جزئیات جدید از ضارب روحانیون در حرم امام رضا | ضارب حرم رضوی، شیعه انگلیسی است

مدیر دفتر حراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان گفت: ضارب حمله به سه روحانی در حرم مطهر رضوی تحت تاثیر تفکرات سنی تکفیری و شیعه انگلیسی است.

جزئیات جدید از ضارب روحانیون در حرم امام رضا | ضارب حرم رضوی، شیعه انگلیسی است

حجت‌الاسلام جواد هاشمی اظهار کرد: طبق اعترافات ضارب حمله حرم مطهر رضوی و بررسی‌هایی که نیروهای امنیتی از محتوای تلفن همراه او انجام داده‌اند، حاکی از آن است که وی تحت تاثیر تفکرات سنی تکفیری و شیعه انگلیسی بوده است.

مدیر دفتر حراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: بررسی محتوای تلفن همراه «عبداللطیف مرادی»، عامل حمله به روحانیان در حرم رضوی، بیانگر آن است که او عضو فعال فضای مجازی و دنبال کننده سایت‌ها و کانال‌های تندرو وهابی بوده است.

وی گفت: نکته حائز اهمیت اینجاست که مرادی علاوه بر عضویت در شبکه‌های اجتماعی تندرو وهابی و تکفیری و مدافعان تفکرات داعش، جزوات«ابن تیمیه» و «عبدالوهاب» (از پیشقراولان تفکرات تکفیری) را در گوشی تلفن همراه خود ذخیره داشته و به مطالعه آن‌ها می‌پرداخته است.

حجت الاسلام هاشمی تاکید کرد: افراطی‌گری مذهبی و تفکر تکفیری در اهل سنت و نیز در میان شیعیان عامل اصلی این حمله بوده است.

مدیر دفتر حراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان افزود: تندروی‌هایی که به سبک قرائت‌های طیف شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی وجود دارد نه تنها باعث رشد و تنویر افکار مسلمین نخواهد شد، بلکه بر پیکر اسلام ضربه وارد می‌کند.

وی ادامه داد: اهل سنت آمریکایی و شیعه افراطی انگلیسی به عنوان ۲ گروه انحرافی با تفکر تکفیری مانند دو لبه یک قیچی عمل می‌کنند و تلاششان این است که مسلمانان را به جان هم بیندازند و این نوع عملکرد از اراده‌ای شیطانی نشات گرفته که همان دشمنی با اسلام و مسلمین است.

حجت‌الاسلام هاشمی افزود: این فرد افراطی در کانال‌های وابسته به جریان تشیع انگلیسی در فضای مجازی نیز عضو بوده و محتوای منبرها و مداحی هیات‌های مذهبی را که حاوی لجن پراکنی و نفرت افکنی و توهین به خلفای اهل سنت بوده، در تلفن همراه خود ذخیره داشته است، این فرد مدام در جریان اهانت به مقدسات اهل سنت به خصوص اهانت‌های مستقیم به خلفا قرار داشته و معتقدم همین مساله منجر به بروز رفتارها و تفکرات تکفیری وی شده است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17121

ارسال نظر