نحوه دریافت احکام حقوقی جدید و فیش حقوق بازنشستگان اعلام شد

جزئیات دریافت، صدور احکام حقوقی جدید و فیش حقوق بازنشستگان و همچنین واریز ۲۵ درصد اضافه حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعلام شد. اعلام شد.

نحوه دریافت احکام حقوقی جدید و فیش حقوق بازنشستگان اعلام شد

حقوق بازنشستگان واریز شده و احکام حقوقی جدید بازنشستگان نیز صادر شده است. نحوه دریافت و صدور احکام حقوقی جدید و فیش حقوق بازنشستگان اعلام شد. جزئیات واریز ۲۵ درصد اضافه حقوق بازنشستگان و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد. احکام حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه بارگذاری شده است. فیش حقوق بازنشستگان نیز در سمانه تامین اجتماعی بارگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: خبر تازه درباره حذف فیش حقوقی و پرداخت باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعلام شد

بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره واریز حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان تامین اجتماعی | معوقات باقیمانده متناسب‌سازی واریز می‌شود؟

تعدادی از بازنشستگان کارگری، اظهار داشتند: «احکام حقوقی جدید قابل دریافت نیست و نمی‌توانیم آن را از سامانه مربوطه دانلود کنیم».

حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران در این رابطه می‌گوید: احکام حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه بارگذاری شده و هم قابل رویت است و هم قابل دریافت، منتها دریافت آن کمی دشوار است.

بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران اضافه می‌کند: بازنشستگان با گوشی همراه نمی‌توانند، احکام را دریافت کنند باید با کامپیوتر یا لب تاپ این کار را انجام دهند؛ ضمن اینکه اگر اپلیکشنِ «تامین من» را روی گوشی‌های همراه خود نصب کنند، دانلود فیش حقوق و احکام حقوقی جدید بازنشستگان امکان‌پذیر می‌شود.

به گفته بازرس کانون بازنشستگان، چندین روز است که احکام در سامانه بارگذاری شده و پرداخت‌ها براساس احکام حقوقی جدید آغاز شده است.

جزئیات واریز ۲۵ درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

جزئیات واریز ۲۵ درصد اضافه حقوق بازنشستگان و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اختلاف پیش آمده واریز ۲۵ درصد اضافه حقوق مستمری بگیران اظهار داشت: برای این مساله کارگروهی را گذاشتیم که بررسی می‌کنند و اگر حق با بازنشستگان باشد، حتما شکایت آنها را روی چشم‌مان می‌گذاریم و اعمال می‌کنیم.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره اختلاف پیش آمده واریز ۲۵ درصد اضافه حقوق مستمری بگیران اظهار داشت: برخی عزیزان از بازنشستگان ما معتقدند که این موارد اعمال نشده است. ما کارگروهی را برای بررسی این مساله گذاشته‌ایم چنانچه حق با بازنشستگان باشد و اگر کم و کسری باشد، حتما اقدام می‌کنیم.

وزیر کار در خصوص اینکه بازنشستگان چگونه می‌توانند شکایت خود را اعلام کنند، گفت: رسیدگی به شکایت بازنشستگان راه و چارچوب دارد؛ اولا شما رسانه‌ها شکایت آنها را منتقل می‌کنید، شما زبان بازنشستگان و آحاد مردم هستید، همین که شما مساله را منتقل کردید کافی است.

مرتضوی یادآور شد: جلسات قبل هم این مشکلات را گفتید من یادداشت کردم و با مسئولان مربوطه صحبت کردم، دوستان ما معتقدند که اعمال کرده‌اند بعضا هم گفته شده که یکسری مشکلاتی وجود دارد که اعمال نشده است برای این یک کارگروهی گذاشتیم که بررسی می‌کنند و اگر حق با بازنشستگان باشد، حتما شکایت آنها را روی چشم‌مان می‌گذاریم و اعمال می‌کنیم.

لازم به ذکر است، طبق اعلام سازمان تامین‌ اجتماعی، فرایند پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی، مطابق روال معمول و اعلام قبلی، از بیستم اردیبهشت ماه با اعمال افزایش حقوق آغاز شده است.

همچنین مابه‌التفاوت فروردین‌ماه نیز بر اساس جدول زمان‌بندی و در همان روز، با فاصله چند ساعته واریز خواهد شد.

ضمنا بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان می‌توانند فیش‌های حقوق خود را در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir مشاهده کنند.

