بررسی تخصصی قالب جوش کدولد و انواع پودر جوش کدولد

بررسی تخصصی قالب جوش کدولد و انواع پودر جوش کدولد

سرویس بازار- زمانی که افراد بخواهند برای اتصال و جوشکاری بین صفحات مسی از یک وسیله کاربردی استفاده کنند، نیاز به جوش کدولد یا جوش احتراقی دارند. لوازم مورد نیاز برای انجام  این کار به صورت تخصصی مورد استفاده افراد فعال در این حوزه قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین بخش‌های اتصال لوله مسی از طریق جوش کدولد می‌توان به قالب گرافیتی، دستگیره قالب کدولد، پودر جوش و غیره اشاره کرد.

شاید جالب باشد بدانید که قالب کدولد یک نوع قالب جوش است که به صورت معمول از جنس گرافیت کربن ساخته شده است. با توجه به این که این قالب در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد در این مقاله قصد داریم تا به بررسی قالب جوش کدولد و انواع پودر جوش بپردازیم.

قالب جوش کدولد

همان‌طور که در مقدمه به آن اشاره شد، قالب جوش یک نوع قالب از جنس گرافیت کربن است که با توجه به نوع جوش در انواع مختلف ساخته می‌شود. از انواع قالب جوش کدولد می‌توان به دوراهی سیم به سیم، قالب کدولد سه راهی سیم به سیم، قالب کدولد سیم به صفحه و غیره اشاره کرد. به صورت معمول برای نگهداری قالب کدولد در هنگام جوش از دستگیره قالب استفاده می‌شود.

 

این قالب‌ها در سیستم‌های ارتینگ و حفاظت کاتدیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیوند ایجاد شده در این شیوه مولکولی بوده و اتصال انجام شده دارای استحکام مکانیکی، رسانایی الکتریکی زیاد و مقاوم در برابر خوردگی است. قالب برای این که بتواند به خوبی اثربخشی خود را نشان دهد باید تحت گرمای 130 درجه سانتی گراد قرار بگیرد. جنس قالب جوش کدولد به گونه‌ای است که معمولا قادر است تا دمای حدودی 4000 درجه سانتی گراد را تحمل نماید.

معرفی پودر جوش :

جهت انجام و اجرای جوش و برقراری احتراق از پودر جوش استفاده می‌شود. ترکیبات پودر جوش استفاده شده برای این کار شامل اکسید مس، پودر آلومینیوم و کاتالیست است. طبق استاندارد برای اتصال تجهیزات مختلف مسی که در خاک قرار می‌گیرند استفاده از پودر جوش می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

اگر برای اتصال محصولات مسی که در زیر خاک قرار می‌گیرند از بست‌ها استفاده شود، به دلیل وجود خوردگی و پوسیدگی ممکن است اتصال انجام شده به مرور زمان فرسوده شود. پودر جوش دارای انواع مختلف است که معمولا پودر جوش احتراقی از پودر آلومینیوم و اکسید مس تشکیل شده است. ویژگی‌های منحصر به فرد این پودر باعث می‌شود تا بتوان از آن به آسانی برای اتصال انواع اتصالات مسی استفاده کرد.

تک ارت

انواع پودر جوش کدولد کدام است؟

باید توجه داشته باشید که پودر جوش کدولد با توجه به شرایط مختلف در سایز مختلف وجود دارند. همچنین نوع سازه می‌تواند تعیین کننده پودر جوش انتخابی کدولد باشد. زمانی که جوشکاری به شکل دو سیم رو در رو یا چند سیمه انجام می‌شود، استفاده از پودر جوش احتراقی می‌تواند سرعت انجام کار را حداکثر نماید.

بهره‌گیری از پودر جوش خشک و خرید از یک مکان معتبر باعث می‌شود تا بتوان علاوه بر افزایش سرعت کار، کیفیت نهایی کار را نیز افزایش داد. پودر جوش قابل استفاده برای جوش کدولد از ظرفیت هدایتی بسیار بالایی برخوردار است که این امر باعث می‌شود تا بتوان در قسمت گوشه‌ها و زوایای مختلف از آن استفاده کرد. کیفیت پودر جوش می‌تواند بر روی نتیجه نهایی اتصالات صورت گرفته مؤثر باشد.

 

در صورتی که پودر جوش توسط افراد حرفه‌ای و کاربلد مورد استفاده قرار بگیرد سطح تماس ایجاد شده افزایش پیدا می‌نماید که این امر می‌تواند باعث ایجاد اتصال کوتاه شود. در بسیاری از پروژه‌های مختلف اگر دسترسی به برق مشکل است، بهره‌گیری از جوش کدولد توصیه می‌شود.

خرید و قیمت قالب جوش کدولد و انواع پودر جوش از تک ارت

با توجه به این که با قالب جوش کدولد آشنا شدید و انواع پودر جوش کدولد را شناختید برای آگاهی از قیمت قالب جوش کدولد و همچنین خرید قالب جوش کدولد و نیز برای این که بتوانید در پروژه‌های خود علاوه بر سرعت، کیفیت را نیز افزایش دهید می‌توانید از خدمات شرکت تک ارت استفاده کنید. شرکت تک ارت با داشتن سابقه درخشان در زمینه تجهیزات و خدمات مهندسی توانسته است رضایت مشتریان را به خود جلب نماید. یکی از موضوعات کلیدی که به عنوان یک ویژگی‌ مهم در این شرکت محسوب می‌شود، بخش مشاوره رایگان است که توسط کارشناسان مجرب انجام می‌شود.

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات بهتر کافی است به آدرس شرکت تک ارت

takearth.com مراجعه کرده و از بخش‌های مختلف خدمات این شرکت دیدن کنید.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8437

ارسال نظر