غول سرخ دریایی به ایران رسید؟

روز گذشته خبری مبنی بر ورود سامانه بارشی غول دریای سرخ به ایران در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

غول سرخ دریایی به ایران رسید؟

سازمان هواشناسی کشور، خبر منتشرشده درباره اینکه «غول دریای سرخ هفته آینده به ایران می‌رسد» را تکذیب کرد.

در این تکذیبیه آمده است: به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند، هشدار با عنوان غول دریای سرخ هفته آینده به ایران می‌رسد توسط سازمان هواشناسی کشور تکذیب می‌شود، و هرگونه تغییرات جوی تنها از طریق تارنمای سازمان هواشناسی به نشانی IRIMO.IR و پیامک‌های ارسالی از شماره‌های معتبر سازمان هواشناسی کشور، رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ اخیراً در فضای مجازی خبری مبنی وقوع بر بارندگی‌های بسیار شدید و ورود غول دریای سرخ به ایران منتشر شده است.

توضیحات تازه درباره ورود سامانه بارشی غول دریای سرخ به ایران

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: خبر منتشره با عنوان «ورود سامانه غول به ایران» و «بارش بی‌وقفه برف و باران در ۲۰ استان با بارش بیش ۳۰۰ میلی متر»، کذب است.

محسن حیدری گفت: خبری در فضای مجازی دست به دست می‌شود، مبنی بر ورود سامانه بارشی موسوم به غول دریای سرخ که عازم ایران است و تا ۳۰۰ میلی متر بارش را به همراه خواهد آورد که این مطلب صحت ندارد و کذب است.

بیشتر بخوانید: ورود غول دریای سرخ به ایران واقعیت دارد؟+فیلم

وی ادامه داد: ورود هر گونه سامانه به کشور و استان سیستان و بلوچستان، توسط همکاران اداره پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات وضع هوای هواشناسی پایش می‌شود و طی هشدارهایی به رنگ زرد، نارنجی و قرمز توسط سایت اداره کل هواشناسی استان و خبرگزاری‌های رسمی و رسانه ملی اطلاع رسانی می‌شود بر این اساس هم استانی‌های عزیز به شایعات توجه نکنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 62960

ارسال نظر