قیمت سکه در یک قدمی کانال جدید!

قیمت دلار در بازار ارز امروز سه شنبه 3 اسفند 1400 توانست کانال 26 هزار تومان را فتح کند ، قیمت سکه هم در یک قدمی کانال 12 میلیون تومان قرار گرفت.

قیمت سکه در یک قدمی کانال جدید!

قیمت دلار  امروز توانست کانال ۲۶ هزار تومان را فتح کند. نرخ این اسکناس آمریکایی  عصر امروز نسبت به روز گذشته ۴۸۰ تومان  بالا تر بود و با ۲۶ هزار و ۳۸۰ تومان معامله شد. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز ۲۴ هزر و ۶۶۰ تومان بود که نسبت به دیروز ۱۷۹ تومان افزایش را نشان می دهد. 

قیمت درهم  رشد کرد

نرح حواله درهم در بازار امروز بر مدار رشد قرار گرفت. قیمت درهم امروز توانست ۶۰ تومان بر ارزش خود بیفزاید و با ۷ هزار و ۱۹۰ تومان معامله شود. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد  ۲۶ هزارو ۴۰۸ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

قیمت سکه در یک قدمی کانل جدید

بازار جهانی طلا شب گذشته از مرز ۱۹۰۰ دلار گذشت اما عصر  امروز با کاهش همراه شد . قیمت این فلز گزا بها عصر امروز  با ۱۸۹۳ دلار معامله شد که نسبت به دیروز تقریبا ۳ دلار پایین رفته بود.

در بازار داخلی ایران هم عصر امروز قیمت سکه و طلا با سیگنال افزایش قیمت دلار آرایش صعودی به خود گرفتند. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان بر ارزش خود افزود و با ۱ میلیون و۱۹۰ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. قیمت سکه هم امروز ۱۳۰ هزار تومان گران تر از دیروز بود.

 

قیمت این فلز زرد رنگ امروز توانست به یک قدمی کانال ۱۲ میلیون تومان برسد  و با ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان مبادله شد. با احتساب قیمت ۲۶ هزار و ۳۸۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان به دست آمد و  حباب آن ۱.۶۴ دست می‌آمد که  کوچک بود.

سیگنال مذاکرات برجام به بازار ارز

اخبار مذاکرات برجام همچنان در بازار ارز تهران و در میان معامله گران دلار داغ است. به نظر می رسد هنوز برخی از اختلافات دو طرف مذاکره کننده حل نشده است. نورنیوز، رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نوشت:  به توافق نهایی نزدیک شده ایم اما به دلیل عدم توافق بروی چند موضوع تا توافق نهایی فاصله زیادی داریم.

این درحالی است که بهادری جهرمی؛ سخنگوی دولت در نشست خبری اعلام کرد مذاکرات پیشرفت قابل توجهی داشته است. چند موضوع مهم باقیمانده که منتظر تصمیم گیری طرف مقابل و اراده واقعی آنها برای رفع تحریم ها هستیم.

حسین امیر عداللهیان وزیر امور خارجه نیز در این زمینه در گفت‌وگو با کریستین امانپور خبرنگار سی‌ان‌ان تاکید کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ابتکار عملی در مذاکرات نداشته است و در بخش تضمین‌ها ایران در انتظار انعطاف آمریکا است.

انریکه مورا هم درباره مذاکرات گفت:برجام مذاکرات وین در لحظه حساسی است. ما پس از ده ماه مذاکره به پایان نزدیک می شویم. نتیجه هنوز نامشخص است. مسائل کلیدی باید برطرف شود. اما همه هیئت ها به طور کامل درگیر هستند. کار شدید در کوبورگ هستند

با این تحولات رسیدن به توافق در کوتاه‌مدت به نظر کمی خوش‌بینانه به‌نظر می‌آید. این مسائل همگی سیگنال‌هایی به بازار طلا و ارز ایران ارسال می‌کنند، سیگنال‌هایی که نتایج آن را در نوسانات اخیر بازار شاهد بوده‌ایم. 

 

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 9391

ارسال نظر