جزئیات تازه از ثبت‌نام در سامانه رتبه‌بندی معلمان

جزئیات ثبت‌نام در سامانه رتبه‌بندی معلمان اعلام شد.

جزئیات تازه از ثبت‌نام در سامانه رتبه‌بندی معلمان

در شیوه نامه رتبه بندی معلمان که به منظور اجرای صحیح قانون مزبور و پس از اصلاحیه ابلاغی ۱۵ مرداد ماه جاری هیئت وزیران، منتشر شده است، امتیازاتی که معلمان کسب می کنند در چهار گروه شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه تقسیم بندی شده است.

سامانه رتبه‌بندی معلمان از ۲۶ مردادماه به صورت رسمی آغاز به کار کرد و فرهنگیان بر اساس جدول زمان‌بندی و آخرین رقم کد ملی تا نهم شهریور ماه نسبت به بارگذاری مدارک خواسته شده اقدام می‌کنند؛ امتیازات لازم برای احراز هرکدام از رتبه‌های پنج‌گانه نیز به تفکیک اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: جزئیات کامل واریز علی‌الحساب رتبه‌بندی معلمان اعلام شد

با آغاز به کار سامانه رتبه‌بندی معلمان از هفته گذشته، فرآیند رتبه بندی معلمان سرعت بیشتری به خود گرفته و آنطور که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود، این فرایند برای هر معلم نباید بیش از یک و نیم ماه به طول بینجامد.

البته یوسف نوری وعده داده است که با توجه به تاخیزهای پیش آمده، قرار است مبلغی نیز به صورت علی الحساب بابت معوقات رتبه بندی معلمان واریز شود. از آنجا که زمان اجرای قانون رتبه بندی از شهریور ماه ۱۴۰۰ تعیین شده، معوقات رتبه بندی برای معلمان یک‌ساله شده است.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، بر اساس هماهنگی وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه، تلاش بر این است که بخشی از مطالبات فرهنگیان درخصوص موضوع رتبه بندی شهریور ماه به صورت علی الحساب در اختیار فرهنگیان قرار داده شود تا از ماه‌های آینده و با صدور احکام بتوان نسبت به اجرای تمام و کمال نظام رتبه بندی اقدام کرد.

در شیوه نامه رتبه بندی معلمان که به منظور اجرای صحیح قانون مزبور و پس از اصلاحیه ابلاغی ۱۵ مرداد ماه جاری هیئت وزیران، منتشر شده است، امتیازاتی که معلمان کسب می کنند در چهار گروه شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه تقسیم بندی شده است./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36934

ارسال نظر