هشدار مهم درباره خرید ماهی | شهروندان مراقب این علایم در ماهی‌های قرمز باشند

سازمان دامپزشکی کشور ضمن صدور هشدار در خصوص خرید ماهی، علایم بیماری در ماهی‌های قرمز را اعلام کرد.

هشدار مهم درباره خرید ماهی | شهروندان مراقب این علایم در ماهی‌های قرمز باشند

بنابر توصیه سازمان دامپزشکی کشور مردم از خرید ماهی بیمار و بی‌حال با علایم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن، خودداری کنند.

امین اسدی، مشاور معاون وزیر و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: افراد برای خرید و نگه‌داری ماهی قرمز شب عید توصیه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی را جدی بگیرند.

اسدی گفت: مردم برای خرید ماهی قرمز شب عید از مراکز مجاز اقدام کرده و از خرید ماهی از دوره‌گردها و دست‌فروشان خودداری کنند.

به گفته او، افراد در هنگام خرید از تماس مستقیم و حفاظت‌نشده با ماهی و آب خودداری کنند و از ظروف یک‌بار مصرف برای حمل و جابجایی ماهی به منزل استفاده کنند.

بنابر توصیه سازمان دامپزشکی، مردم باید از خرید ماهیان بیمار و بی‌حال با علایم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن خودداری کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: پس از انتقال به منزل، بلافاصله نسبت به تعویض آب ماهی اقدام شود و ماهی‌ها به ظروف از قبل آماده‌شده منتقل شوند؛ همچنین با توجه به لزوم تعویض آب ماهیان خریداری‌شده، حداقل ۲۴ ساعت قبل از خرید، ظرف نگهداری ماهی آماده باشد و در صورت استفاده از آب شهری باید در هوای آزاد به منظور کلرزدایی قرار داده شود.

اسدی گفت: در پایان نوروز، ماهی‌ها را در رودخانه‌ها یا نهرها رهاسازی نکنید و در محل‌های تعیین‌شده توسط شهرداری ماهی‌ها را رها کنید.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77075

ارسال نظر