استخدام معلم در دانشگاه فرهنگیان | جزئیات تغییرات و برنامه‌های جدید دانشگاه اعلام شد

جزئیات استخدام معلم در دانشگاه فرهنگیان و تغییرات و برنامه‌های جدید دانشگاه اعلام شد.

استخدام معلم در دانشگاه فرهنگیان | جزئیات تغییرات و برنامه‌های جدید دانشگاه اعلام شد

دانشگاه فرهنگیان تغییرات و تحولات زیادی خواهد کرد. این تحولات بزرگ از ساختار سازمانی و محتوای آموزشی و درسی تا تعریف رشته‌های جدید و تغییر طراز علمی ورود به دانشگاه فرهنگیان و کامل‌تر شدن آیین نامه‌های آموزشی و کنکور اختصاصی تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان را شامل می‌شود. جزئیات استخدام معلم در دانشگاه فرهنگیان و تغییرات و برنامه‌های جدید دانشگاه اعلام شد. رشته‌های جدیدی در دانشگاه فرهنگیان تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه مهم دانشگاه فرهنگیان | ثبت‌نام شناسه تدریس معلمان خرید خدمات و ماموران آموزشی آغاز شد + لینک ثبت‌نام

بیشتر بخوانید: تصمیم جدید وزیر آموزش و پرورش برای دانشگاه فرهنگیان

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: رشته‌های جدیدی در دانشگاه فرهنگیان تعریف شده است.

امین حکیم، مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان در آیین نکوداشت روز تربیت معلم ضمن تقدیر از دست اندرکاران این آیین اظهار داشت: در سالی که گذشت، برنامه‌های تحولی زیادی در دانشگاه با تدبیر ریاست دانشگاه آغاز شد که برخی از آنها اجرایی شده و برخی نیز به مرور در سراسر کشور اجرایی خواهند شد.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان و استاد دانشگاه تهران گفت: این تحولات بزرگ از ساختار سازمانی و محتوای آموزشی و درسی تا تعریف رشته‌های جدید و تغییر طراز علمی ورود به دانشگاه فرهنگیان و کامل‌تر شدن آیین نامه‌های آموزشی و کنکور اختصاصی تربیت معلم را شامل می‌شود.

حکیم بیان داشت: درگذشته نخبگانی جذب دانشگاه فرهنگیان برای تحصیل می‌شدند ولی امروزه جوانان نخبه تر با تدابیر اتخاذ شده در دانشگاه جذب این دانشگاه می‌شوند و ما باید آنها را به معلمی علاقمند تر کنیم.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان حقیقتاً مجموعه پیچیده‌ای است؛ چرا که ابعاد مختلفی دارد و هم می‌خواهد دانشجوی مهارتی و هم دانشجوی نظری تربیت کند و دانشجو باید حداقل این دو بعد را داشته باشد و استادی که باید این دانشجو را تربیت کند باید استادی برجسته باشد.

حکیم با بیان اینکه این سادگی معلمی است که به آن زیبایی می‌دهد، تصریح کرد: در دانشگاه فرهنگیان هم آموزش و هم پژوهش در کلاس درس اتفاق می‌افتد و ما دروس پژوهی نیز داریم و هم مهارت و هم نظری در این کلاس روی می‌دهد و واقعاً کار اساتید این دانشگاه سخت است.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: در امر توسعه ماندگار و پایدار و در توسعه ملی همه حرف از سرمایه انسانی است و نقش این عامل بسیار زیاد است که این سرمایه انسانی نیز توسط معلمان تعلیم و تربیت می‌شوند و سخت‌ترین کار تربیت تربیت‌گر است که در این دانشگاه صورت می‌گیرد و توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

حکیم با بیان اینکه به طور اخص دانشجو خواهیم داشت، خاطرنشان ساخت: عدالت آموزشی در محتوای آموزشی نیز هست و یک بال محتوای آموزشی معلم و بال دیگرش کتاب درسی است و این معلم است که چگونه کتاب درسی را سر کلاس تفسیر می‌کند.

استخدام ۱۵۰۰ دکتر معلم در دانشگاه فرهنگیان

این استاد دانشگاه تهران متذکر شد: سلسله تربیت معلم در ایران دارای فراز و نشیب‌های بسیاری است و با این شکل خودش که در قالب دانشگاه فرهنگیان حفظ شده و محتوا پیدا کرده است ارزنده است و آموزشی که قرار است ما در این دانشگاه داشته باشیم، آموزش تک‌بعدی نیست.

حکیم با اشاره به جذب هزار و ۵۰۰ دکتر معلم در دانشگاه فرهنگیان به عنوان نخستین گام استادپروری اضافه کرد: دنبال آن هستیم که سلسله استادپروری در خود دانشگاه وجود داشته باشد.

او تصریح کرد: رشته‌های جدیدی در این دانشگاه بر اساس ماهیت جدید مدارس و بر اساس ماهیت و نیازهای جدید آموزش و پرورش تعریف شده که ۴ یا ۵ رشته جدید هستند و از سال بعد دانشجویانی در این رشته‌ها چون علوم اجتماعی و … خواهیم داشت.

حکیم با بیان اینکه در میان پردیس‌های دانشگاه پردیس‌های بوشهر حقیقتاً جز بهترین‌ها است، اضافه کرد: ما در دانشگاه فرهنگیان مرزهای مشاهده دانشجومعلمان را ارتقا می‌بخشیم؛ دانشجومعلمان باید قیمت و ارزش ردای معلمی را بدانند و با تمام وجود در کلاس درس به فراگیری درس مبادرت ورزند.

حکیم در ادامه بیان داشت: امیدواریم که بتوانیم معلم با اخلاق، معلم متعهد و متخصص تربیت کنیم؛ چرا که علم بی اخلاق فایده‌ای ندارد.

او با بیان اینکه نباید دانشجویان را از ورود به حوزه رسانه‌های دیجیتال منع کرد، اظهار داشت: باید مدیریت کردن فضای دیجیتال را به آنها یاد داد و نباید آنها را محدود کنیم. و دانشجویان ما باید به این ابزار برای تبیین کردن، جهاد تبیین و کارشان مسلح شوند و باید چگونگی رعایت اخلاق دیجیتال در کار معلمی را به آنها یاد داد.

استاد دانشگاه تهران گفت: اخلاق دیجیتال بخشی از همان اخلاق پژوهش و اخلاق آموزش است که یک معلم باید بداند و باید در بحث تعهد و تخصص حتماً این نکته کلیدی اخلاق را مورد تاکید قرار دهیم.

حکیم با مهم دانستن بحث تقویت کارآفرینی و خلاقیت در دانشجویان تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم این است که با نسلی رو به رو هستیم که وارد بازار کار شده‌اند ولی خودش را کارآفرین نمی‌داند و خلاقیت لازم را ندارد و این نشانگر کم کاری ماست.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در دانشگاه روی مباحث کارآفرینی و مهارتی تاکید بیشتری داشته باشید، اضافه کرد: یکی از رشته‌های جدیدی که در دانشگاه مصوب شده و از سال‌های بعد خواهیم داشت همین رشته است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 86418

ارسال نظر