قاچاق لپ تاپ استوک اروپایی به تهران

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از رونق واردات غیررسمی لپ تاپ‌های استوک اروپایی به کشور خبر داد.

قاچاق لپ تاپ استوک اروپایی به تهران

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از رونق واردات غیررسمی لپ تاپ‌های استوک اروپایی به کشور خبر داد و گفت: لپ تاپ‌های دست دوم از اروپا به طور قاچاق و از امارات وارد کشور می‌شود. این لپ تاپ‌ها بیشتر از طریق پست، فضای مجازی، کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی به مردم فروخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه فناوران رایانه تهران، واردات لپ‌تاپ‌ دست دوم این بار از اروپا به ایران رونق گرفته است. علت رونق قاچاق لپ تاپ دست دوم به ایران افزایش هزینه‌های حقوق گمرکی است.

در همین مورد رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: واردات لپ تاپ استوک اروپایی به تهران رونق گرفت. علت رونق گرفتن لپ تاپ دست دوم این است که هزینه تمام شده واردات این مدل لپ تاپ‌ها حدود هشت تا ۱۵ درصد ارزان‌تر از کالاهایی است که تاجران به شکل رسمی وارد کشور می‌کنند.

محمدرضا فرجی تهرانی توضیح داد: به دلیل کاهش قیمت‌های تمام شده میل خرید مردم برای خرید لپ تاپ دست دوم بیشتر شده است.

او در توصیه‌ای به مردم گفت: واردات تمام لپ تاپ‌های استوک اروپایی قاچاق است. بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از این لپ تاپ‌های استوک به شکل آکبند و نو به مردم فروخته می‌شود در حالی که متقاضیان بعد از استفاده از این لپ تاپ‌ها متوجه می‌شوند که این کالا سوخته است.

فرجی تهرانی ادامه داد: پیسنهاد ما به متقاضیان این است به جای خرید کالاهای استوک که عموما هشت تا ۱۵ درصد ارزان‌تر هستند لپ تاپ گارانتی‌دار بخرند.

او بیان کرد: در کمیسیون شکایت اتحادیه مراجعه مردم بابت خرید لپ تاپ‌های استوک زیاد بوده چرا که بخشی از این کالا زمانی که به دست مصرف کننده رسیده معیوب یا سوخته است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: امیدواریم سختگیری‌ها و برخورد سازمان تعزیرات و وزارت صمت برای واردات لپ تاپ‌های استوک و دست دوم بیشتر شود. در سال‌های گذشته قاچاقچی برای واردات اقلام ریسک کمتری می‌کردند اما اکنون با وجود خط‌های اعتباری یک بار مصرف این کالاها از طریق صفحه‌های اینستاگرامی به متقاضیان فروخته و درب منزل تحویل می‌‎‌دهند.

او با اشاره به برنامه اتحادیه برای جلوگیری از کالاهای قاچاق بیان کرد: اتحادیه فناوران بارها نسبت به واردات غیر رسمی لپ تاپ استوک اروپایی به مسئولان هشدار داده است اما عدم توجه مسئولان باعث فروش این کالا در فضای مجازی شد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31138

ارسال نظر