هفته گذشته موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در باره افزایش حقوق‌ها توضیحاتی ارائه کرده بود که به شرح ذیل است:

- سازمان تأمین‌اجتماعی باعنایت به مصوبه هیئت وزیران و در راستای اجرای ماده (۹۶) و ماده (۱۱۱) قانون تأمین‌اجتماعی، مستمری و کمک‌های جنبی کلیه مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و مجموع مستمری بازماندگان را افزایش می‌دهد. براین اساس میزان مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده، به میزان ۲۷ درصد مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

- همچنین برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، میزان افزایش سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۱ درصد مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ به‌علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و ۵۰۷ هزار و ۸۸۰ ریال خواهد بود.

- در سال جاری کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران افزایش بسیار خوبی دارد. مبلغ بن مستمری‌بگیران و کمک هزینه مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران به میزان ۲۱ درصد افزایش یافته است. در مورد کمک هزینه عائله‌مندی نیز افزایش ۱۲۵ درصدی اعمال شده و از ۴۰۷ هزار تومان به ۹۱۷ هزار تومان رسیده است.

- کمک هزینه اولاد تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته و به ازای هر اولاد از ۱۰۵ هزار تومان به ۴۲۲ هزار تومان افزایش یافته است.

- پرداخت باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول این موضوع: مبلغ مربوط به باقی‌مانده متناسب‌سازی برای بازنشستگان مشمول این افزایش، از ابتدای سال جاری اعمال و پرداخت می‌شود. به‌روزرسانی احکام جدید نیز در حال انجام است. بازنشستگان و مستمری‌بگیران حقوق اردیبهشت ماه خود را مطابق روال همیشگی از بیستم تا پایان ماه با لحاظ افزایش حقوق دریافت می‌کنند.

حقوق بازنشستگان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87579

  • بازنشسته تأمین اجتماعی




    تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه به بنده گفته بود معوقات ۳ ماه را دی ماه واریز می کنیم ولی متاسفانه خیلی کم واریز کردن چرا؟ معوقات فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه و حقوق دی ماه برای بنده واریز شده است ولی اما مبلغ ۴۸,۲۸۶,۰۵۰ ریال واریز کردند چرا؟
    حقوق بنده را دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ واریز شده است ولی معوقات تیر و مرداد ماه را واریز نکردن چرا؟
    قرار بود معوقات تیر و مرداد و با حقوق اسفند ماه برای بنده واریز شود
    ولی متاسفانه معوقات تیر، مرداد و حقوق اسفند ماه برای بنده واریز نشده است چرا؟
    از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.
    کد ملی ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • ناشناس

    سوال اینجاست چرا پرداخت تفاوت افزایش معوقه سال 1401 بازنشستگان تامین اجتماعی بدون صدور فیش حقوقی بوده است

  • ناشناس

    هر سال متأسفانه حق و حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی پایمال و ضایع می شود هیچ کس هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبودند چرا؟

  • ناشناس



    پرداخت مقوقات 5 ماهه سال 1401 بدون صدور فیش واریز کردن غیر قانونی بوده است و هم سازمان تامین اجتماعی تخلف کرده است.
    سازمان تامین اجتماعی مقوقات 5 ماه سال 1401 برخی بازنشستگان را پایمال و ضایع کرده است.
    تامین اجتماعی شعبه سبزدشت شهرستان بهارستان جاده تهران ساوه در مورد کم پرداخت کردن تفاوت افزایش معوقات 5 ماهه سال 1401 تخلف کرده است سوال اینجاست که چرا هیچ کس بررسی و رسیدگی و برخورد نمی کند چرا؟

  • ناشناس

    با چه منطقی حقوق بازنشستگان فقط ۲۰ درصد افزایش می‌یابد؟
    قیمت تمامی کالاها و خدمات دولت به مردم از سال گذشته تا امسال ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش داشته و به تازگی قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی نیز حدود ۴۰درصد افزایش یافته است، در چنین شرایطی و با توجه به نرخ بالای تورم و گرانی‌های لجام گسیخته در کشور افزایش ۲۰درصدی حقوق بازنشستگان که متأسفانه هنور هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، برچه اساس و منطقی تعیین و محاسبه شده است؟ کرایه خانه‌ای که سال گذشته ۲ میلیون تومان بوده حالا چرا به ۴ میلیون افزایش یافته است؟ چرا با روح و روان بازنشستگانی که حداقل حقوق را می‌گیرند و بعد از ۳۰ سال خدمت نمی‌توانند حق و حقوق خود را دریافت کنند، این گونه بازی می‌شود؟ آیا مسئول و مدیری در شرایط فعلی با حقوق‌های ۸ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه می‌تواند روزگار بگذراند؟
    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • بازنشسته تأمین اجتماعی


    افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان در سال 1401 برای حقوق بنده 5 میلیون 300 هزاز تومان اضافه شده است و سوال بنده این است که چرا پس برای بنده معوقات 3 ماهه فروردین، اردیبهشت وخرداد ماه را با حقوق دی ماه سال 1401 مبلغ 4 میلیون 800 هزار تومان واریز کردن چرا؟
    مقومات تیر و مرداد ماه سال 1401 هم تاکنون واریز نکردن چرا؟
    اعتراض هم می کنم متاسفانه هیچ کس هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
    شماره کد ملی 1531439901
    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • حسین پااهو

    ۲۵درصدی همسان سازی درمرحله دوم اعمال نشده است.

  • بازنشسته تأمین اجتماعی

    ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    پرداخت تفاوت افزایش معوقه 5 ماهه سال 1401 مرحله اول برای بنده مبلغ 55/135/010 ریال واریز کردن.
    پرداخت تفاوت افزایش معوقه 5 ماهه سال 1401 مرحله دوم برای بنده مبلغ 48،286،050 ریال واریز کردن.
    و این در حالی است که حقوق بنده با 33 سال و 5 ماه و 6 روز سابقه بیمه 53/979/348 ریال افزایش یافته است.
    مبلغ 166/475/680 ریال تفاوت افزایش معوقه 5 ماهه سال 1401 را برای بنده واریز نکرده است.
    تاکنون بارها حضوری وغیر حضوری به تامین اجتماعی سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه و... هم اعتراض کردم ولی متأسفانه هیچ کس هم پاسخگو وجوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
    شماره کد ملی : 1531439901
    شماره مستمری: 1001321591
    بازنشسته تأمین اجتماعی
    نظر شما با موفقیت ارسال شد
    كاربر محترم نظر شما دريافت شد

  • اعتراض

    درپاسخ به سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
    امروز پنج شنبه 1402/02/28هست متاسفانه هنوز معومات تیر و مرداد ماه سال 1401 به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه را واریز نکردن چرا؟ و هیچ کس هم متاسفانه پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟ دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس هم سکوت کرده اند چرا؟

  • بازنشسته تأمین اجتماعی



    حقوق بنده را امروز دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ واریز شده است ولی معوقات تیر ماه را واریز نکردن چرا؟
    از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.
    کد ملی ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
    شماره مستمری: ۱۰۰۱۳۲۱۵۹۱
    بازنشسته تأمین اجتماعی

    حقوق بنده را امروز یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ واریز شده است ولی معوقات مرداد ماه را واریز نکردن چرا؟ از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.
    شماره کد ملی ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
    شماره مستمری: ۱۰۰۱۳۲۱۵۹۱
    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • بازنشسته تأمین اجتماعی

    ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    پرداخت تفاوت افزایش معوقه 5 ماهه سال 1401 مرحله اول برای بنده مبلغ 55/135/010 ریال واریز کردن.
    پرداخت تفاوت افزایش معوقه 5 ماهه سال 1401 مرحله دوم برای بنده مبلغ 48،286،050 ریال واریز کردن.
    و این در حالی است که حقوق بنده با 33 سال و 5 ماه و 6 روز سابقه بیمه 53/979/348 ریال افزایش یافته است.
    مبلغ 166/475/680 ریال تفاوت افزایش معوقه 5 ماهه سال 1401 را برای بنده واریز نکرده است.
    تاکنون بارها حضوری وغیر حضوری به تامین اجتماعی سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه و... هم اعتراض کردم ولی متأسفانه هیچ کس هم پاسخگو وجوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
    شماره کد ملی : 1531439901
    شماره مستمری: 1001321591
    بازنشسته تأمین اجتماعی
    نظر شما با موفقیت ارسال شد
    كاربر محترم نظر شما دريافت شد

  • بازنشسته تأمین اجتماعی


    حقوق بنده را امروز دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ واریز شده است ولی معوقات تیر ماه را واریز نکردن چرا؟
    از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.
    کد ملی ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
    شماره مستمری: ۱۰۰۱۳۲۱۵۹۱
    بازنشسته تأمین اجتماعی

