سود «سهام عدالت» سال ۹۹ در ماه‌های آینده واریز می‌شود (۶ آذرماه ۱۴۰۰)

در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد از واریز سود سهامداران عدالت باقی مانده و این سود طی دو مرحله، که در مرحله اول ۵۰ درصد و در مرحله دوم حدود ۴۴ درصد بوده به مردم پرداخت شده است.

 مدیر روابط عمومی سازمان بورس گفت: حدود ۴ درصد از سود سهام عدالت به سبب افزایش سرمایه شرکت گل گهر سیرجان به صورت سهام به پرتفوی سهامداران اضافه شد.

 

به گزارش عرشه آنلاین، محمد هادی سلیمی‌زاده مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص میزان سود واریز نشده سال مالی ۹۸ سهامداران عدالت گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد از واریز سود سهامداران عدالت باقی مانده و این سود طی دو مرحله، که در مرحله اول ۵۰ درصد و در مرحله دوم حدود ۴۴ درصد بوده به مردم پرداخت شده است.

بازار با رفع انحصار در سیستم مجوزدهی به نهاد‌های مالی توسعه می‌یابد

او گفت: بنابراین حدود ۹۴ درصد از سود به صورت نقدی به مردم پرداخت شده و تکلیف مابقی نیز به این صورت است که، حدود ۴ درصد از آن به سبب افزایش سرمایه شرکت گل گهر سیرجان به تعداد سهام مردم افزوده شده و حدود ۲ درصد دیگر نیز به علت پرداخت نکردن سود از سوی شرکت مخابرات واریز نشده است. در این مورد سازمان بورس از طریق مراجع حقوقی در راستای اخذ سود از شرکت مخابرات اقدام کرده، اما تاکنون این شرکت از واریز این وجوه سرپیچی کرده است.

سلیمی‌زاده تاکید کرد: پیش از این ۹۰ درصد از مبالغ سود شرکت‌هایی که سهامشان در پرتفوی سهامداران است به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت شده بود، ولی شرکت سپرده‌گذاری حدودا ۹۴ درصد از سود نقدی افراد را پرداخت کرده است.

او افزود: همچنین طبق آخرین آمار سازمان خصوصی‌سازی در تاریخ ۳ مهر ۱۴۰۰، تعداد کل دارندگان سهام عدالت در مجموع روش مستقیم و غیرمستقیم ۴۹ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۷۷۵ نفر است که از این تعداد ۱۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۶۸۲ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۳ نفر به صورت غیرمستقیم سهامدار سهام عدالت هستند.

سود «سهام عدالت» سال ۹۹ در ماه‌های آینده واریز می‌شود (۶ آذرماه ۱۴۰۰)

مدیر روابط عمومی سازمان بورس در خصوص میزان سود نقدی سهامداران عدالت در روش غیرمستقیم گفت: تعداد سهام عدالت مشمولین روش غیرمستقیم با ارزش اولیه ۵۳۲ هزار تومان، ۱۲۵ هزار و ۵۱۴ سهم ۱۰۰ تومانی از شرکت‌های سرمایه گذاری استانی است که در سال مالی ۱۳۹۸ به ازای هر سهم ۱.۵۶ تومان، سود نقدی به سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تعلق گرفته است.

او گفت: بنابراین سود نقدی سال مالی ۱۳۹۸ هر سهامدار عدالت روش مستقیم و غیرمستقیم با ارزش اولیه ۵۳۲ هزار تومانی، ۱۹۶ هزار و ۷۶۰ تومان است که حدود ۹۸ درصد این مبلغ طی دو مرحله و به صورت نقدی و همچنین از طریق افزایش تعداد سهام شرکت گل گهر به حساب دارندگان سهام عدالت منظور شده است.

او افزود: همچنین میزان واریزی سود سال مالی سال ۱۳۹۸، در مرحله اول و دوم سهام عدالت به شرح جدول زیر است:

سود «سهام عدالت» سال ۹۹ در ماه‌های آینده واریز می‌شود (۶ آذرماه ۱۴۰۰)

مدیر روابط عمومی سازمان بورس در خصوص زمان پرداخت سود نقدی سال مالی ۹۹ نیز گفت: لازم به ذکر است درمورد سود نقدی سال مالی ۹۹، با توجه به برگزاری مجامع شرکت‌های سبد سهام عدالت، سود نقدی سهامداران عدالت به تدریج از این شرکت‌ها دریافت و در ماه‌های آینده به حساب دارندگان سهام عدالت واریز خواهد شد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3089

  • صالحی

    چرا دروغ میگین به ملت کدوم سود که واریز کردین یه ریالم ندادن

ارسال نظر