توضیحات مهم وزارت آموزش و پرورش درباره اخراج «صدف صفرزاده» معلم قائمشهری

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره اخراج «صدف صفرزاده» معلم قائمشهری توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات مهم وزارت آموزش و پرورش درباره اخراج «صدف صفرزاده» معلم قائمشهری

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: موضوع اخراج معلم از اساس غلط است گفته شد با معلم برخورد شده است اما اصلاً موضوع اخراج معلم مطرح نبوده و این موضوع را رسانه‌ها ایجاد کردند.

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در خصوص برنامه‌های این هفته گفت: هفته امور تربیتی از هشتم اسفند ماه با گردهمایی سراسری مربیان، مشاوران، اولیا، پیشکسوتان و گروه‌های جهادی برگزار خواهد شد.

او با بیان ایران ما معلم را برابر مربی می‌دانیم؛ گفت: از اولیا، تعدادی از کسانی که نقش ویژه در تربیت دارند به عنوان نماینده استفاده خواهیم کرد. بالغ بر ۳۰۰ نفر که دارای نقش تربیتی ویژه هستند دعوت شده است. از رئیس جمهور هم دعوت کردیم تا در این روز حضور داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: عمده‌ای از این برنامه به ارائه برنامه توسط افراد فعال در حوزه تربیت اختصاص یافته است. در حاشیه این نشست هم نمایشگاهی از دستاوردها و محصولات دستی دانش آموزان و فعالان تربیتی برگزار خواهد شد.

باقرزاده با بیان اینکه روز اول هفته تربیت به تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و شهدا هم اختصاص خواهد یافت؛ گفت: روز چهارشنبه در همایشی به ارائه و نمایش دستاوردهای حوزه پرورشی و تربیتی در جشنواره‌ها و سامانه‌ها خواهیم پرداخت و از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم استفاده خواهیم کرد. روز پنج شنبه برنامه‌ای برای دیدار با مراجع معظم تقلید را خواهیم داشت و نشست علمی و معرفتی را با حضور علمای حوزه در شهر قم داریم.

باقرزاده با بیان اینکه روز جمعه علاوه بر شرکت در نمازجمعه، برنامه صعود یا کوهپیمایی و شرکت در نماز جمعه را داریم. گفت: حضور مربیان با خانواده‌ها به صورت رایگان بوده و با استقبال معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همراه خواهد بود.

او با اشاره به اینکه سیزدهم اسفند ماه روز جوان خواهد بود؛ گفت: در این روز با حضور نومعلمان و نومربیان دانشگاه فرهنگیان نشستی را برگزار خواهیم کرد تا از نظرات آنان بهره‌برداری صورت گیرد.

باقرزاده با بیان اینکه روز آخر هفته امور تربیتی با گروه‌های جهادی تربیتی جلساتی خواهیم داشت؛ گفت: نمایش دستاوردها و ارائه طرح‌های تربیتی از مهم‌ترین برنامه‌های روز آخر این هفته است.

او با اشاره به ظرفیت دانش آموزان برای اداره مدارس گفت: یک روز در این هفته کنترل و اداره مدرسه در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت. از چند روز قبل امادگی های لازم برای کنترل مدرسه، ارائه درس توسط دانش آموزان صورت می‌گیرد. ما پیش بینی می‌کنیم علاوه بر نشاط ایجاد شده در روز مدنظر، دانش آموزان هم بتوانند از فرصت پیش رو برای آشنایی با سازوکار مدرسه، شناسایی و سنجش استعدادهای خود استفاده کنند.

باقرزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اخراج معلم قائمشهری گفت: موضوع اخراج معلم از اساس غلط است گفته شد با معلم برخورد شده است اما اصلاً موضوع اخراج معلم مطرح نبوده و این موضوع را رسانه‌ها ایجاد کردند.

باقرزاده تاکید کرد کرد: اگر کسی دستور اخراج و برخورد با معلم قائمشهری را صادر کرده، بدون هماهنگی با معاونت پرورشی بوده است و باید از خود ایشان این موضوع را جویا شوید.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73536

ارسال نظر