مدیرعامل جدید ایران خودرو معرفی شد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو انتخاب شد.

مدیرعامل جدید ایران خودرو معرفی شد

 مهدی خطیبی که دارای سوابق متعدد مدیریتی و اجرایی در صنعت خودرو است، به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: ثبت‌نام خودروهای ایران خودرو | قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده ۳ خودروی محبوب

او تا پیش از این سمت های متعددی در صنعت خودرو داشته که از آن جمله می توان به مدیریت فروش ایران خودرو، مدیر عامل شرکت لیزینگ ایران خودرو، مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و خدمات خودرو، مدیر عامل شرکت اورین خودرو (نماینده انحصاری MAN در ایران) و مدیر عاملی شرکت لیزینگ شهر اشاره کرد.

وی همچنین در بسیاری دیگر از شرکت های فعال در زمینه صنعت و واردات خودرو همچون پارسیان موتور (نماینده انحصاری فیات در ایران)، پرشیا خودرو، ایرتویا، نگین خودرو، لیزینگ ایرانیان، تعاونی اعتبار ایران خودرو و برخی دیگر از شرکت ها به عنوان رییس یا عضو هیات مدیره فعالیت داشته و از سوابق ارزشمندی در این زمینه برخوردار است.

در همین حال مهدی خطیبی علاوه بر تجارب متعدد در صنعت لیزینگ از سوابق دیگری همچون ریاست گروه برنامه ریزی گمرک جمهوری اسلامی ایران و مشاور مدیرعامل شرکت زامیاد، بانک سینا (موسسه مالی و اعتباری بنیاد) برخوردار بوده و همچنین موسس و بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری ترنیان وابسته به گروه صنعتی ایران خودرو بوده است.

بر این اساس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو نیز دچار تغییراتی شده و ترکیب جدید شامل خطیبی، داداشی زین الدین، شیخ زاده، فیض بخش و شفیعی خواهد بود.

انتصاب مهدی خطیبی به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از آن جهت حائز اهمیت است که طی هفته های گذشته گمانه زنی های متعددی در رابطه با گزینه های تصدی این سمت مطرح شده بود و اکنون حضور وی در این جایگاه نشان می دهد که وزارت صنعت، معدن و تجارت با درک شرایط کلی بزرگترین خودروساز خاورمیانه تلاش کرده است تا یک مدیر باسابقه در حوزه های تولید، فروش و مدیریت مالی را برای مدیریت این مجموعه عظیم صنعتی برگزیند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر گروه صنعتی ایران خودرو با چالش های متعددی در بخش های تولید، منابع مالی و زنجیره تامین روبرو است و انتظار می رود با حضور مهدی خطیبی که نگاه ویژه ای به همکاری با نیروهای متخصص و کارآمد در بخش های مختلف دارد، شرایط متفاوتی برای این مجموعه بزرگ صنعتی رقم بخورد.

در همین حال به نظر می رسد مطالبات و اراده اصلی ذینفعان و کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو، انتخاب مدیران غیرسیاسی، متخصص و آشنا به چارچوب های صنعت خودرو بر مسند مدیریت این مجموعه است تا از این طریق چالش های اساسی ایجاد شده طی سالهای اخیر برطرف و این مجموعه در مسیر رشد و سودآوری قرار گیرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 7403

ارسال نظر