خبر مهم از جلسه دستمزد 1402 | حقوق کارگران 24 درصد افزایش می‌یابد + جزییات

شورای عالی کار امروز مبلغ افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال 1402 را تعیین می‌کند.

خبر مهم از جلسه دستمزد 1402 | حقوق کارگران 24 درصد افزایش می‌یابد + جزییات

شورای عالی کار امروز (یکشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱) مبلغ افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ را تعیین می‌کند.

به گزارش عرشه آنلاین، بیست و ششم اسفند، بعد از یک نشست ۱۶ ساعته، از گزینه‌های مطلوب طرفین در مذاکرات مزدی رونمایی شد؛ دولت با رقم افزایش ۲۰ درصدی پا به میز مذاکره گذاشت اما این رقم را در طول تقریباً ۱۶ ساعت چانه‌زنی پیاپی، به ۲۴ درصد رسید ولی هنوز این رقم مورد توافق قرار نگرفته است.

قرار است امروز در جلسه شورای عالی کار نتیجه نهایی جمع‌بندی شود. 

بیشتر بخوانید نامه هشدار آمیز به وزیر کار درباره تعیین دستمزد / با اعتراضات کارگری مواجه خواهید شد

براساس دیگر اخبار رسیده، در جلسات شورا ی علی کار درباره رقم تعیین سبد معیشت، نمایندگان کارفرماها این سبد را ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعریف کرده اند؛ نمایندگان کارگران نیز ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و نمایندگان دولت هم این سبد را ۱۴ میلیون تومان تعریف کرده اند. در نهایت 13 میلیون و90 هزار تومان تعیین شد

رئیس مجلس شورای اسلامی هم امروز اعلام کرد حقوق کارگران موضوع محلی نیست و مربوط به کل کارگران کشور در صنایع مختلف است و باید به گونه‌ای باشد که قدرت خرید بالا رفته و افراد باید بتوانند همراه با تورم زندگی خود را اداره کنند.

برخی فعالان حوزه کارگری عنوان می‌کنند، نمایندگان کارگری باید برای عدد ۱۰ میلیون تومان در شورای عالی کار چانه زنی کنند. آنها معتقدند با توجه به روند تورمی که رو به افزایش است و در پایان بهمن نزدیک به ۵۰ درصد اعلام شد و همچنین شاخص خط فقر که بنا بر گزارش دو ماه قبل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود ۱۵ میلیون تومان اعلام شد حداقل دستمزد برای کارگران و مشمولان تامین اجتماعی که عمدتاً حداقل بگیر جامعه هستند نباید کمتر از ۱۰ میلیون تومان تعیین شود.

منبع: عرشه آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 78158

ارسال نظر