سردرگمی بازنشستگان | واریز علی‌الحساب حقوق بازنشستگان |چرا افزایش حقوق در هیات دولت تصویب نمی‌شود؟

پرداخت علی الحسابی حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان کشوری و سازمان تامین اجتماعی بیش از هر زمان دیگری قوت گرفته است. با وجود مشخص بودن میزان افزایش هنوز دستور اعمال این افزایش از سوی دولت ابلاغ نشده است.

سردرگمی بازنشستگان | واریز علی‌الحساب حقوق بازنشستگان |چرا افزایش حقوق  در هیات دولت تصویب نمی‌شود؟

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به صورت تلویحی پرداخت علی الحسابی مستمری اردیبهشت ماه را تایید کرد و گفت به محض تصویب این موضوع در هیات دولت پرداخت مابه‌التفاوت مستمری‌های دو ماه گذشته را آغاز خواهد کرد.

چند روز دیگر اردیبهشت ماه به انتها می رسد  اما از افزایش حقوق بازنشستگان  و تایید آن در هیات دولت خبری نشده است و هر روز ما در رسانه ها اخبار ضدو نقیضی از نقل از مقامات درباره حقوق بازنشستگان منشتر می کنیم .دولت قرار بود در این ماه با افزایش مستمری سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری موافقت کند.انتظار می‌رفت، این افزایش در جلسات بعد از عید فطر هیات دولت تصویب شود. به هر دلیل این افزایش هنوز در نوبت دستورکار هیات دولت قرار دارد.نتیجه اینکه به احتمال زیاد حقوق و مستمری این ماه کارگران و کارمندان بازنشسته نیز علی الحسابی پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید :مخالفت عجیب سه وزارتخانه با افزایش حقوق بازنشستگان

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این افزایش حقوق هنوز در نوبت مصوبات در دست بررسی هیات دولت قرار دارد.امروز حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری پیرامون افزایش حقوق بازنشستگان، بیان کرد: وزیر کار، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز دفاع خوبی از افزایش حقوق بازنشستگان در هیات دولت انجام دادند. اما سه وزارتخانه در دولت با این اقدام مخالف هستند که باید در این زمینه آن‌ها نیز کوتاه بیایند.

با وجود روشن بودن میزان افزایش‌های سنواتی مستمری بازنشستگی، هنوز دستور پرداختی از طرف دولت صادر نشده است. این وضعیت باعث شده است تا احتمال پرداخت علی الحساب حقوق بازنشستگان صندوق کشوری و سازمان تامین اجتماعی بیش از پیش قوت یابد. پرداخت علی الحسابی یعنی حقوق این ماه نیز برمبنای سال گذشته پرداخت شود.

در همین راستا میرهاشم موسی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اطمینان می‌دهیم به‌محض تصویب میزان و چگونگی افزایش حقوق امسال بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در هیأت‌ دولت، مابه‌التفاوت حقوق اردیبهشت ماه را در دو روز پایانی همین ماه پرداخت می‌کنیم و مابه‌التفاوت مربوط به ماه فروردین را هم در ماه‌های خرداد و تیر به حساب بازنشستگان واریز می‌کنیم.

برای امسال هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، به استناد مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون این سازمان، حقوق بازنشستگی را از ۵۷ درصد برای حداقل بگیران تا ۳۸ درصد برای سایر سطوح افزایش داد. سوای این قرار است برای سال جاری باقیمانده متناسب سازی اجرایی شود.

هفته پیش سازمان تامین اجتماعی جدول زمانبدی واریز حقوق اردیبهشت ماه مستمری بگیران خود را منتشر کرد و همزمان با آن اعلام کرد: به محض افزایش مستمری امسال در هیأت دولت و ابلاغ آن به سازمان تأمین‌اجتماعی، در دو روز پایانی اردیبهشت، مابه‌التفاوت افزایش اردیبهشت پرداخت می‌شود.

در همین رابطه نهادهای صنفی‌ کارگران بازنشسته گفته بودند که فیش‌های حقوقی اردیبهشت ماه آنها براساس احکام سال ۱۴۰۰ صادر شده است.

در خصوص افزایش حقوق کارمندان بازنشسته نیز شرایط تفاوت چندانی ندارد. صندوق بازنشستگی کشوری منتظر مجوزهای افزایش ۱۰ درصدی سنواتی و متناسب سازی از سوی دولت است.

