کارمزد انتقال وجه کدوم بانک‌ کمتر است؟

آخرین گزارش از وضعیت سامانه پل، حاکی از آن است که متوسط روزانه معادل ۷۰ میلیارد تومان تراکنش در این سامانه انجام می‌شود و در حال حاضر، بیش از ۴۴ درصد درگاه‌های موبایل، اینترنت و شعبه بانک‌ها به سامانه متصل شده‌اند.

کارمزد انتقال وجه کدوم بانک‌ کمتر است؟

در حال حاضر مشتریان بانک‌ها می‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنت و موبایل ۲۳ بانک مبتنی بر شماره شبا، روزانه ۱۰ میلیون تومان و در داخل شعب بانک‌ها نیز ۱۵ میلیون تومان جابجا کنند.

بانک مرکزی اوایل ماه گذشته از سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل) به‌عنوان یکی از سامانه‌های ملی پرداخت، بستری برای انتقال آنی الکترونیکی وجوه خُرد بین بانک‌های کشور بر اساس شماره حساب (شبا) در هر ساعتی از شبانه‌روز رونمایی کرد.

مشتریان بانک‌ها از طریق این سامانه می‌توانند مبالغ خرد را از یک شماره شبا به شماره شبای دیگر حساب دیگر به صورت آنی منتقل کنند که سقف انتقال وجه با استفاده از این روش در اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک ۱۰ میلیون تومان و در داخل شعب ۱۵ میلیون تومان است.

تراکنش‌هایی که از طریق این سامانه قابل انجام است، شامل تراکنش تعیین وضعیت درخواست پرداخت از سمت بانک ذی‌نفع، تراکنش پیگیری درخواست، تراکنش درخواست پرداخت از سمت بانک مبدا و تراکنش درخواست بازپرداخت یا برگشتی است.

بانک مرکزی، مزایای این سامانه را در کامزد کمتر از کارت به کارت، اتنتقال وجه آنی بین بانکی مبتنی بر حساب، کاهش وابستگی به کارت، پیگیری برخط تراکنش، سهولت انتقال و کارکرد ۷ در ۲۴ و بدون وقفه در تمام ایام سال اعلام کرده است.

در حال حاضر، امکان ارسال دستورپرداخت پل توسط تمام مشتریان از درگاه‌های ۲۳ بانک (حداقل در یکی از درگاه‌های شعبه، اینترنت و موبایل بانک‌های سامان، آینده، ملی ایران، صادرات ایران، دی، ایران زمین، اقتصادنوین، سرمایه، پاسارگاد، قرض الحسنه رسالت، گردشگری، توسعه تعاون، معاملات ریالی، خاورمیانه، شهر، صنعت و معدن، کشاورزی، ایران - ونزوئلا، قرض الحسنه مهر ایران، سینا، پارسیان، پست بانک و مسکن ) به مقصد ۲۷ بانک مقدور است و به مرور زمان این خدمت در تمام بانک‌های کشور عملیاتی می‌شود.

در این زمینه، دستور پرداخت پل در بانک‌های آینده، گردشگری و خاورمیانه فقط از طریق درگاه‌های موبایل، اینترنت بانک و شعبه امکان‌پذیر است و در بانک‌های سامان، صادرات، دی، سرمایه، صنعت و معدن، اقتصاد نوین، ایران ونزوئلا، سینا، مسکن و پارسیان از درگاه‌های موبایل و اینترنت بانک فعال است.

در معاملات ریالی، بانک پاسارگاد، کشاورزی هم از طریق درگاه‌های شعبه و اینترنت بانک امکان اتصال و دستور پرداخت در سامانه پل فراهم شده است.

در بانک توسعه تعاون و رسالت نیز فقط از طریق شعبه این امکان وجود دارد و مشتریان بانک‌های ملی، ایران زمین، شهر، مهر ایران و پست بانک فقط از طریق  اینترنت بانک می‌توانند امکان تراکنش پرداخت در سامانه پل را داشته باشند.

آخرین گزارش از وضعیت سامانه پل، حاکی از آن است که متوسط روزانه معادل ۷۰ میلیارد تومان تراکنش در این سامانه انجام می‌شود و در حال حاضر، بیش از ۴۴ درصد درگاه‌های موبایل، اینترنت و شعبه بانک‌ها به سامانه متصل شده‌اند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43800

ارسال نظر