    حقوق بنده را امروز یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ واریز شده است ولی معوقات مرداد ماه را واریز نکردن چرا؟ از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.
    شماره کد ملی ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
    شماره مستمری: ۱۰۰۱۳۲۱۵۹۱
    بازنشسته تأمین اجتماعی


  • ناشناس


    مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شد
    رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مربوط به فروردین‌ماه امسال در اردیبهشت پرداخت می‌شود.
    تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
    مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شد

    مخاطب24:رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مربوط به فروردین‌ماه امسال در اردیبهشت پرداخت می‌شود.





    با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می‌یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می‌شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ موافقت کرده است و طبق خبر‌های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

    علی دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه بر اساس مصوبه شورای عالی کار افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر، اظهار کرد: بنا بر پیگیری‌های انجام شده و قول‌هایی که مسئولان سازمان تامین اجتماعی داد‌ه‌اند، ان‌شاءالله افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان در اردیبهشت ماه عملیاتی می‌شود.

    وی افزود: بر همین اساس حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه بر مبنای مصوبه شورای عالی کار (افزایش ۲۵ درصدی برای حداقل‌بگیران و ۲۱ درصدی برای سایر سطوح) پرداخت می‌شود.

    رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: بنابر پیگیری‌های صورت گرفته قرار است مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به فروردین ماه نیز همزمان با حقوق اردیبهشت ماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شود.

    وی تصریح کرد: بر اساس جدول طراحی شده، حقوق بازنشستگان هر ماه از بیستم بر اساس حروف الفبا به حسابشان واریز خواهد شد

    بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از قول مسئولان امر برای افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت خبر داد.

    حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال جدید گفت: در روز‌های اخیر، وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قول موثق دادند که در اردیبهشت افزایش حقوق اعمال می‌شود.

    وی افزود: با توجه به اینکه هر ماه واریز حقوق بازنشستگان کارگری از بیستم آغاز می‌شود، توقع داریم مقدمات کار قبل از این تاریخ فراهم شود؛ حقوق اردیبهشت بازنشستگان باید افزایش یابد و در عین حال، بایستی مابه‌التفاوت فروردین همراه با مستمری اردیبهشت پرداخت شود.

    ایزدان تاکید می‌کند: پیگیری‌های ما از سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که مقامات سازمان آماده پرداخت افزایش حقوق در ماه جاری هستند؛ حتی اگر مراحل اداری کار برای صدور احکام تا پایان ماه به سرانجام نرسد، احتمالاً پرداخت‌ها صورت می‌گیرد و در مرحله‌ی بعد احکام حقوقی جدید صادر می‌شود. احتمال دارد مراحل اداری کار و امضا توسط هیات امنا و سپس تایید در هیات دولت به طول بینجامد.

    به گفته وی، وزیر کار و مدیرعامل سازمان باید به قول خود مبنی بر افزایش حقوق در اردیبهشت پایبند باشند؛ بازنشستگان انتظار دارند در روز‌های آینده حقوق جدید و مابه‌التفاوت را دریافت کنند.



  • اعتراض

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
    ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    جناب آقای اژه‌ای رئیس قوه قضائیه
    جناب آقای سید صولت مرتضوی درخصوص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
    جناب آقای میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی
    امروز چهارشنبه 1402/02/27هست متاسفانه هنوز معومات تیر و مرداد ماه سال 1401 به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه را واریز نکردن چرا؟ و هیچ کس هم متاسفانه پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟ دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس هم سکوت کرده اند چرا؟

  • ناشناس

    هر بار این چرندیات را می بینم نگاه می کنم که همش دروغ است اولا افزایش براساس ماده۹۶ و ۱۱۱قانون تامین اجتماعی اعمال نشده است یک افزایش من در آورده زده اند که غیر قانونی است و بایستی به نسبت تورم زده می شد که نشده است .ثانیا ۲۵درصد متناسب سازی را هم نزده اند که باید می زدند این بی عدالت ها باعث می شود بازنشستگان به اشتغال بپردازند و فرصت اشتغال از جوانان گرفته شود بعدا هی بگید ازدوا ج با وام اجاره باوام فرزندآوری با وام و زندگی با بیکاری گرسنگی و طلاق با شش همه چیز مشکل است .

ارسال نظر