واگنرها دلار را در تهران گران کردند

اتفاقات روسیه دلار را در تهران گران کرد

واگنرها دلار را در تهران گران کردند

قیمت دلار به کانال 50 هزار تومان نزدیک شد . قیمت دلار با اتفاقات روسیه بالا رفت قیمت دلار از روز گذشته و در معملات پشت خطی دوباره افزایشی شد .امروز  قیمت دلار به مرز ۵۰ هزار تومان رسید.

 در حالی که روز گذشته وزیر خارجه عمان توافق ایران و آمریکا را نزدیک خوانده بود و توقع میرفت امروز قیمت دلار پایین بیاید اما اتفاقات روسیه باعث شد امروز قیمت دلار در بازار آزاد به بالای ۵۰ هزار تومان برسد.

بیشتر بخوانید بازار دلار داغ شد | قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان برگشت

علاوه بر تحولات روسیه ،به نظر می‌رسد تصویب تحریم‌های جدید و تلاش‌های جاری در آمریکا برای دائمی‌شدن تحریم‌های این کشور علیه ایران، در رشد قیمت دلار موثر بوده است‌.

امروز قیمت یورو هم در بازار آزاد افزایشی بود و اکنون با قیمت ۵۴ هزار و ۵۵۰ تومان معامله می‌شود.

کامبیز افسری فعال بازار ارز و کارشناس اقتصادی:

«آنچه امروز بازار ارز را در نوسان افزایشی قرار داد اتفاقات روسیه است. این موضوع باعث افرایش تقاضا در بازار ارز داخلی نیز شده است.» 

پنجشنبه نیز اخباری منوط به احتمال تحریم‌های دائمی ایران از سوی مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده بود.

به گفته افسری «این خبر در مقابل اخبار مربوط به روسیه تاثیر خود را در بازار ارز از دست داده است و فعلا بازار به هر خبری که مربوط به رخدادهای روسیه است واکنش نشان می‌دهند.» علاوه بر موضوع روسیه گروه اقدام مالی (FATF) هم ایران را مجددا در لیست سیاه قرار داد. این موضوع شاید در کوتاه‌مدت تاثیری بر روند بازار ارز نداشته باشد اما در روند لغو تحریم‌ها و برجام می‌تواند اثرات سوئی داشته باشد. باید توجه داشت اخبار مربوط به تشدید یا تعدیل تحریم‌ها نیز تاثیر مستقیمی بر روند قیمت در بازار ارز دارد.|تجارت‌نیوز

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93874

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر