خبر مهم درباره مبلغ و زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه | یارانه کدام خانوارها افزایش می‌یابد؟

آخرین اخبار و جزئیات درباره مبلغ و زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه 1402 اعلام شد.

خبر مهم درباره مبلغ و زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه | یارانه کدام خانوارها افزایش می‌یابد؟

دولت هر ماه مبلغی به عنوان یارانه نقدی به حساب قشر خاصی از مردم واریز می‌کند. یارانه نقدی با ۴۵ هزار تومان آغاز شد و امسال شاهد افزایش مبلغ یارانه نقدی بودیم. یارانه نقدی در دولت دهم کلید خورد و رئیسی در دولت جدید قول افزایش و تغییر مبلغ واریزی یارانه نقدی را داده است. در مورد یارانه نقدی امسال بحث‌های زیادی وجود دارد.

ثبت درخواست برای افزایش مبلغ یارانه نقدی

قرار است رقم یارانه نقدی ۱۴۰۲ برای ۵ دهک پایین جامعه افزایش پیدا کند. همچنین زمان برداشت یارانه این افراد نیز کاهش پیدا می‌کند.

در ادامه شرایط و مراحل ثبت درخواست برای افزایش یارانه نقدی امسال را توضیح خواهیم داد.

طرح کالابرگ الکترونیک از ۱۵ اسفندماه در سراسر کشور اجرا شد که طبق آمارهای رسمی مورد استقبال دهک‌های پایین جامعه قرار گرفته است، بنابراین وزارت کار، سازمان هدفمندی یارانه و وزارت اقتصاد تصمیم گرفتند طرح افزایش یارانه نقدی ۱۴۰۲ را از طریق کالابرگ الکترونیک اجرا کنند.

مشمولان افزایش یارانه نقدی چه کسانی هستند؟

طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، وزارتخانه‌های یاد شده وظیفه دارند تا پایان اردیبهشت ماه آیین‌نامه مربوط به طرح‌های تشویقی یارانه که درحال حاضر مربوط به کالا برگ الکترونیکی است را تدوین کنند. طبق اعلام مسئولین 5 دهک پایین درآمدی جامعه در الویت بهره‌مندی از این طرح‌های تشویقی هستند.

احتمال دارد همزمان با واریز یارانه نقدی اردیبهشت، فاز اول این طرح تشویقی که مربوط به افزایش رقم یارانه نقدی ۱۴۰۲ می‌شود اجرا شود. مطلق، معاون نوآوری و توسعه خدمت شرکت فارا گفته است که هنوز رقم افزایش یارانه مشخص نشده و بر سر آن کش‌وقوس‌هایی وجود دارد. اما به عنوان مثال اگر فردی در دهک سوم یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌گیرد علاوه براین ۴۰۰ هزار تومان دریافتی، مبلغی نیز مازاد در اختیار خواهد داشت تا بتواند از طریق کالابرگ الکترونیکی کالای بیشتری بخرد. 

اگر جزو ۵ دهک پایین جامعه هستید، شرط افزایش یارانه نقدی ۱۴۰۲ شما استفاده از کالا برگ الکترونیکی است. پس باید به نشانی اینترنتی https://shoma.sfara.ir/ مراجعه کنید و اپلیکیشن شما را نصب کنید و اطلاعات درخواستی که مربوط به سرپرست خانوار است را کامل کنید. همزمان با اجرای طرح‌های تشویقی، رقم یارانه‌تان از طریق شارژ مازاد کالا برگ افزایش پیدا می‌کند.

متقاضیان که در طرح افزایش یارانه نقدی ۱۴۰۲ از طریق کالا برگ شرکت‌ می‌کنند، می‌توانند با رقم یارانه خود یک ماه زودتر خرید کنند. برای مثال می‌توانید در اردیبهشت‌ماه تمام مبلغ یارانه خردادماه را (به شرط استفاده از کالابرگ الکترونیکی) کالاهای اساسی بخرند.

گفتنی است تمام افراد مشمول دریافت یارانه می‌توانند اپلیکیشن شما را نصب کنند و از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، اما قرار است تنها رقم اعتبار ۵ دهک پایین جامعه افزایش پیدا کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84521

  • مسعود سلیمانی فارسانی

    با سلام به خدا قسم با این گرانی وتو م ومریضی وگرانی دارو ماهم دل به همین مستمری ویرانه ها بسته این اگه دولت سر قولشون باسن برا عید ععیدی سپاهان را نمی‌دادید آنوقت می‌دزدید سرداران چه میکردند ولی شما ضعیف کش هستین وبدبخت تر از معلول دیگه کسی نیست چون نمیتونن اعتراض. کنند نمیتونن رو پا وایستن خدا کنه یه رحمی به معلولین کنه با این وضع مملکت با حقوق ۵۰۰ تومان خودتون که سالمن میتونید زندگی کنید با این پول سر یکماه مریض میشید خدا روسیاه کنه مجلس ونمایندگان که اصلأ نه به فکر معلولم نه به فکر مشکلاتشون هستن آیا بچه های ما دل ندارند شش ساله پسرم دوچرخه از من میخواد نتونستم بخرم تا شد قیمت ماشین به فکر ضعفا باشین وین سخنگو هم تومجلس برا معلولین بزارین

ارسال نظر