هشدار یک نماینده مجلس به رئیسی درباره معرفی وزیر آموزش و پرورش/ افراد کوتوله را معرفی نکنید!

یک نماینده مجلس گفت: از دولت سیزدهم و از رئیس جمهور محترم انتظار این است که تمام تلاش خود را داشته باشد و با دقت‌نظر و حساسیتی ویژه یک مدیر کارآمد، توانمند، باتجربه و آشنا به وزارت آموزش و پرورش را برای این وزارتخانه معرفی کنند

هشدار یک نماینده مجلس به رئیسی درباره معرفی وزیر آموزش و پرورش/ افراد کوتوله را معرفی نکنید!

یک نماینده مجلس درباره انتخاب وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید آقای رئیس‌جمهور اختیار خودش را به فرد دیگری بسپارد، باید در این موضوع استقلال کافی را برای معرفی مدیر توانمند داشته باشد و افراد کوتوله را معرفی نکند.

 محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون اهمیت دقت در انتخاب وزیر آموزش و پرورش با توجه به شرایط این وزارتخانه و اینکه مجلس علیرغم نزدیکی با دولت سیزدهم سابقه رأی ندادن به دو وزیر پیشنهادی این وزارتخانه را در کارنامه دارد، گفت: خب همه می‌دانیم و توجه داریم که یکی از مهمترین و اثرگذارترین اقشار جامعه ما فرهنگیان هستند، چه اینکه از یکسو فرهنگیان در موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دارای  اثرگذاری هستند و از سوی دیگر تربیت فرزندان ما و نسل آینده ما به دست این قشر عزیز رقم می‌خورد؛ لذا یکی از دغدغه‌های همیشگی نمایندگان مجلس عدم توجه کافی به این جامعه اثرگذار است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رفت دولت سیزدهم پیرو شعارهایی که مطرح کرده بود به این قشر توجه ویژه‌ای داشته باشد و شاید بهترین و توانمندترین وزیر خود را برای وزارت آموزش و پرورش انتخاب کند، اما شما مشاهده کردید که در دور اول انتخاب اعضای کابینه ضعیف‌ترین گزینه فهرست پیشنهادی اعضای هیات وزیران، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود که بدون داشتن هیچ سابقه‌ای در وزارت آموزش و پرورش و کار اجرایی معرفی شده بود و خب مجلس هم واکنش خود را با عدم رأی اعتماد به ایشان اعلام کرد که باید حتما برای وزارت آموزش و پرورش یک مدیر توانمند و کاربلد با شناخت کافی نسبت به مجموعه معرفی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بالاخره بعد از کش‌و‌قوس‌هایی که مطلع هستید آقای نوری را معرفی کردند که عدم انجام دقیق و کامل رتبه‌بندی معلمان و ایجاد دغدغه و مشکلات آن هم در روزهای پایان سال گذشته و در آستانه ایام عید نوروز برای جامعه فرهنگیان باعث برکناری ایشان شد.

علیزاده در ادامه عنوان کرد: اکنون هم زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه در حال انتخاب گزینه پیشنهادی از میان مدیران ضعیف این وزارتخانه هستند. وزارت آموزش و پرورش مسئول تربیت نسل آینده، جامعه آینده و مدیران آینده ما است، چرا به این مجموعه بی‌توجهی می‌شود؟ چرا یک مدیر توانمند و تحول‌گرا برای این مجموعه معرفی نمی‌شود؟ چه دست‌هایی پشت پرده است که می‌خواهد نظام آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت ما ضعیف باشد؟

وی تصریح کرد: از دولت سیزدهم و از رئیس جمهور محترم انتظار این است که تمام تلاش خود را داشته باشد و با دقت‌نظر و حساسیتی ویژه یک مدیر کارآمد، توانمند، باتجربه و آشنا به وزارت آموزش و پرورش را برای این وزارتخانه معرفی کنند، مدیری که دغدغه‌ها و مطالبات فرهنگیان را بشناسد و مجلس هم با رأی دادن به چنین مدیری گامی برای رفع دغدغه‌های فرهنگیان بردارد.

نماینده مردم سپیدان خاطرنشان کرد: این اطمینان را به دولت می‌دهیم اگر دولت یک مدیر توانمند و باسابقه و دارای ویژگی‌های لازم را معرفی کند با تمام توان حمایت خواهیم کرد اما در غیر اینصورت در راستای مطالبات جامعه فرهنگیان کشور حتما رأی اعتماد نخواهیم داد و با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

علیزاده در پاسخ به این سوال که «در جایی از صحبت خود گفتید وزیر پیشنهادی از جنس وزارت آموزش و پرورش باشد و در جای دیگر گفتید در حال انتخاب گزینه پیشنهادی از میان مدیران ضعیف وزارتخانه هستند»، عنوان کرد: ببنیید مطالبه جامعه فرهنگیان ما این است که حتما یک نفر دارای شناخت عمیق از این مجموعه به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شود، اما یک کسی که دارای شناخت عمیق و دقیق و دارای تجربه کافی باشد. نباید آقای رئیس‌جمهور اختیار خودش را به فرد دیگری بسپارد، باید در این موضوع استقلال کافی را برای معرفی مدیر توانمند داشته باشد و افراد کوتوله را معرفی نکند.

وی ادامه داد: مدیران قوی در همین مجموعه هستند که می‌توانند با نظرسنجی از فرهنگیان عزیز آن‌ها را شناسایی و معرفی کنند، اگر آقای دکتر نوری به دلیل عدم انجام تکالیف به نوعی برکنار می‌شود معاونین و مدیران زیردست ایشان در سایر سازمان‌های زیرمجموعه آن وزارتخانه نمی‌توانند قوی‌تر از او عمل کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید بگردد از بین خود جامعه فرهنگیان یک فرد قوی و توانمند را انتخاب کند تا اینکه بتواند دغدغه‌ها و مطالبات جامعه فرهنگیان عزیز را پیگیری کند و تا حد امکان و توان این دغدغه ها را برطرف کند.

منبع: خانه ملت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87983

  • ظهراب

    بهترین گزینه برای وزارت آموزش و پرورش جناب آقای حاجی بابایی است. زیرا دارای تجربه کافی و آگاه به مسایل آموزش و پرورش و اصلح است.

ارسال نظر