خبرمهم | تامین اجتماعی پولدار شد

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت ۲۰۸ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به صندوق تأمین اجتماعی خبر داد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سال قبل در ۲ مرحله یکبار ۸۸ هزار میلیارد تومان و یکبار ۱۲۰ هزار میلیارد تومان وصولی داشته‌ایم که می‌شود گفت تقریبا در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است. نمی‌خواهم بگویم کم نظیر؛ بلکه بی‌نظیر بوده است.

خبرمهم | تامین اجتماعی پولدار شد

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت ۲۰۸ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به صندوق تأمین اجتماعی خبر داد.

صولت مرتضوی درباره آخرین وضعیت پرداخت بدهی‌ دولت به صندوق تأمین اجتماعی گفت: خوشبختانه در طول مدتی که دولت سیزدهم مسئولیت را تقبل کرده بخش عمده‌ای از مطالبات صندوق تأمین اجتماعی از دولت وصول شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سال قبل در ۲ مرحله یکبار ۸۸ هزار میلیارد تومان و یکبار ۱۲۰ هزار میلیارد تومان وصولی داشته‌ایم که می‌شود گفت تقریبا در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است. نمی‌خواهم بگویم کم نظیر؛ بلکه بی‌نظیر بوده است.

وی یادآور شد: اما مطالبات انباشته از سنوات قبل به لحاظ تکالیف بدون پشتوانه‌ای که ایجاد شده موجب شده که صندوق‌ها هنوز مطالبه دارند؛ آقای رئیس‌جمهور هم دستور داده است حتی در جلسه اخیر اقتصادی دولت تاکید کردند که حتما برنامه‌ریزی زمان‌بندی برای پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی طراحی شود و ما هم سمعا و طاعتا پیگیر هستیم. هم ما، وزارت اقتصاد، هم سازمان برنامه و سایر دستگا‌ه‌ها پیگیر این دستور هستیم.

وی با بیان این‌که خوشبختانه در این دولت مطالبات به شدت کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: برای دریافت باقی مطالبات هم ما در بودجه سال ۱۴۰۲ یک ۷۰ هزار میلیارد تومان حداقلی داریم حالا تمهیدات دیگری به عمل می‌آید که بتوانیم انشاالله در یک برنامه زمانی مشخص مطالبات سازمان تامین اجتماعی را از دولت به شدت کاهش دهیم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87143

ارسال نظر