. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که پوست خشکی دارید، پیشنهاد می کنیم از موس صورت مایع استفاده کنید اما اگر پوستتان چرب و مختلط است، نوع مایع آن تاثیرات منفی به دنبال خواهد داشت. برای پوست چرب از موس صورت پودری استفاده کنید؛ زیرا پودر فشرده به پوست چرب می چسبد و مانع از برق افتادن صورت می شود.

سعی کنید موس صورت را علاوه بر نوع پوست، براساس فصل و شرایط آب و هوایی نیز انتخاب کنید. در فصول گرم سال به دلیل تعریق بیشتر، بهتر است از محصولاتی با بافت سبک تر استفاده کنید و در فصل زمستان آبرسانی به پوست را در اولویت قرار دهید.

2.توجه به رنگ پوست

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید موس صورت باید به آن توجه کنید، رنگ پوست است. زمانی که شما موس صورت را مناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید، میزان پوشانندگی لک و جوش های صورتتان بیشتر خواهد شد. علاوه بر رنگ، به موارد استفاده از موس صورت نیز توجه کافی را داشته باشید. به عنوان مثال اگر از موس صورت برای استفاده روزانه بهره می برید، بهتر است از نوعی که حاوی ضد آفتاب است استفاده کنید. استفاده از موس های صورت که ترکیبات ضد آفتاب را در ساختار اولیه خود دارند، تا حدودی برای استفاده روزانه مناسب هستند اما به طور کلی نمی توان این محصول را جایگزین ضد آفتاب دانست.

3.تهیه محصول از یک برند معتبر

امروزه تولید محصولات فیک و تقلبی در صنعت آرایشی و بهداشتی زیاد شده است و از طرفی تشخیص آن ها بسیار سخت می باشد. استفاده از محصولات، فیک به تدریج و با گذشت زمان آسیب های جبران ناپذیری به پوست شما خواهند زد؛ بنابراین سعی کنید هنگام خرید موس صورت، این محصول را از برند شناخته شده تهیه کنید تا احتمال بروز هر خطری را صفر نمایید.

4.تست محصول در نور طبیعی

بسیاری از بانوان هنگام خرید محصولات آرایشی، آن ها را تست نمی کنند اما خریداری یک محصول بدون آن که بدانید روی پوست شما چگونه است، یک کار اشتباه تلقی می شود. پیشنهاد می کنیم برای تست کردن محصول، این کار را روی چانه و فک خود انجام دهید؛ چراکه پوست دست یا گردن چند درجه متفاوت تر از پوست  صورت می باشد.

همچنین یکی از اشتباهات رایج خانم ها، تست کردن محصولات در نور فروشگاه یا مغازه است. توصیه می شود هنگام تست کردن هر محصول آرایشی، آن را در نور طبیعی تست کنید تا مشکلی پس از خرید محصول مورد نظرتان نداشته باشید.

جمع بندی

استفاده از موس صورت و هر آن چه که به این محصول ارتباط دارد را در این مقاله بررسی کردیم اما توجه داشته باشید که موس صوت در کنار تمام مزایایی که دارد، با استفاده بی رویه، باعث بروز آسیب های بسیار زیادی به پوست می شود. سعی کنید با رسیدن به خانه صورتتان را با شوینده مناسب بشویید و روتین پوستی خود را رعایت کنید. همچنین هیچگاه با آرایش نخوابید تا با مشکلات پوستی مواجه نشوید.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 95994

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر