جزئیات تازه از تبدیل وضعیت ایثارگران | ۷ هزار معلم برای جذب معرفی شدند

دولت در سال اول فعالیت خود تقریبا ۹۰ هزار ایثارگر را هم داخل و هم خارج از دستگاه‌های دولتی تبدیل وضعیت کرد.

جزئیات تازه از تبدیل وضعیت ایثارگران | ۷ هزار معلم برای جذب معرفی شدند

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری صبح امروز خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه از ۱۰ فرودگاه بین المللی کشورمان پرواز زوار اربعین انجام خواهد شد، گفت: به منظور تسهیل تردد زوار نیز تعداد مرز‌های زمینی به دو برابر یعنی شش مرز افزایش پیدا کرده و مسیر قطار تهران - کربلا نیز فعال شده است.

بهادری جهرمی همچنین گفت: طبیعتا ظرفیت ناوگان حمل و نقل ما با حجم زوار تطابق ندارد و نتیجه آن تحمیل سختی راه به زوار است که انشالله با همکاری همه بخش‌ها این امر تسهیل شود.

سخنگوی دولت توصیه کرد که زوار از وسیله شخصی برای تردد استفاده کنند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخی در خصوص «آخرین وضعیت واگذاری زمین‌های دولتی به وزارت راه‌وشهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن»، گقت: سند ۴۳ هکتار زمین تاکنون به نام وزارت راه‌وشهرسازی صادر شده تا برای اجرای نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته سخنگوی دولت، استانداری‌ها در سراسر کشور زمین‌هایی را به اداره ثبت اسناد برای تغییر مالکیت معرفی می‌کنند که در این راستا حدود ۶۰ هکتار زمین دیگر نیز برای صدور اسناد به نام وزارت راه‌وشهرسازی شناسایی شده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پایان این بخش از توضیحات خود به بیان آماری از مراحل اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: در یکسالگی دولت سیزدهم، ساخت یک میلیون و ۳۸۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن شروع شده و در مراحل اجرای فنداسیون، سفت کاری و نازک کاری قرار دارد و در عین حال زمین برای ساخت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تعیین تکلیف شده است.

بهادری جهرمی همچنین دوباره گریزی به موضع اربعین زد و اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی سعی کرده توان خود را برای کنترل قیمت حمل‌و‌نقل و حداکثر کردن ناوگان حمل‌و‌نقل در مرز‌ها به کار ببرد و این وزارتخانه علاوه بر این میز خدمتی را برای نظارت بر عملکرد و تخلفات در مرز‌ها پیش بینی شده کرده است.

سخنگوی دولت همچنین گفت: مبلغ بیمه سفر اربعین همان مبلغ سال ۹۸ شد و خدمات آن افزایش داشته است.

بهادری جهرمی در ادامه با بیان اینکه حذف ویزا برای سفر اربعین یکی از عوامل افزایش زوار در ایام اربعین بود، گفت: تسهیلات پنج میلیون تومانی برای سرپرستان خانوار‌های زائر و تسهیلات سه میلیون تومانی برای زائران به صورت بر خط و بدون ضامن در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بیش از ۳۰ سایت سیار برای ارتقای کیفیت اینترنت و آنتن دهی موبایل در مرز‌ها استقرار یافته، از فعالیت سامانه‌ای در پیام رسان بله برای تعیین موقعیت و وضعیت زائر حتی بدون نیاز به اینترنت خبر داد و اعلام کرد: یکی از شرکت‌ها امکان اشتراک گذاری وسایل نقلیه را برای زواری که مسیر مشترک دارند هم دیگر را از این سامانه پیدا کنند؛ ضمن اینکه امکان خدمات پزشکی آنلاین هم فراهم شده است.

بهادری جهرمی در مورد پاسخ ایران و روند مذاکرات گفت: گفتکو‌های برجامی ادامه دارد و ما از ابتدا ۴ موضوع تضمین ها، راستی آزمایی‌های عملی، رفع تحریم‌ها به صورت پایدار و ادعا‌های سیاسی آژانس در مورد پادمان پیگیری کردیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به اینکه ما گفتگو‌ها را هرگز ترک نکرده و در آینده نیز ترک نخواهیم کرد گفت: طرف مقابل باید از زیاده خواهی دست بردارد و تضمین‌ها در مذاکرات باید اطمینان بخش باشد.

بهادری جهرمی در مورد مصوبات سفر‌های استانی گفت: در دور اول سفر‌های استانی اولویت با تکمیل طرح‌های نیمه تمام بود. دولت در این دور کلنگ زنی جدید جز مسکن نداشت. در دور اول سفر‌های استانی ۹۱۰ توافق با دستگاه‌های های اجرایی منعقد شد.

سخنگوی دولت همچنین گفت: از ۵۰۳۰ طرح دولت در سفر‌های استانی ۱۹۱ طرح نهایی،   ۴۵۷۸ طرح در حال اجرا و ۲۵۲ طرح هم در دست پیگیری عملیات اجرایی است.

بهادری جهرمی همچنین پیرامون بحث تقویت و جایگزینی نیروی انسانی در بحث آموزش و پرورش نیز گفت: نیاز به جذب تعدادی معلم به صورت ضرب العجل و فوری برای سال تحصیلی جدید به خصوص در مقطع ابتدایی وجود داشته که در این راستا حدود ۷۰۰۰ هزار معلم پس از طی برخی از مراحل فشرده و آزمون‌ها برای جذب معرفی شدند.

سخنگوی دولت در ادامه این بخش از توضیحات خود گفت: البته در بحث تقویت نیروی انسانی در آموزش پروش نیازمند نگاه به مسیر دانشگاهی هستیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به پرسشی پیرامون وضعیت سلامت رستم قاسمی اظهار کرد: وزیر راه به دلیل ضربه‌ای که در جریان حادثه‌ای در منزل به کمر وی وارد شده بود، بستری شد و تزریقی هم به ستون فقرات داشت اما وضعیت سلامت خوبی دارد و  از شنبه به وزارتخانه خواهند رفت؛ هرچند در دوران بستری هم پیگیر کارهای وزارتخانه بودند.

بهادری جهرمی در پایان به تبدیل وضعیت ایثارگران اشاره کرد و گفت: دولت در سال اول فعالیت خود تقریبا ۹۰ هزار ایثارگر را هم داخل و هم خارج از دستگاه‌های دولتی تبدیل وضعیت کرد که مسیر تبدیل وضعیت ایثارگران با جدیت ادامه خواهد داشت./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39965

ارسال نظر