رکورد جدید و نجومی شهریه مدارس | شهریه 60 میلیونی دبستانی‌ها خبرساز شد + عکس

شهریه مدارس به مبالغ نجومی ۶۰، ۵۳ و ۵۰ میلیون تومانی رسید.

رکورد جدید و نجومی شهریه مدارس | شهریه 60 میلیونی دبستانی‌ها خبرساز شد + عکس

افزایش مبلغ شهریه مدارس بار دیگر خبرساز شد. شهریه مدارس برای دبستانی‌ها به ۶۰ میلیون تومان رسید.

شهریه‌های درخواستی برخی مدارس غیرانتفاعی برای مهر ۱۴۰۲ با افزایش قابل توجه همراه بوده و همین موضوع موجب شگفتی و البته سردرگمی خانواده‌ها شده است.

برخی مدارس شهریه، ۶۰، ۵۳ و ۵۰ میلیون تومانی برای ثبت‌نام در دبستان دارند.

شهریه مدارس

افزایش خارج از چارچوب شهریه مدارس 

تیرماه اگر چه فصل شروع تعطیلات و استراحت دانش آموزان است اما به نوعی فصل آغاز دغدغه ذهنی و رایزنی والدین برای انتخاب مدرسه مناسب فرزندان است؛ در این بین برخی والدین، مدارس غیردولتی را برای ادامه تحصیل فرزندانشان انتخاب می‌کنند.

در حالی هر ساله نرخ مصوبی از سوی شورای نظارت مرکزی به عنوان شهریه مدارس غیردولتی تعیین و ابلاغ می شود که برخی از این مدارس اقدام به دریافت شهریه‌هایی خارج از چارچوب نرخ‌ های مصوب و بعضا به صورت علی‌الحساب از والدین دانش آموزان می‌کنند.

در این خصوص تعدادی از والدین دانش آموزان با اشاره به مطالبه شهریه خارج از نرخ مصوب شده از سوی برخی مدارس غیردولتی و این که گاها حتی مبالغ بالای شهریه مدارس غیردولتی به عنوان علی الحساب گرفته و گفته می شود این مقدار به طور قطع به دلیل رشد تورم، افزایش نیز خواهد یافت، خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

محمدپور با بیان این که در سطح استان قم مجموعا 160 مدرسه غیردولتی دخترانه و پسرانه و در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد، یادآور می شود: هر ساله از سوی شورای نظارت مرکزی میزان افزایش شهریه این نوع مدارس تصویب و به دنبال آن از سوی ادارات کل آموزش و پرورش نیز به این مدارس ابلاغ می شود.

او با توجه به نکات دیگری که والدین در هنگام ثبت نام در مدارس غیردولتی باید به آن توجه کنند، بیان می کند: مدارس با کیفیت بازده مشخصی دارند و والدین باید قبل از ثبت نام فرزندان خود به پرونده آموزشی، علمی و تربیتی سال های گذشته این نوع مدارس دقت و در مورد آن مطالعه و تحقیق کنند.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88237

ارسال نظر