جنجال جدید آذربایجان در مرزهای ایران

نیرو‌های آذربایجان مواضع نیرو‌های مرزی را گلوله‌باران کردند. در این تیراندازی، یک سرباز کشته و یک امدادگر زخمی شدند.

جنجال جدید آذربایجان در مرزهای ایران

آذربایجان بار دیگر مواضع نیرو‌های مرزی ارمنستان را گلوله‌باران کرد. درپی تیراندازی نیرو‌های ارتش جمهوری آذربایجان به مواضع ارمنستان، یک سرباز کشته و یک امدادگر زخمی شدند. ارتش آذربایجان به مواضع ارمنستان واقع در مسیر «سوتک» تیراندازی کرد. پس از پایان جنگ دوم قره باغ که با پیروزی جمهوری آذربایجان و پذیرش برخی شروط باکو از سوی ایروان همراه بود، دو طرف همچنان شاهد روابط خصمانه در طول خطوط مرزی و نیز جاده منتهی به قره باغ هستند. 

بیشتر بخوانید: آذربایجان جنگ را در مرزهای ایران آغاز کرد

در گرماگرم مذاکرات صلح میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان، عصر روز چهارشنبه «27 اردیبهشت ماه 1402» نیرو‌های آذربایجان مواضع نیرو‌های مرزی ارمنستان را گلوله‌باران کردند.

بیشتر بخوانید: افشای توطئه جدید آذربایجان و اسرائیل برای تجزیه ایران

بیشتر بخوانید: جواد مرندی، میلیونر ایرانی و صاحب‌ «مک دونالد» در جمهوری آذربایجان به پولشویی متهم شد

به گزارش پایگاه خبری آرمن نیوز، نیرو‌های جمهوری آذربایجان به مواضع ارمنستان واقع در مسیر «سوتک» تیراندازی کردند. در این تیراندازی یک سرباز ارمنی کشته و یک امدادگر زخمی شد.

تبادل آتش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در روز جمعه موجب کشته شدن یک نیروی نظامی از هر دو طرف شد.

گفتنی است پس از پایان جنگ دوم قره باغ که با پیروزی جمهوری آذربایجان و پذیرش برخی شروط باکو از سوی ایروان همراه بود، دو طرف همچنان شاهد روابط خصمانه در طول خطوط مرزی و نیز جاده منتهی به قره باغ هستند. 

روسیه یکی از قدرت‌های اصلی صاحب نفوذ در منطقه قفقاز محسوب می‌شود، اما به دلیل درگیری مسکو در جنگ با اوکراین، اکنون کشور‌هایی همچون ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به دنبال اعمال نفوذ در منطقه هستند.

جنگ آذربایجان و ارمنستان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87705

ارسال نظر