اعتراضات فرهنگیان و معلمان به نحوه اجرای رتبه‌بندی | مجلس برای وزیر جدید آموزش و پرورش شرط گذاشت

جزئیات شرط و شروط مجلس برای رای اعتماد به وزیر جدید وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

اعتراضات فرهنگیان و معلمان به نحوه اجرای رتبه‌بندی | مجلس برای وزیر جدید آموزش و پرورش شرط گذاشت

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: دولت در معرفی گزینه جدید برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش باید دنبال فردی باشد که از جنس آموزش و پرورش باشد در غیر این صورت مجلس رأی اعتماد نخواهد داد.

حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در آئین گرامیداشت هفته معلم ضمن تبریک این مناسبت به فرهنگیان کشور بر ضرورت ارتقای جایگاه معلمان در جامعه تأکید کرد و افزود: تا زمانی که به آموزش و پرورش و به خصوص جایگاه معلمان از همه جهات اقتصادی، فرهنگی و علمی توجه نشود، مشکلات کشور حل نخواهد شد.

او اعتراضات فرهنگیان در خصوص نحوه اجرای رتبه بندی معلمان را بحق دانست و تصریح کرد: با جلسات متعدد و پیگیری‌هایی که در سطح مجلس و دولت صورت می‌گیرد امیدواریم مراقبت شود تا فُنداسیون و اساس این طرح به صورت زیربنایی پایه ریزی شود تا عزیزان فرهنگی دغدغه دیگری جز آموزش نداشته باشند.

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه مسئولین قبل از تولید و اشتغال باید توجه به زیرساخت‌های آموزش و پرورش باشد؛ اضافه کرد: در شهرستان بناب نیز تلاش خواهیم کرد تا مشکلات فیزیکی مدارس شهرستان مرتفع شود.

باقری بنابی همچنین با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع معلمان خاطرنشان کرد: عدم ثبات وزیر و مدیران بالادستی در آموزش و پرورش این وزارتخانه را دچار مشکل کرده است.

ائ اذعان کرد: انتخاب ۹ سرپرست و وزیر در وزارت آموزش و پرورش در مدت ۱۰ سال برازنده این وزارتخانه نیست.

این نماینده مجلس یادآوری کرد: بنا بر این دولت در معرفی گزینه جدید خود برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش باید فردی را انتخاب کند که از جنس آموزش و پرورش باشد و در غیر این صورت مجلس رأی اعتماد نخواهد داد و با گزینه غیر آموزش و پرورش مخالفت خواهیم کرد.

منبع: خانه ملت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85421

ارسال نظر