رکورد پیرترین فرد جهان به یک خراسانی رسید

فاطمه نوروزی که ساکن تربت جام است با 122 سال سن پیرترین زن و فرد جهان است‌.

رکورد پیرترین فرد جهان به یک خراسانی رسید

فاطمه نوروزی که ساکن تربت جام است با ۱۲۲ سال سن پیرترین زن و  فرد جهان است‌.

پیش از این، کین تاناکا ژاپنی با ۱۱۸ سال سن به‌عنوان پیرترین شخص زنده جهان به‌صورت رسمی معرفی شده بود و ژان کالمان فرانسوی با ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز پیرترین فرد تاریخ محسوب می‌شد که در سال ۱۹۹۷ میلادی فوت کرده است. فاطمه نوروزی  متولد ۱۲۷۸/۷/۱ هجری شمسی در شهرستان تربت جام است و ۱۲۲ سال و ۲ ماه و ۴ روز سن دارد.

وی اظهار داشت: ۲۵ ساله بودم که ازدواج کردم؛ سواد ندارم و از حساب و کتاب دنیا چیزی متوجه نمی‌شوم.

فاطمه نوروزی که یکی از مسن‌ترین افراد ایران و جهان است، با کمک عصا راه می‌رود و وضو می‌گیرد و نمازهای پنجگانه خود را می‌خواند؛ او مبتلا به بیماری‌های قلبی‌، فشار خون و چربی خون بوده و شنوایی و بینایی‌اش ضعیف است.

 

او در موعد خودش واکسن کرونا نیز زد 

یکی از پیرترین زن های دنیا در تربت جام واکسن کرونا زد

فاطمه نوروزی  که حافظه تاریخی قوی ای ندارد در مورد سن بالای خود می گوید : خودم هم نمی دانم چرا اینقدر سن کردم و با خدا می گویم ای خدا اولاد و پیر و جوان را پیش خودت بردی ما را تا که زنده نگه می داری و مرا با ایمان بمیران.

عبدالواحد هراتی تنها فرزند کنونی فاطمه نوروزی می گوید : مادرم ۲ دختر داشته است و اولین فرزندش متولد سال ۱۳۰۷ هجری شمسی بوده است که هر دوی آنها فوت کرده است و من الان تنها فرزند مادرم هستم.

وی که یکی از مسن ترین افراد ایران و جهان است  به سختی و با کمک عصا راه می رود و وضو می گیرد و نماز پنجگانه خود را می خواند و دچار بیماری قلبی ، فشار خون و چربی خون و شنوایی و بینایی اش ضعیف  است.

عبدالواحد هراتی تنها فرزند فاطمه نوروزی ۶۹ ساله و دارای و ۷ فرزند و ۸ نوه است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3150

  • دهمرده

    یک مرد مسن در خراسان جنوبی، نهبندان میشناسم که به گفته ایشان حدود ۱۳۰ سال سن دارد بسختی راه میرود حرف میزند، میگفت ۳تا از پادشاهان ایران رو یاد ميدهد، ولی حالا حواس پرتی پیدا کرده

  • مهدی

    پدربزرگ بابام ۱۲۵ سال عمر کرد ولی تو شناسنامه زده بودن متولد ۱۳۱۲ زده بودند چون اون وقت شناسنامه گرفته بود.

  • ناشناس

    ماشاالله...

  • ناشناس

    شک نکنید تاریخ تولد شناسنامه‌ش صحیح نیست. ایشان حداکثر متولد ۱۳۰۶ باشه. اون زمان شناسنامه مرسوم نبود و بچه بزرگشون که به دلیل بیماری از دنیا می‌رفت همون شناسنامه رو برای بچه کوچکشون استفاده می‌کردند.

  • سی سخت

    خداوندانشالاعمرباعزت بهشون بده واین مادربزرگمان تاعمرش به دنیا است شادوسالم زندگی کننددرپناه خدا😍

  • او

    ماشالله

  • احمد

    انشالله ۲۰۰ساله بشه ای کاش سوادداشت ازحوادث روزگارقلمی مینوشت تاریخ همه اش دورغ گفته انسانها زنده سند درستی هست چه خوبه قلم بدست بود ویادی ازگذشته راسیاه میکرد

ارسال نظر