هشدار مهم به تهرانی‌ها | طوفان و تندباد در راه است

هواشناسی تهران و مدیریت بحران با اشاره به صدور هشدار هواشناسی در استان تهران، نسبت به وقوع طوفان و تندباد در پایتخت به شهروندان هشدار داد.

هشدار مهم به تهرانی‌ها | طوفان و تندباد در راه است

هواشناسی تهران نسبت به وقوع طوفان و تندباد در پایتخت به شهروندان هشدار داد. مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال وقوع تندباد در جنوب و رگبار و رعد و برق و بارش تگرگ در ارتفاعات پایتخت هشدار داد و گفت: توصیه می‌شود کوهنوردان از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

بیشتر بخوانید: هشدار مهم هواشناسی به شهروندان ۱۳ استان کشور + اسامی

هشدار و آماده‌باش مدیریت بحران به تهرانی‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به ورود توده گرد و غبار و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در این استان هشدار داد.

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع باد شدید و ورود ذرات گرد و غبار در استان تهران، گفت:‌ طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش نسبتاً شدید وزش باد از امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت تا اواخر وقت فردا دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، مدیریت بحران تهران به حالت آماده‌باش درآمده و دستگاه‌های مربوطه را نیز به حالت آماده‌باش درآورده است.

یزدی مهر با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌ها، این سامانه در استان تهران به ویژه در نواحی مرکز و نیمه جنوبی استان تأثیر بیشتری برجا خواهد گذاشت افزود: در حال حاضر هشدار نارنجی سازمان هواشناسی و متعاقباً ابلاغ این هشدار و دستورات لازم توسط اداره کل مدیریت بحران به دستگاه‌های عضو ستاد بحران ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهارکرد: با توجه به اینکه این گرد و غبار هم منشأ محلی و هم از سمت عراق است، شهرستان‌های ملارد، رباط کریم، اسلامشهر، تهران، پیشوا و ورامین را تحت تاثیر قرار می‌دهد، لذا به افراد مسن و دارای بیماری‌های خاص و گروه‌های حساس توصیه می‌شود امروز و فردا از حضور در محیط سرباز بپرهیزند و خود را در معرض گرد و غبار قرار ندهند.

یزدی مهر با بیان اینکه هم اکنون مدیریت بحران در حالت آماده باش کامل قرار دارد، گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی این سامانه با وزش باد شدید، احتمال تند باد موقت و خیزش و نفوذ توده گرد و خاک همراه خواهد بود که در همین راستا به مردم ساکن در مناطق مذکور در خصوص وقوع این سامانه هشدار می‌دهیم تا تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به فعالیت این سامانه گفت: کاهش دید و کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری و سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن درختان کهنسال و رعد و برق از مخاطرات این سامانه است و توصیه اکید مدیریت بحران عدم صعود به ارتفاعات توسط کوهنوردان حرفه‌ای و آماتور، استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در تردد و عدم توقف در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و عدم استقرار در مناطق مرتفع نظیر داربست‌ها است.

هشدار طوفان و تندباد هواشناسی به تهرانی‌ها

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر ناپایداری همرفتی و وزش باد شدید در استان تهران اظهار داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت امروز تا روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه شاهد این ناپایداری خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: آسمان تهران، تیره و تار شد

یزدی مهر در خصوص وزش باد شدید (تندباد لحظه‌ای) طی روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در نیمه جنوبی استان تهران هشدار داد و گفت: طبق پیش بینی‌ها خیزش موقت گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا در نواحی مذکور مورد انتظار بوده و توصیه اکید مدیریت بحران در این زمینه استحکام بناهای نیمه کاره و سست و محکم کردن تابلوهای تبلیغاتی و اجتناب مردم از قرار گرفتن در این محیط‌ها و عدم پارک خودرو زیر درختان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بیان داشت: بر اساس پیش بینی‌ها در نیمه شمالی به ویژه ارتفاعات استان تهران نیز احتمال وقوع رگبار و رعد و برق و بارش تگرگ وجود دارد که در این زمینه نیز توصیه می‌شود کوهنوردان طی روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

او در ادامه با تاکید بر ضرورت آمادگی همه جانبه دستگاه‌های ذیل مدیریت بحران به واسطه انجام مانورهای مختلف عنوان داشت: ابلاغ صدور هشدار برای تمام دستگاه‌های تابعه انجام شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 86946

ارسال نظر