برهمین منوال انتظار می‌رود که کارمندان بازنشسته نیز برای اردیبهشت ‌ماه به صورت علی الحسابی حقوق دریافت کنند.

 

 

احتمال واریز مجدد علی الحساب مستمری‌ کارگران و کارمندان بازنشسته با واکنش‌هایی از سوی کاربران روبرو بوده است.(تجارت‌نیوز)

«یادمه رئیس جمهور تو وعده های انتخاباتی میگفت این حق الناس که حقوقها با تورم بالا نبود چرا یادش رفت تو همین دو ماه اول سال تورم خیلی بالاتر بوده»

« یارانه بازنشسته قطع شده با این گرانی چرا حقو ق افزایش یافته مردم را نمی دهید».

« دولت برای گرون کردن اجناس یک شبه عمل میکنه،چرابرای اعمال یک حکم این همه طفره میره؟»

« واقعا ‌چقدر بازنشستگان تامین اجتماعی سختی بکشن ایا این انصاف است»

« کسی که این ماه و اون ماه میکنه ینی در اصل افزایشی درکار نیست یارانه شون که نیومده رفت پای اجناس گرانشان»

« گرانی هر روز بیشتر میشه ولی ما دو ماه از سال جدید گذشته هنوز با حقوق بخور و نمیر پارسال داریم سر میکتیم»

«وقتی بعد از ۲ ماه از سال هنوز تکلیف حقوق را مشخص نکردند چطور می خواهند از پس کارهای بزرگ بر آیند»

ثبت‌نام دوره جامع پرفورمنس مارکتینگ شروع شد - ظرفیت محدود

ثبت‌نام دوره جامع پرفورمنس مارکتینگ شروع شد - ظرفیت محدود

پیشنهاد امروزYektanet: Vaccine

« پرداخت حقوق بربقیه مانورهای تبلیغاتی شما اولویت دارد .چه بسا تاخیر ناروای شما در پرداخت حقوق موجب تشدید نگرانی شهروندان از گرانی های اخیر بشود»

«خودشون با حقوق سال۱۴۰۰ کار میکنن؟ امیدوارم خودشم این اتفاق براش بیفته»

مطالعه بیشتر:

 افزایش حقوق بازنشستگان به خرداد موکول شد؟

« ۲ماه از سال گذشته افزایش قیمت کالاهای اساسی و تورم ولی یک ریال هم فعلا به بازنشستگان اضافه نشده لطفا پیگیری بفرمائید با تشکر»

« دولت دستش تو جیب تامین اجتماعی است بعد با افزایش حقوق هم مخالفت میکنه جالب اینه که تامین اجتماعی یه سازمان مستقل هست که پول خود مردم اداره میشه یعنی من موندم»

«خوب تصویب کنید این حقوق بازنشستگان رو دیگه. ما هم گرفتاری داریم. بدهکاریم .بخدا انصاف نیست. »

« یک شبه تصمیم میگیرید قیمت اجناس روبه سه ویاچهاربرابرمیکنید.بازنشستگان حقوقشان ازمنابع خودش است که طی ۳۰سال ویابیشترزحمت کشیده ودولت هیچ اعتباری دربودجه تصویب نمیکند»

«چرا به داد بازنشسته‌های تامین اجتماعی نمی‌رسید.چرا هیت دولت افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی رو نهایی نمیکنه خواهشا اقدام به تصویب حقوق بکنید مردم رو این پول حساب کردند»

«اخه کجای دنیا این همه طول میکشد افزایش این دوزار حقوق»

« حقوقها روافزایش نداده اول گرون کردین؟میذاشتین اول حقوقهاروبالامیبردین بعدعادلانه طوریکه کمرمونونشکنین یه افزایش به تناسب افزایش حقوقی که اعمال کردین روی اجناس منظورمیکردین»

« چرا بازنشستگان کشوری که چندرغاز هست بعد ۱۵ ماه افزایش دادید ابلاغ نکردید دیدید اما یک شبه اجناس را گران میکنید».

«بازهم وعده خدایش خودتان خسته نشدید از این همه سرکار گذاشتن بازنشتگان مظلوم وخسته از رنج ایام»

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 21125

ارسال نظر