آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم صادر کرد

دادستانی کل کشور وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرد، ضمن بررسی دقیق موارد و گزارش‌ها با مراکز و مدارس متخلف برخورد قانونی کرده و ترتیبی اتخاذ نماید تا وجوه دریافتی غیر قانونی به اولیاء دانش آموزان مسترد شود.

آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم صادر کرد

دادستانی کل کشور وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرد، ضمن بررسی دقیق موارد و گزارش‌ها با مراکز و مدارس متخلف برخورد قانونی کرده و ترتیبی اتخاذ نماید تا وجوه دریافتی غیر قانونی به اولیاء  دانش آموزان مسترد شود.

پس از دستور رئیس قوه قضائیه و پیگیری‌ها در خصوص استرداد وجوه غیرقانونی دریافتی از اولیای دانش‌آموزان در تعطیلات متعدد سال گذشته مدارس به علت آلودگی هوا ، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد هزینه‌های دریافتی از اولیا به آنها بازگردانده خواهد شد.

سال گذشته مدارس کشور روزهای زیادی به علت آلودگی هوا تعطیل بودند و کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار شدند، در شرایطی که اولیای دانش آموزان هزینه خدمات رفاهی مانند هزینه سرویس رفت و آمد را به مدارس پرداخت کرده بودند اما در قبال آن خدماتی دریافت نکردند و همین موضوع موجب نارضایتی خانواده‌ها و تضییع حقوق آن ها شده بود.

در پی رقم خوردن این مسئله و در راستای صیانت از حقوق عامه رئیس قوه قضائیه دستور پیگیری این موضوع  را صادر کرد.

حجت‌ الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضائیه در تاریخ چهارم بهمن ماه سال گذشته با اشاره به میزان تعطیلی مدارس  و مشکلاتی که از این ناحیه متوجه والدین و دانش‌آموزان شده است، گفت: به جز موضوعات مرتبط با مضامین آموزشی و تربیتی که در محل خود قابل بررسی است، یکی از مشکلاتی که به واسطه تعطیلی متعدد مدارس در سال تحصیلی جاری رخ داد، مقوله دریافت وجوه از اولیاء دانش‌آموزان برای هزینه‌های مربوط به سرویس ایاب و ذهاب و تغذیه محصلان بوده است؛ بعضا اولیاء دانش‌آموزان گلایه دارند که با توجه به تعطیلی زیاد مدارس در این سال تحصیلی، پول دریافت‌شده از آنها برای سرویس رفت و آمد و همچنین تغذیه دانش‌آموزان، به آن‎ها مسترد نمی‌شود و حتی در مواردی مدارس برای وصول این چک‌های دریافتی از والدین دانش‌آموزان اقدام می‌کنند.

رئیس دستگاه قضا افزود: بر همین مبنا مطلوب است دادستان کل کشور ضمن شنیدن اظهارات مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش و همچنین اولیا، تدابیر لازم را پیرامون رفع این مشکل اتخاذ کند.

پس از این دستور رئیس قوه قضائیه به دادستانی کل کشور، معاونت حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور به موضوع ورود کرد و از وزارت آموزش و پرورش خواست تا در این رابطه توضیحات و اقدامات لازم را ارائه و انجام دهد.

دادستانی کل کشور وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرد، ضمن بررسی دقیق موارد و گزارش‌ها با مراکز و مدارس متخلف برخورد قانونی کرده و ترتیبی اتخاذ نماید تا وجوه دریافتی غیر قانونی به اولیاء  دانش آموزان مسترد شود.

بر همین اساس و پس از پیگیری‌های دستگاه قضایی، وزارت آموزش و پرورش اخیرا طی نامه‌ای به دادستانی کل کشور اعلام کرده موضوع دریافت شهریه فوق برنامه، سرویس مدارس و غذا توسط مدارس و مراکز غیر دولتی که در ایام تعطیلی‌ها از والدین اخذ شده بود در جلسه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی طرح و مقرر شد هزینه‌های دریافتی از اولیا به آنها مسترد و یا به عنوان بستانکار در شهریه سال تحصیلی آینده منظور شود.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85149

  • ناشناس

    پول داده شده دیگه برنمیگرده

  • سانای

    الان یعنی فردا اهر هم تعطیل میشه؟؟؟

  • حاج علی

    چه عجب جمهوری اسلامی فهمید بالاخره باید هشدار بده خخخخخ

  • ناشناس

    اموزش و پرورش چه عجب کرد این همه گاز شیمیایی رو دارن میزنن چرا جوابگو نیست ؟

  • قدیر محمدی

    سالانه از من میلیونها پول گرفته مدرسه بخدا اگر راست بگه این دولت یعنی خبر نداره از مردم پول میگیره مدارس مگه میشه

  • ناشناس

    250 ریال

  • Mohamad ali

    ای کاش مدعی العموم در مورد کم کاری سازمانه و دستگاه هایی که باید در زمینه آلودگی هوا فعالیت کنند و نکردند هم دستوری به دادستان محترم ابلاغ میفرمودند

  • ایرانی

    تعطیل کنید بابا خسته شدیم ما والدین خسته تریم بخدا

  • ناشناس

    دریافت هزینه سرویس به جاست.
    دریافت حق ثبت نام مدارس دولتی با مبالغ چند میلیونی از اولیاء آیا وجهه قانونی دارد؟؟!!

  • مرد

    این برای موقعیه که اولا مدیران مدارس خودشون دزد نباشند بعد هم آموزش پرورشی که عرضه پرداخت دستمزد معلماشو نداره...

  • ایران بیمار

    خسته نشدید از اینهمه دروغ و ریا .بسته دیگه مردم رو گرفتار کردید.شما از هر طریقی دستتون تو جیب مردمه و اموال ملت رو چپاول میکنید چه از طریق مالیات.اب.برق.....اموزش.نفت گاز....

  • ناشناس۰۹۱

    این الان چه تصمیم مهمی بود

  • رامین

    این چندرقاز ها اهمیت دارند ولی جون بچه هامون بی اهمیت !!!!!

ارسال نظر