تغییر ساعت کاری ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها در سال 1402

جزئیات تغییر ساعات کاری ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس در سال 1402 اعلام شد.

تغییر ساعت کاری ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها در سال 1402

کلیات پیشنهاد تغییر ساعات شروع کار ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ در دولت تصویب شد.

ابلاغ ساعت کار جدید ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲

ساعت آغاز به کار ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها در سال جدید ابلاغ خواهد شد.

سخنگوی دولت با انتشار مطلبی در فضای مجازی نوشت: ساعت آغاز به کار ادارات، سازمان‌ها و مراکز تابعه تا پیش‌از آغاز به کار در سال جدید ابلاغ خواهد شد.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با انتشار مطلبی در فضای مجازی نوشت: مطابق مصوبه مجلس، ساعت رسمی کشور دیگر تغییر نمی‌کند اما در مورد ساعت کاری کارکنان با توجه به منطقه و جغرافیا دولت می‌تواند ساعت کاری کارکنان را تغییر دهد.

او افزود: ساعت آغاز به کار ادارات، سازمان‌ها و مراکز تابعه تا پیش‌از آغاز به کار در سال جدید ابلاغ خواهد شد.

تغییر ساعت کاری ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها در سال 1402 

سخنگوی دولت اعلام کرد: کلیات پیشنهاد تغییر ساعات شروع کار در دولت تصویب شد.

تغییر ساعت کاری

سخنگوی دولت گفت: ساعت کار ادارات ۷، بانک‌ها در سراسر کشور از ۷:۳۰ و ادارات ستادی در شهر تهران به‌صرت شناور از ۷ تا ۹ شروع خواهد شد.

علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت درباره تغییر ساعت کاری مدارس و ادارات اظهار داشت: با تصویب هیئت دولت، از سال آینده آغاز‌به‌کار مدارس متوسطه ساعت 7:30 و ابتدایی ساعت 8 خواهد بود.

وی افزود: ادارات 7، بانک‌ها در سراسر کشور 7:30 و ادارات ستادی در شهر تهران هم به‌صورت شناور از 7 تا 9 شروع به فعالیت خواهند کرد.

 اوایل امسال جمعی از نمایندگان طرحی تحت عنوان «عدم تغییر ساعت رسمی کشور» را به تصویب رساندند که طبق آن دولت موظف شد ضمن عدم تغییر ساعت رسمی کشور، ساعات کاری ادارات و مدارس را متناسب با شرایط جغرافیایی و آب و هوایی تعیین کند.

متن این قانون به‌شرح زیر است:

«قانون تغییر ساعات رسمی کشور مصوب 1386/5/31 نسخ می‌شود و دولت مجاز به تغییر ساعت رسمی کشور نیست. به هیات وزیران اجازه داده می‌شود مطابق ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 با اصلاحات و الحاقات بعدی نسبت به تنظیم ساعات کار ادارات، سازمان ها و مراکز تابعه اقدام کند.

تبصره - این قانون از تاریخ 1402/1/1 لازم الاجراست.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77563

  • امید

    با سلام نمیدونم چقدر بیکارن یک چیز درست و کار شده را برهم بزنند و یک بی نظمی در کل کشور حاکم کنند به طور ی که بعصی ادارات ۶ بعصی ۷ بعصی ۸ شروع بکار کنند و واقعا رو اع ص ابن

ارسال نظر