خبر مهم وزیر اقتصاد درباره افزایش دستمزد و حقوق کارگران در 1402 | نان گران می‌شود؟

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره مزد کارگران در سال ۱۴۰۲، یارانه و آزادسازی قیمت نان توضیحاتی ارائه کرد.

خبر مهم وزیر اقتصاد درباره افزایش دستمزد و حقوق کارگران در 1402 | نان گران می‌شود؟

وزیر امور اقتصاد و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد: سیاست شفاف‌سازی در بودجه کشور قدم‌به‌قدم رو به جلو است و این اقدام و شیوه‌ها در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در مورد مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ گفت: رویکرد اصلی دولت در موضوع مزد کارگران بازگشت به قانون است، قانون شورای عالی کار را با حضور شرکای اجتماعی به رسمیت می‌شناسد.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: مصلحت بازار کار در توافق قانونی شورای اجتماعی شورای عالی کار تصمیم گیری شود. جلسات اولیه آغاز شده و باید منتظر جمع بندی نهایی باشیم.

خاندوزی گفت: ارتقای معیشت کارگران کنترل تورم، ایجاد رشد اقتصادی و اشتغال است که موجب می شود به شکل پایداری اشتغال ایجاد می‌کند و قدرت خرید از دست نرود و مثل یخ از ابتدا تا انتهای سال ذوب نشود.

او افزود: غیر از مصوبات شورای عالی کار تلاش می‌کنیم با کنترل ریشه های تورمی و حفظ قدرت معیشت جامعه کارگری، قدرت خرید مردم کاهش نیابد‌.

 سخنگوی اقتصادی دولت گفت: خبری از آزادسازی قیمت نان وجود ندارد و محدودیتی هم در تعداد عرضه نان وجود ندارد؛ ضمن آنکه محدودیت تخصیص آرد به نانوایان در مرحله دوم برداشته خواهد شد.

او گفت: دولت سیزدهم یارانه نان را حذف نخواهد ‌کرد؛ یارانه نان از ۷۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه امسال به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 68348

ارسال نظر